Varmeforseglende materiale til erstatning for plast

Varmeforseglende materiale til erstatning for plast

Billerud lancerer nu ConFlex® HeatSeal - et genanvendeligt, varmeforseglende papiremballagemateriale, der er designet til at erstatte plast i emballageapplikationer med høje krav til forseglingsydelse og genanvendelighed

Med et lavere CO2-aftryk tilbyder svenske Billerud nu et højtydende alternativ til virksomheder, der ønsker at erstatte plastemballage, samtidig med at de bruger deres nuværende maskiner og bevarer effektiviteten.

ConFlex HeatSeal er allerede blevet introduceret med succes i sengetøjssegmentet af et stort svensk møbelmærke, men dets potentiale rækker langt videre til yderligere anvendelser inden for industri- og hygiejneemballage, fortæller virksomheden.

-Med ConFlex HeatSeal tilbyder vi et kommercielt bæredygtigt, varmeforseglende papir, der hjælper virksomheder med at skifte væk fra plast. Det giver en stærk forseglingsevne og genanvendelighed i eksisterende papirgenvindingssystemer og fungerer i let modificerede konverteringsprocesser, hvor Billerud yder støtte til overgangen, siger Robert Torstensson, Vice President Business Area Paper, Billerud.

-lipe

 

17/3 2025
  • VANA og Recipo indleder samarbejde

    VANA og Recipo indleder samarbejde

    emballage ›Det skal være lettere for virksomheder omfattet af flere forskellige producentansvar at løfte den administrative byrde. Derfor har kollektivordningen for emballage, VANA og kollektivordningen på elektronikområdet, Recipo indledt et samarbejde
  • Sveriges pantsystem slår ny rekord 

    Sveriges pantsystem slår ny rekord 

    emballage ›Mere end 2,8 milliarder PET-flasker og aluminiumsdåser blev returneret gennem det svenske retursystem (DRS) i 2024. Det er en stigning på næsten 6 procent i forhold til året før, og ifølge nye data fra Returpack/Pantamera, der driver landets DRS, betyder det, at hver person i Sverige i gennemsnit genanvendte 271 drikkevarebeholdere sidste år
  • To virksomheder vil løse vanskeligt problem med genbrugsplast til fødevarer

    To virksomheder vil løse vanskeligt problem med genbrugsplast til fødevarer

    emballage ›Virksomhederne Nextek, der arbejder med bæredygtighedsteknologi, og Coveris, der er ekspert i fleksibel emballage vil samarbejde om at omdanne emballageaffald af polyolefin (PE og PP) fra forbrugere til genbrugsharpikser og -film af høj kvalitet til fødevarer
  • Nonfood-materiale med 85 procent genbrugsplast

    Nonfood-materiale med 85 procent genbrugsplast

    emballage ›Emballageproducenten Borealis lancerer nu Borcycle™ M CWT120CL som et nyt teknisk gennembrud for genanvendte plastmaterialer. Produktet vil bl.a. kunne bruges til film- og strækfilmsemballager i landbruget og industrien
  • Kredsløb i verdensklasse

    Kredsløb i verdensklasse

    emballage ›Når flasker og dåser genanvendes i pantsystemet, bliver hele 99,7 procent til nye flasker og dåser i et lukket kredsløb, hvor materialerne kan genanvendes igen og igen. Det fremgår af Dansk Retursystems årsrapport Det rekordhøje niveau er en forbedring på knap 4 procentpoint i forhold til året før
  • Cirkulære festivalkrus blandt emnerne på minikonference

    Cirkulære festivalkrus blandt emnerne på minikonference

    emballage ›Plastindustrien inviterer i næste måned til minikonference på messen LOOP Forum. Her skal der bl.a. tales om konkrete eksempler på genbrugs- og genanvendelsesløsninger af plast på Danmarks to største musikfestivaler, SMUKfest og Roskilde Festival
  • Pakkelinje til sikker håndtering af flasker i genbrugskasser

    Pakkelinje til sikker håndtering af flasker i genbrugskasser

    emballage ›Tyske KHS og PGM Motion har til en drikkevareproducent i Mexico udviklet en automatiseret pakkelinje, der er så præcis og skånsom, at producenten kan bruge genanvendte papkasser i stedet for plastbeholdere som transportemballage
  • Dansk trykkeri føjer emballageproduktion til porteføljen

    Dansk trykkeri føjer emballageproduktion til porteføljen

    emballage ›Trykkerivirksomheden Strandbygaard tilføjer nu emballageproduktion som et nyt forretningsben til porteføljen. Den strategiske satsning skal sikre fortsat vækst og løfte omsætningen med 20 til 25 procent om året