Vinderne af WorldStar 2024 er fundetHermas linerløse løsning til etiketter vandt en WorldStar 2024.

Vinderne af WorldStar 2024 er fundet

World Packaging Organisation, WPO har netop offentliggjort de 214 vindere af den globale emballagekonkurrence, WorldStar 2024

I den seneste udgave af konkurrencen deltog 435 indsendte løsninger fra 41 lande.

De fem største vindere, fordelt på lande, er Japan (28), Tyskland (21), Australien og New Zealand (16), USA (12) samt Brasilien og Østrig (11 hver). Smurfik Kappa Scandinavia høstede tre priser.

- Det er altid med stolthed og spænding, at WPO annoncerer det bedste af det bedste fra hele verden inden for emballageinnovation.

- WorldStar Awards viser, hvor dynamisk og teknologisk emballagen er på globalt plan, forklarer Luciana Pellegrino, WPO's præsident.

Hun kommer ind på, at det stigende antal bidrag hvert år og WorldStars globale rækkevidde beviser, at emballagebranchen bliver ved med at investere i effektivitet og nye løsninger, for bedre at kunne tjene samfundet.

Og derfor mener hun at en pris som WorldStar er uhyre vigtig. 

- Netop denne globale pris gør opmærksom på emballagen og sætter fokus på den innovation, der er tilpasset de vigtigste tendenser i forsynings- og forbrugskæderne, siger Luciana Pellegrino.

Hun kommer ind på at prisen dermed også afspejler den innovation, som finder sted i emballageindustrien, og som betyder at løsningerne netop lever op til det moderne livs behov og udfordringer.

Det angår blandt andet fødevarebesparelse, bæredygtighed, branding og brugeroplevelse, fødevaresikkerhed og smart emballage.

Ifølge Luciana Pellegrino gør WorldStar det muligt for WPO's medlemmer i 63 forskellige lande at bakke op om lokale og regionale initiativer og priser, som kan anspore til innovation på lokalt plan.

Emballagekonkurrencen fører dermed også til anerkendelse af de fagfolk, emballagekonvertere og brands, der får det til at ske.

Det er synspunkter som Soha Atallah, WPO Vice President Events og WorldStar koordinator er helt enig i. 

- WorldStar afspejler vigtigheden af emballageinnovation på globalt plan ved at fremme videnskab, teknologi og innovation, anerkende og opmuntre professionelle emballageudviklere til også at tage det næste skridt, siger hun i forbindelse med annonceringen af vinderne.  

De emballager, der er berettiget til WorldStar Awards, er dem, der allerede har modtaget en national eller regional emballagepris fra en emballagekonkurrence, der er anerkendt af WPO, i løbet af de sidste to år.

- Som altid er vores mål at fremme emballageinnovation i forskellige sektorer og bevise, at en god emballage kan være en vigtig løsning på mange af de moderne problemer, især bæredygtighed, madspild og forlængelse af holdbarheden af fødevarer og landbrugsprodukter.

- Derfor opfordrer vi alle virksomheder fra hele verden til at drage fordel af den globale mulighed for at promovere deres emballage ved at konkurrere med de bedste af de bedste emballageinnovationer på globalt plan, forklarer Soha Atallah.

WorldStar 2024 prisoverrækkelsen finder sted i Thailand den 15. juni under ProPak Asia.

Ved samme lejlighed vil WPO annoncere vinderne i de særlige kategorier – ’President's Award’, ’Sustainability Award’, ’Marketing Award’ og ’Packaging that Saves Food Award’.

 

-hawin

Mere information og den komplette liste over vinderne er tilgængelig både på WorldStar og WPO's hjemmesider.

Se listen HER

10/1 2024
  • Pap- og papiraftalerne er på plads

    Pap- og papiraftalerne er på plads

    emballage ›Vana har indgået aftaler om genanvendelse på alle emballageaffaldsfraktioner og på transport af emballageaffaldet. Dermed er Vana helt klar til at håndtere producentansvaret for emballage for medlemsvirksomhederne
  • Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    emballage ›Messe Düsseldorf debuterer med genanvendelige og genbrugelige kopper, fremstillet af ReOil, kemisk genanvendt råmateriale fra OMV, på K 2025-messen
  • Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    emballage ›Arla-mejeriet i Holstebro skal udvides med godt 6.500 kvadratmeter, to nye produktionslinjer og 50 nye fuldtidsmedarbejdere. I alt løber investeringen op i godt 440 millioner kroner
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage