Vinderne af e-handelsprisen 2016 er...

Vinderne af e-handelsprisen 2016 er...

10 glade og stolte vindere kunne onsdag d. 18. maj hæve hænderne i jubel, da de modtog en eller flere af de 12 FDIH E-handelspriser.

Den prestigefyldte konkurrence var igen i år hård og tæt – ikke mindst i kategorien Guld, som dog i sidste ende gik til madentusiasterne fra Aarstiderne, der også sikrede sig 1. pladsen i specialkategorien ”Fødevarer direkte til døren”.

De 12 priser blev uddelt i Tivoli Hotel og Congress Center, hvor næsten 650 gæster fejrede Danmarks dygtigste e-handlere og leverandører.

Der var både nye og tidligere vindere blandt de glade sejrsherrer, som tæller alt fra mindre netbutikker til store internationale virksomheder.
De nominerede er vidt forskellige, men de har det fællestræk, at de alle er suverænt dygtige. Det gjorde arbejdet med at finde vinderen udfordrende for jurymedlemmerne:

- Juryarbejdet har været præget af gode og lange diskussioner, fordi der har været så mange dygtige og innovative finalister, der har præsenterer nogle meget spændende og succesfulde forretningsmodeller. Samtidig bliver konkurrencen hvert år skrappere i takt med, at e-handlen vokser, og flere brancher får øjnene op for de digitale muligheder. De mange gode præsentationer viser heldigvis, at Danmark har mange dygtige e-handlere, og det er også nødvendigt i kampen mod den stærke udenlandske konkurrence fra internationale e-handelsgiganter, siger administrerende direktør i FDIH, Niels Ralund.

Guld til Aarstiderne
Juryen valgte også vinderen af årets specialpris, som i år var ”Fødevarer direkte til døren”. Der skulle næsten målfoto til, før e-handelsveteranerne fra Aarstiderne tæt fulgt af de nystiftede Too good to go og pionererne fra Irma.dk kunne juble over 1. pladsen.

Jublen blev ikke mindre, da Aarstiderne også vandt den ultimative pris: E-handelsprisen Guld 2016. Dermed er virksomheden den bedste blandt de bedste, forklarer juryen og giver vinderen følgende beskrivelse:

"Årets guldvinder formår at holde fast i deres oprindelige opskrift på succes og krydrer det samtidig med innovation. De har styr på deres forsyningskæde, de mestrer logistikken og er stærke på brugerinvolvering. Den forretningsmodel inspirerer mange andre virksomheder – både online og offline – og deres menuer vækker forbrugernes appetit, som man tydeligt ser i den flotte vækst i både antallet af kunder og omsætning.”

Netop innovation er en stor del af virksomheden, der med jord under neglene allerede i 1999 gik i gang med at sælge via nettet.
Det har de gjort med succes og ikke mindst stærk indtjening lige siden. Derfor fortjener de i høj grad årets Guldpris, som selvfølgelig fik de brede smil frem hos vinderen:

- En stor tak til avlerne og vores mange kunder for at de tror på, at vi kan hjælpe med at vælge aftensmaden, og tak for at de bevarer jordforbindelsen. Det er en stor anerkendelse fra branchen at få prisen, så vi er glade og ydmyge. Nu ser vi frem til konkurrencen i Barcelona, mens først skal vi fejre prisen, sagde Phillip Thestrup fra Aarstiderne.

Aarstiderne deltager i slutningen af maj i den europæiske e-handelskonkurrence ”European Ecommerce Awards” i Barcelona.

Brugerne er vilde med cykler og garn fra Jylland
”Brugernes favorit” blev også kåret til prisfesten, og efter en lang og tæt kamp blev det for 2. år i træk Cykelpartner.dk, der stak af og sikrede sig i sejren i kategorien, som er den eneste, hvor forbrugerne udpeger vinderfeltet ved at stemme på deres yndlingsnetbutik.

I år blev Cykelpartner.dk jagtet af Rito.dk og Coop.dk. I alt 23218 kunder stemte i konkurrencen. i konkurrencen.

Michael Givskov, stifter af Cykelpartner takkede for kamp til stregen, da garnbutikken Rito.dk er stiftet af hans mangeårige medarbejder, Dennis Drejer.


Alle vinderne og 2. og 3. pladser:

Bedste B2C-virksomhed med online omsætning fra 3 - 25 mio. kr.
Vinder: Halifax
2. plads: Unoliving
3. plads: Rezet Sneaker Store

Bedste B2C-virksomhed med online omsætning fra 25 - 75 mio. kr.
Vinder: Next forsikring
2. plads: Københavns Lufthavne
3. plads: Luxplus

Bedste B2C-virksomhed med online omsætning over 75 mio. kr.

Vinder: Bolia.com
2. plads Aarstiderne
3. plads Whiteaway

Bedste B2B-virksomhed

Vinder: A&O Johansen
2. plads: Clearhaus
3. plads: Lomax

Bedste nye e-handelsvirksomhed

Vinder: POWER
2. plads: Washa
3. plads: Luxplus

Bedste omni-channel-virksomhed

Vinder: A&O Johansen
2. plads Brd. Dahl
3. plads Telenor

Bedste cross border-virksomhed

Vinder: Unisport
2. plads: Alphalyse
3. plads: Skatepro.dk

Årets bedste optimeringsdetalje

Vinder: Løbeshop.dk
2. plads: Normann Copenhagen
3. plads: Stof og Stil

Bedste e-handelscase - webbureau og andre leverandører

Vinder: Vertica med casen Bolia.com
2. plads: Netcompany med casen A&O Johansen
3. plads: PostNord med casen Cykelpartner.dk

Brancheprisen 2016: Fødevarer direkte til døren

Vinder: Aarstiderne
2. plads: Too good to go
3. plads: Irma.dk

Brugernes favorit

Vinder: Cykelpartner.dk
2. plads: Rito
3. plads: COOP

Guldpris 2016
Vinder: Aarstiderne

-mklarlund

19/5 2016
  • Emballagen er en vigtig del af DØRPRODUCENTENSværdikæden

    Emballagen er en vigtig del af DØRPRODUCENTENSværdikæden

    emballage ›Hver eneste dør og port, DAN-doors sender videre til kunder i Danmark og resten af verden er unik og værdifuld. Derfor har virksomhedens forsendelser nærmest form af små byggeprojekter, som sikrer, at hver enkelt dør og port når frem i perfekt stand
  • Når isoleringspladerne skal nå sikkert frem

    Når isoleringspladerne skal nå sikkert frem

    emballage ›Ny pakkemaskine fra Tentoma spiller en vigtig rolle på den nye produktionslinje i Jackon Insulation by Bewis nye fabrik i Olen i Belgien, hvor den sikrer at XPS-isoleringspladerne kommer frem til kunden i perfekt stand
  • Ny emballage er frankeret med minimalistisk sticker

    Ny emballage er frankeret med minimalistisk sticker

    emballage ›Renz udskifter sine nuværende fuld-printede og hvidblegede papemballager til postkasser og postkasseanlæg med en enklere løsning af brunt pap med en minimalistisk sticker
  • Ny kommerciel direktør for Bella Center Copenhagen

    Ny kommerciel direktør for Bella Center Copenhagen

    emballage ›Med en baggrund inden for salg, strategisk ledelse og forretningsudvikling indtræder Jonas Lilleskov Nielsen pr. 1. januar som ny kommerciel direktør for Bella Center Copenhagen og Bella Arena
  • Plastic Change kommer på finansloven

    Plastic Change kommer på finansloven

    emballage ›Miljøorganisationen får 2 millioner kroner til sit arbejde for at forhindre plastikforurening. Derudover går 90 millioner kroner til at fremme et mere bæredygtigt forbrug i Danmark - bl.a. med genbrugelig takeaway-emballage
  • Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    emballage ›Mikkel Korsholm er ny økonomidirektør hos Dagrofa Foodservice, der er en af landets største totalleverandører til foodservicesektoren i Danmark. Virksomheden er bl.a. fødevaregrossist for hoteller, kantiner og lokale restauranter
  • Amcor og Berry fusionerer

    Amcor og Berry fusionerer

    emballage ›Amcor og Berry Global har netop indgået en endelig fusionsaftale, i form af en ren aktietransaktion som betyder at aktionærerne i Amcor og Berry ejer henholdsvis ca. 63% og 37% af det kombinerede selskab
  • Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    emballage ›BrauBeviale finder sted fra den 26. til den 28. november 2024 i Nürnberg og samler igen alle de nøglekomponenter, der er nødvendige for en vellykket produktion, emballering og markedsføring af øl og drikkevarer