Verdensstjerner inden for emballagedesign kommer til Stockholm
Karim Rashid (New York) er en af de mest produktive formgivere i sin generation.

Verdensstjerner inden for emballagedesign kommer til Stockholm

Der er fornemt besøg på Empack i Stockholm i oktober. Flere af verdens førende emballagedesignere lægger vejen forbi messen

Når Easyfairs etablerede emballagemesse Empack flytter ind på Kista-messen den 5.-6. oktober, er det sammen med de for det nordiske marked nye messer Label & Print, Packaging Innovations og Luxury Packaging.

Fire unikke nichemesser, der tilsammen skaber Nordens største emballageevent i 2016. Over 200 udstillere fra over 20 lande vil vise fremtidens teknologi og emballagematerialer, innovativt emballagedesign, smart packaging samt alt inden for etiketter og mærkater.

Derudover indeholder programmet nogle af verdens absolut førende eksperter inden for blandt andet emballagedesign og print fra blandt andet USA, Japan, Holland og Storbritannien.



  • Fra Japan kommer Fumi Sasada, formand for Japans Package Design Association (JPDA) og formand for rådet for Japans Design Association

  • Fra Storbritannien; Nancy Janes, WW Graphics Business Development Director, Hewlett-Packard

  • Holland bidrager med DUS Architects, eksperter inden for 3D-print, og Ronald Lewerissa, Creative Director på FLEX/the INNOVATIONLAB, som arbejder med innovation inden for emballage for kunder som AKZO Nobel, Unilever, Albert Heijn, Philips, SAB Miller og LEGO

  • Fra USA kommer Debbie Millman, Karim Rashid og Leland Maschmeyer

  • Debbie Millman (New York) er forfatter, underviser, udvikler af varemærkestrategi og vært i podcasten Design Matters. Hun er Chief Marketing Officer hos Sterling Brands, hvor hun har arbejdet med over 200 af verdens største varemærker, blandt andet rebrandingen af Burger King og merchandise-varer for Star Wars

  • Karim Rashid (New York) er en af de mest produktive formgivere i sin generation. Han har vundet over 300 priser og arbejder i over 40 lande. Hans prisbelønnede design omfatter emballage for blandt andet Method, Paris Baguette, Kenzo og Hugo Boss.

  • Leland Maschmeyer er Executive Creative Director og grundlægger af Collins, et varemærke- og designbureau i New York og San Francisco. Han har i sit arbejde vundet en hel del priser, og hans portefølje indeholder blandt andet en global opfriskning af varemærkerne Spotify, Aldo og Vitamin Water, udformningen af Microsoft Stores og emballagedesign for Target og eos.

 

-hawin


 

 

Fakta om Easyfairs emballageevent i Stockholm 2016

Nordens vigtigste mødested for emballagebranchen i 2016. Et omfattende event, hvor man finder emballeringsmaskiner, emballeringsteknologi, innovative materialer, smarte emballageløsninger, etikettering- og mærkningsudstyr, 3D-print, kreative emballagedesign, eksklusiv luksusemballage osv.

Over 200 udstillere fra over 20 lande, 2 scener, konferencer og workshops, awards, branchemingel, netværksaktiviteter m.m.

27/5 2016
  • Pap- og papiraftalerne er på plads

    Pap- og papiraftalerne er på plads

    emballage ›Vana har indgået aftaler om genanvendelse på alle emballageaffaldsfraktioner og på transport af emballageaffaldet. Dermed er Vana helt klar til at håndtere producentansvaret for emballage for medlemsvirksomhederne
  • Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    emballage ›Messe Düsseldorf debuterer med genanvendelige og genbrugelige kopper, fremstillet af ReOil, kemisk genanvendt råmateriale fra OMV, på K 2025-messen
  • Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    emballage ›Arla-mejeriet i Holstebro skal udvides med godt 6.500 kvadratmeter, to nye produktionslinjer og 50 nye fuldtidsmedarbejdere. I alt løber investeringen op i godt 440 millioner kroner
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage