Tredobbelt sejr til Burgopaks emballagedesignere

Tredobbelt sejr til Burgopaks emballagedesignere

Emballager til mobilbelysning, kreditkort og gavekort begejstrede dommerne ved Graphic Design USA - GDUSA - 58th Annual Awards i sidste måned. Burgopak tog i samarbejde med Stephen Gould og kundevirksomhederne Knab og Moon Ultra tre priser hjem for sine papløsninger

Af Lisbeth Petersen

Emballager til mobilbelysning, kreditkort og gavekort begejstrede dommerne ved Graphic Design USA - GDUSA - 58th Annual Awards i sidste måned. Burgopak tog i samarbejde med Stephen Gould og kundevirksomhederne Knab og Moon Ultra tre priser hjem for sine papløsninger.

I tæt samarbejde med Stephen Gould og kundechefer for Moon Ultra, har Burgopak udviklet emballagedesign til MOON Ultralight 2, som er en lille mobil lampe til at sætte på smartphones for at sætte lys på motiverne, når man tager billeder.

Emballagen til fotolampen vandt for 'sit smarte, minimalistiske produktdesign, den slanke glidemekaniske og det luxuriøse udtryk med sort bundkort, hvid blækdetalje og mat, lamineret finish'

Bank - Knap
Den anden pris faldt for designet til promoveringen af en ung, hollandsk netbank, Knap som markedsfører sig på digital innovation, menneskelig service og gennemskuelige serviceydelser. Navnet Knap skal - med omrokeringen af bogstaverne fra Bank - understrege, at det er en bank, som gør tingene på nye og anderledes måder, og
Burgopaks designere har understøtte dette i emballagen til Knaps kreditkort.

'Præsenteret i et optimeret cabrio-design er emballagen både indbydende og spændende. Ved at trække i en flig ser låget ud til at bevæge sig opad for at gemme sig i pakken, mens det samtidig forlænger den indvendige bakke for at afsløre bankkortet i en iøjnefaldende og indbydende produktpræsentation' lød det fra dommerne.

I regnbuens farver
Sidst med ikke mindst gik den tredje pris til Burgopak for en B2B-kampagne, der under Pride-måneden sidste år skulle tilskynde branchen til mere inkluderende design for LGBTQ-målgruppen.

Med titlen: Design for Everyone. Vær en del af forandringen, tog kampagnen fat på branchens vaner med at til fremstille gavekortdesign, og kampagnen gjorde op med stereotyper og kønsbestemte farvepaletter for at udforske det bredere potentiale for inkluderende design.

Dommerjuryen havde følgende ord til Burgopak i forbindelse med prisen

-Kortene er designet med CMYK-farver, og kombineret tilfældigt for at skabe en regnbue-figur, fejrer hvert kort, og bæreren af det, en speciel lejlighed for et tilfældigt pronomen, og bryder stereotypen i forhold til, traditionelle farver til bestemte køn o.s.v.

8/3 2022
  • Amcor og Berry fusionerer

    Amcor og Berry fusionerer

    emballage ›Amcor og Berry Global har netop indgået en endelig fusionsaftale, i form af en ren aktietransaktion som betyder at aktionærerne i Amcor og Berry ejer henholdsvis ca. 63% og 37% af det kombinerede selskab
  • Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    emballage ›BrauBeviale finder sted fra den 26. til den 28. november 2024 i Nürnberg og samler igen alle de nøglekomponenter, der er nødvendige for en vellykket produktion, emballering og markedsføring af øl og drikkevarer
  • Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    emballage ›En ny analyse fra Boligselskabernes Landsforening, der repræsenterer de almene boligforeninger, dokumenterer store forskelle i affaldsgebyrer på tværs af landets 98 kommuner
  • Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    emballage ›En af guld, to af sølv og to af bronze. Det er den samlede medaljehøst i den fællesnordiske konkurrences særlige kategori for emballagedesign, udviklet af studerende
  • Faller Packaging holder webinar om paper pouches

    Faller Packaging holder webinar om paper pouches

    emballage ›Medikamenter og medicinsk udstyr i papirposer er en af Faller Packagings seneste udviklinger. Nu præsenterer virksomheden de nye papirbaserede sekundæremballager på en række webinarer, hvor der også er mulighed for at tale med brugerne
  • Billerud lancerer nyt overfladebehandlet papir til medicin

    Billerud lancerer nyt overfladebehandlet papir til medicin

    emballage ›MediKraft SealBase er navnet på emballageproducentens nye produkt, der er et alternativ til latexbaserede produkter og designet til at imødekomme de voksende krav til industrien
  • Nemco ansætter ekspert i emballage til fødevarer

    Nemco ansætter ekspert i emballage til fødevarer

    emballage ›Hanne Normann Andersen er ansat som Key Account Manager hos leverandøren af udstyr og emballageløsninger til den nordiske fødevareindustri
  • STOK Emballage overtager BEWI Food

    STOK Emballage overtager BEWI Food

    emballage ›STOK har indgået bindende aftale om at udskille BEWIs handelsaktiviteter inden for emballage for at skabe en samlet, førende nordeuropæisk virksomhed inden for emballageløsninger