Udmærkelse til infoetiket i flere lag
Emballagespecialisten August Faller har vundet den eftertragtede FINAT Award 2019 for sin Info-Label i flere lag.

Udmærkelse til infoetiket i flere lag

August Faller har vundet den eftertragtede FINAT Award i kategorien "Etiketter i flere lag" for informationsetiketten, Faller Info-Label, med flere sider giver tilstrækkelig plads på et lille område og kan håndteres praktisk af både producent og bruger

Informationsbehovet i forbindelse med lægemiddelemballager stiger kraftigt: Ud over de lovmæssigt foreskrevne oplysninger skal de også indeholde stadig flere brugsanvisninger til læger, apoteker og patienter – ofte i form af piktogrammer eller landeversioner på flere sprog.

Som en løsning til den udfordring har August Faller udviklet Faller Info-Label for en kendt farmaceutisk virksomhed. Etiketten i to lag med tre sider udvider overfladen til informationer betydeligt i forhold til varianter i ét lag. Siderne hæfter statisk til hinanden i kraft af en særlig lakkombination.

Etiketten kan dermed lukkes igen og er smudsafvisende. Forsiden er mindre, mens der er tilstrækkelig plads til serienummer, og den er forsynet med oplysninger i blindskrift.

- Faller-etiketten er meget let at åbne og lukke takket være den statiske hæftning. Skriften er let at læse, og det samme er blindskriften, der er anbragt på siden ved hjælp af serigrafi. Det ser enkelt ud, men er en udfordring for produktionen, lød det i juryens dom ved pristildelingen den 5. juni i København.

FINAT er den internationale sammenslutning for den selvklæbende etiketindustri, der i en årlig konkurrence hædrer fremragende etiketløsninger.

-hawin

2/8 2019
  • Plastic Change kommer på finansloven

    Plastic Change kommer på finansloven

    emballage ›Miljøorganisationen får 2 millioner kroner til sit arbejde for at forhindre plastikforurening. Derudover går 90 millioner kroner til at fremme et mere bæredygtigt forbrug i Danmark - bl.a. med genbrugelig takeaway-emballage
  • Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    emballage ›Mikkel Korsholm er ny økonomidirektør hos Dagrofa Foodservice, der er en af landets største totalleverandører til foodservicesektoren i Danmark. Virksomheden er bl.a. fødevaregrossist for hoteller, kantiner og lokale restauranter
  • Amcor og Berry fusionerer

    Amcor og Berry fusionerer

    emballage ›Amcor og Berry Global har netop indgået en endelig fusionsaftale, i form af en ren aktietransaktion som betyder at aktionærerne i Amcor og Berry ejer henholdsvis ca. 63% og 37% af det kombinerede selskab
  • Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    emballage ›BrauBeviale finder sted fra den 26. til den 28. november 2024 i Nürnberg og samler igen alle de nøglekomponenter, der er nødvendige for en vellykket produktion, emballering og markedsføring af øl og drikkevarer
  • Phoenix Contact går over til emballage uden tryk

    Phoenix Contact går over til emballage uden tryk

    emballage ›Phoenix Contact ændrer sin emballage til fremover at være uden tryk, både nationalt og internationalt. Emballagen kan dermed genbruges, lyder det fra virksomheden
  • Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    emballage ›En ny analyse fra Boligselskabernes Landsforening, der repræsenterer de almene boligforeninger, dokumenterer store forskelle i affaldsgebyrer på tværs af landets 98 kommuner
  • Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    emballage ›En af guld, to af sølv og to af bronze. Det er den samlede medaljehøst i den fællesnordiske konkurrences særlige kategori for emballagedesign, udviklet af studerende
  • Faller Packaging holder webinar om paper pouches

    Faller Packaging holder webinar om paper pouches

    emballage ›Medikamenter og medicinsk udstyr i papirposer er en af Faller Packagings seneste udviklinger. Nu præsenterer virksomheden de nye papirbaserede sekundæremballager på en række webinarer, hvor der også er mulighed for at tale med brugerne