Vækst fortsætter og al emballage skal genanvendes

Vækst fortsætter og al emballage skal genanvendes

Nestlé, der er verdens største fødevarevirksomhed, omsatte i årets første tre måneder af 2019 for 465 milliarder kr. og havde en organisk vækst på 3,7 pct. Det viser koncernens regnskab for årets tre første kvartaler, der viser en vækst i salget i forhold til samme periode sidste år

Nestlé-koncernens CEO, Mark Schneider, udtaler i forbindelse med regnskabet:

- Vi er tilfredse med vores ni-månedersresultater og har gjort yderligere fremskridt henimod vores 2020-økonomiske mål. Vi ser fortsat god fart på vores største marked, USA, og globalt ser vi meget stærk vækst for dyremadsområdet, Purina PetCare. Nestlés vækst blev understøttet af investeringer bag vores mærker, hurtig innovation og en disciplineret udførelse. I løbet af tredje kvartal fortsatte udrulningen af Starbucks-produkter, og vi er nu nået op på 34 lande. Vores porteføljetransformation er fuldstændig på sporet, som vi også viste ved den rettidige og nylige gennemførelse af salget af Nestlé Skin Health. Med forsigtige investeringer og en disciplineret tilgang til nye opkøb kan vi se, at Nestlés værdiskabelsesmodel genererer lønsom vækst og attraktivt kontantafkast for vores aktionærer.

Nestlés forventninger for resten af året er uændrede, dvs. forventninger om en organisk vækst på omkring 3,5 pct. for hele året.

Genbrugspapir og cykler af kaffekapslerI Danmark er lanceringen af den nye YES!-snackbar vigtig for Nestlé Danmark – også på grund af den trend, som Nestlé vil være med til at drive i fødevarebranchen henimod en fremtid, hvor al emballage til fødevarer er genanvendelig. YES!-barerne består i de seks varianter af især nødder, frugt og grøntsager.

- YES!-snacks er indpakket i genanvendeligt papir og er fyldt med naturlige ingredienser. Det er en udvikling, vi gerne vil være med til at drive, og som forbrugerne efterspørger – både hvad angår plastfri emballage og fokus på naturlige ingredienser, siger Nestlé Danmarks landechef, Henriette Kjær Schmidt.

Barerne blev lanceret i slutningen af tredje kvartal, og de er blevet taget godt imod af forbrugerne, bl.a. ved forbrugertests.

I august måned løftede Nespresso sløret for et samarbejde med de stockholmske cykelmagere fra Vélosophy, der har designet en cykel med aluminium fra genanvendte Nespresso-kaffekapsler. Projektet hedder Re:Cycle og er endnu et eksempel på upcycling - en voksende trend, der som udgangspunkt tilfører ny værdi til noget, der normalt betegnes som affald – til gavn for både klimaet og den kreative proces. Samarbejdet viser sig ikke kun i cyklens materialevalg. Ringeklokken formes som én af Nespressos velkendte kapsler, cykelkurven har selvfølgelig en indbygget kopholder til kaffen, og farven er inspireret af den lilla Arpeggio-kaffevariant fra Nespresso.

- Med RE:CYCLE-cyklen viser vi, hvordan man på smukkeste vis tilfører ny værdi til et genanvendeligt materiale som aluminium. Vi håber, at cyklen inspirerer folk til at tænke i bæredygtighed og se værdien og skønheden i at genanvende. Små handlinger som at sende brugte kapsler til genanvendelse giver materialet nyt liv, fortæller Gitte Sarlvit, Nordic PR & Brand Communication Manager hos Nespresso.

-lipe

 

18/10 2019
  • Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    emballage ›Arla-mejeriet i Holstebro skal udvides med godt 6.500 kvadratmeter, to nye produktionslinjer og 50 nye fuldtidsmedarbejdere. I alt løber investeringen op i godt 440 millioner kroner
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage
  • Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    emballage ›Et nyt studie afslører en uheldig effekt af supermarkedernes populære ''2 for 1''-tilbud: De får os nemlig ikke bare til at købe mere – de får os også til at smide mere mad ud
  • Det handler om emballagen

    Det handler om emballagen

    emballage ›Ændrede indkøbsvaner, krav om mere bæredygtig emballage og digitaliseringen og automatiseringens indflydelse på emballagetryk. Det var alt sammen temaer, som eksperter fra emballagevirksomheder, brancheforeninger og den kommercielle og teknologiske sektor diskuterede, da Heidelberger Druckmaschinen fejrede sit 175 års jubilæum