Vedligeholdelse: DS Smith sparer stort med sololeverandør
Den europæiske emballagegigant DS Smith er en af Brammer A/S’ MRO-kunder, der benytter mange nye vedligeholdelses- og reparationsprodukter. Med Brammer A/S som leverandør sparer DS Smith millioner
Det er snart et år siden, Lönne Scandinavia blev fuldt indlemmet i den britiske industrileverandør Brammer og dermed kunne tilbyde helt nye services som MRO-leverandør.
Betegnelsen, der er en engelsk forkortelse af ordene vedligeholdelse, reparation og drift, dækker over alle tænkelige produkter lige fra beskyttelsesbriller til møtrikker, der kræves for at opretholde driften af en større fabrikshal eller maskinpark.
En af Brammer A/S’ største MRO-kunder er DS Smith, der er Europas førende emballageproducent, og som har valgt Brammer som totalleverandør til virksomhedens produktionsapparat.
– I forbindelse med et projekt om MRO-reservedele undersøgte vi mulighederne på markedet. Det blev hurtigt klart for os, at Brammer var den mest professionelle udbyder, der samtidig matchede vores ønsker bedst. De kan levere lige præcis det, vi søgte, forklarer Lars Riis, vedligeholdelseschef ved DS Smith.
DS Smith køber alle deres ikke-leverandørfremstillede produkter ved Brammer, herunder personlig sikkerhedsbeklædning, håndværktøj, lejer, transmissioner og slanger.
– I løbet af to år kommer vi til at spare mellem fem og ti procent på vores MRO-budget i forhold til den løsning, vi havde før, fortæller Lars Riis.
Enkelt og unikt koncept
Det seneste år har stået i omstillingens tegn for Brammer A/S, der har entreret det nye MRO-marked med helt nye kundetyper.
Med et nyt skandinavisk distributionscenter i Göteborg er forsyningskæden optimeret, og Brammer A/S kan sikre sine kunder dag til dag-levering på alle varer. Virksomheden er dermed klar til at udvide kundebasen betragteligt.
– DS Smith er et klassisk eksempel på, hvordan en virksomhed kan spare en stor del af budgettet ved blot at samle alle indkøb ved Brammer. Vores organisation bliver stadigt stærkere, og vi arbejder nu på højtryk for at øge kendskabet til vores enkle og unikke koncept. Der er ingen, der kan matche hverken bredden på eller priserne i vores produktsortiment fra verdens førende producenter, forklarer Jan Lauritzen, CEO hos Brammer A/S.
Forventningerne til 2016 er store, og Jan Lauritzen venter at lukke aftaler med flere fremtrædende industrivirksomheder.
-mklarlund