Vinderne af WorldStar 2024 er fundetHermas linerløse løsning til etiketter vandt en WorldStar 2024.

Vinderne af WorldStar 2024 er fundet

World Packaging Organisation, WPO har netop offentliggjort de 214 vindere af den globale emballagekonkurrence, WorldStar 2024

I den seneste udgave af konkurrencen deltog 435 indsendte løsninger fra 41 lande.

De fem største vindere, fordelt på lande, er Japan (28), Tyskland (21), Australien og New Zealand (16), USA (12) samt Brasilien og Østrig (11 hver). Smurfik Kappa Scandinavia høstede tre priser.

- Det er altid med stolthed og spænding, at WPO annoncerer det bedste af det bedste fra hele verden inden for emballageinnovation.

- WorldStar Awards viser, hvor dynamisk og teknologisk emballagen er på globalt plan, forklarer Luciana Pellegrino, WPO's præsident.

Hun kommer ind på, at det stigende antal bidrag hvert år og WorldStars globale rækkevidde beviser, at emballagebranchen bliver ved med at investere i effektivitet og nye løsninger, for bedre at kunne tjene samfundet.

Og derfor mener hun at en pris som WorldStar er uhyre vigtig. 

- Netop denne globale pris gør opmærksom på emballagen og sætter fokus på den innovation, der er tilpasset de vigtigste tendenser i forsynings- og forbrugskæderne, siger Luciana Pellegrino.

Hun kommer ind på at prisen dermed også afspejler den innovation, som finder sted i emballageindustrien, og som betyder at løsningerne netop lever op til det moderne livs behov og udfordringer.

Det angår blandt andet fødevarebesparelse, bæredygtighed, branding og brugeroplevelse, fødevaresikkerhed og smart emballage.

Ifølge Luciana Pellegrino gør WorldStar det muligt for WPO's medlemmer i 63 forskellige lande at bakke op om lokale og regionale initiativer og priser, som kan anspore til innovation på lokalt plan.

Emballagekonkurrencen fører dermed også til anerkendelse af de fagfolk, emballagekonvertere og brands, der får det til at ske.

Det er synspunkter som Soha Atallah, WPO Vice President Events og WorldStar koordinator er helt enig i. 

- WorldStar afspejler vigtigheden af emballageinnovation på globalt plan ved at fremme videnskab, teknologi og innovation, anerkende og opmuntre professionelle emballageudviklere til også at tage det næste skridt, siger hun i forbindelse med annonceringen af vinderne.  

De emballager, der er berettiget til WorldStar Awards, er dem, der allerede har modtaget en national eller regional emballagepris fra en emballagekonkurrence, der er anerkendt af WPO, i løbet af de sidste to år.

- Som altid er vores mål at fremme emballageinnovation i forskellige sektorer og bevise, at en god emballage kan være en vigtig løsning på mange af de moderne problemer, især bæredygtighed, madspild og forlængelse af holdbarheden af fødevarer og landbrugsprodukter.

- Derfor opfordrer vi alle virksomheder fra hele verden til at drage fordel af den globale mulighed for at promovere deres emballage ved at konkurrere med de bedste af de bedste emballageinnovationer på globalt plan, forklarer Soha Atallah.

WorldStar 2024 prisoverrækkelsen finder sted i Thailand den 15. juni under ProPak Asia.

Ved samme lejlighed vil WPO annoncere vinderne i de særlige kategorier – ’President's Award’, ’Sustainability Award’, ’Marketing Award’ og ’Packaging that Saves Food Award’.

 

-hawin

Mere information og den komplette liste over vinderne er tilgængelig både på WorldStar og WPO's hjemmesider.

Se listen HER

10/1 2024
  • Master of Wine

    Master of Wine

    emballage ›Qian Janice Wang, lektor og sektionsleder for "design og forbrugeradfærd" på Københavns Universitet er nu Danmarks første herboende Master of Wine
  • Pakkevolumen vokser

    Pakkevolumen vokser

    emballage ›Bring fortsætter med at tage markedsandele på det danske pakkemarked. På trods af hård konkurrence er Brings pakkevolumen i Danmark steget med 28 procent i årets første halvår.
  • Metsä Board påbegynder storstilet modernisering

    Metsä Board påbegynder storstilet modernisering

    emballage ›Som del af et investeringsprogram på 60 millioner euro bliver maskinerne, der producerer virksomhedens flagsskibs-karton i Finland, optimeret til at forbedre kvaliteten og vejen mod fossilfri produktion
  • Fødevareplasten skal genfødes som ny fødevareplast

    Fødevareplasten skal genfødes som ny fødevareplast

    emballage ›Mens drikkeflasker kan blive til nye flasker, bliver andre typer emballageaffald brændt af eller ender i lavkvalitetsprodukter. Stort dansk-ledet samarbejde vil vise, at brugt plast fra fødevarer også kan sorteres, oprenses og genanvendes til ny fødevarekvalitet
  • Dansk stadionplatte skal konkurrere i PackNorth 2025 

    Dansk stadionplatte skal konkurrere i PackNorth 2025 

    emballage ›På opfordring fra fodboldklubben OB har Smurfit Westrock Danmark udviklet en take-awayemballage, der løser et velkendt transportproblem for enhver fodboldfan 
  • Affaldsfraktioner er prissat

    Affaldsfraktioner er prissat

    emballage ›Emballageretur kan nu offentliggøre, hvad de enkelte affaldsfraktioner kommer til at koste de flere end 2.100 medlemsvirksomheder, som hører under den kollektive ordning
  • Fødevarer og campinglogistik

    Fødevarer og campinglogistik

    emballage ›Campingkæden First Camp har valgt Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice lom leverandører af en samlet løsning af fødevarer til virksomhedens 14 danske campingpladser
  • Stor skuffelse over sammenbrud på plastmøde

    Stor skuffelse over sammenbrud på plastmøde

    emballage ›– Verden havde brug for en aftale nu – ikke først om flere år, skriver Plastindustrien om 0-resultatet fra forhandlingerne om en global FN-plasttraktat i Genève