Vin og drinks fra fad

Vin og drinks fra fad

Kjær & Sommerfeldt og Drinx intensiverer samarbejdet og introducerer TAP Collection: En portefølje af vine, cocktails, øl og vand på fustage, som vil lette både miljøet for emballager og transporter og problemet med personalemangel i restaurations-, bar- og hotelbranchen

Danmarks ældste vinhandel, Kjær & Sommerfeldt  og spiritus-grossisten, Drinx indledte sidste år et partnerskab om både indkøb af øl, vand og most og etablering af et kommende, fælles distributionssystem. Nu udmønter partnerskabet sig i lanceringen af et et samlet drikkevare-univers med en stribe kvalitetsprodukter 'on tap.

TAP Collection er skabt til barer, restauranter, caféer, hoteller m.fl., som vil tilbyde gæsterne større valgfrihed og drikkevarer af høj kvalitet - med færre hænder.

 Mads Stensgaard, adm. direktør, Kjær & Sommerfeldt, og Tommy Toft, direktør, Drinx.

-Vi oplever en stor efterspørgsel i markedet efter kvalitetsprodukter, som er nemme at håndtere for personalet. Vi mærker også, at bæredygtigheden og valgfriheden på øl, vand og cocktails betyder meget for vores kunder. Vi har derfor sammen med Drinx skabt en unik løsning, der sammen med vores vine imødekommer det hele, fortæller Mads Stensgaard, adm. direktør i Kjær & Sommerfeldt.

Fem færdigblandede cocktails, vin og vand
Kjær & Sommerfeldt og Drinx har i første omgang udvalgt seks vine til TAP Collection inkl. røde, hvide og rosévine fra Spanien og Frankrig samt en mousserende hvidvin fra Italien. Dertil kommer fem færdigblandede cocktails i de mest populære smagsvarianter samt et vandsystem, hvor der hurtigt kan tappes vand med og uden brus samt et stort udvalg af øl fra danske og udenlandske producenter. Udvalget udvides løbende og tilpasses kundernes behov.

Servicen er inkluderet
TAP Collection inkluderer en fast serviceaftale med DrinxSystem, som er Kjær & Sommerfeldts og Drinx' eget installationsfirma. DrinxSystem monterer TAP Collection-anlæggene og servicerer dem hver 6. uge. DrinxSystem er tilgængelig døgnet rundt pr. telefon, så TAP Collection-kunder kun skal ringe til ét nummer, hvis der er udfordringer.

–TAP Collection handler om at gøre det nemt for vores kunder: Kunden bestiller de varer, de ønsker, fra Drinx eller Kjær & Sommerfeldt, og snart rykker DrinxSystem ud og monterer anlægget og fustagerne, så de er klar til brug. Herefter skal kunderne kun tænke på at skænke og servere for gæsterne. Én bestilling, én levering, ét servicebesøg og én faktura letter administrationen betragteligt, fortæller Tommy Toft, direktør i og grundlægger af Drinx.

Mere bæredygtige leverancer
Miljøet spiller en vigtig rolle i lanceringen af TAP Collection. Med det nye univers kan kunderne se frem til mere bæredygtige leverancer af vin, cocktails, vand og øl, anlæg og service. Én leverandører til det hele betyder reduceret kørsel. Og når alle produkter leveres på fustage, reduceres mængden af pap- og plast-emballage, tomme flasker og behovet for lagerplads. Dertil kommer det sociale aspekt af bæredygtigheden med færre tunge løft og en nemmere hverdag for personalet.

-lipe

4/11 2022
  • Fem stjerner til Smurfit

    Fem stjerner til Smurfit

    emballage ›Smurfit Westrock vundet en hel håndfuld ScanStars for sine emballager ved den årlige prisuddeling i Scandinavian Packaging Association
  • Nu også partner i farma

    Nu også partner i farma

    emballage ›Universal Robots mangeårige partner, automationsvirksomheden Technicon er udnævnt til global UR certified solution partner for den farmaceutiske industri
  • Ny strategi lanceret

    Ny strategi lanceret

    emballage ›Nemlig tager kampen op mod discountsupermarkederne ved at investere i lavere priser, bibeholde sit store sortiment og sin service og ved at styrke hele værdikæden herunder logistikken
  • Tid til Årets Ævlerov

    Tid til Årets Ævlerov

    emballage ›En fynsk tradition, som samler borgere om noget så lavpraktisk som indsamling af overskudsæbler, har siden 2016, hvor Årets Ævlerov blev lanceret, reddet 45 millioner æbler
  • Katte ville vælge monomateriale

    Katte ville vælge monomateriale

    emballage ›Mars Incorporated, som bl.a. står bag. kattemadsmærket Whiskas, har udskiftet en del af sine emballager med en mere genanvendelig pose af et enkelt materiale - foreløbigt i Storbritannien og Tyskland
  • Omkostninger rammer skævt

    Omkostninger rammer skævt

    emballage ›Smurfit Westrock opfordrer til justeringer, så materialer som bølgepap ikke pålægges langt højere omkostninger end materialer, der er mere miljøbelastende
  • Fællesstand på HI-messen

    Fællesstand på HI-messen

    emballage ›En række virksomheder inden for plastbranchen er gået sammen om en omfattende fællesstand på HI-messen, hvor fokus er på faglig sparring, nye kontakter og inspiration
  • Master of Wine

    Master of Wine

    emballage ›Qian Janice Wang, lektor og sektionsleder for "design og forbrugeradfærd" på Københavns Universitet er nu Danmarks første herboende Master of Wine