Tredobbelt sejr til Burgopaks emballagedesignere
Emballager til mobilbelysning, kreditkort og gavekort begejstrede dommerne ved Graphic Design USA - GDUSA - 58th Annual Awards i sidste måned. Burgopak tog i samarbejde med Stephen Gould og kundevirksomhederne Knab og Moon Ultra tre priser hjem for sine papløsninger
Af Lisbeth Petersen
Emballager til mobilbelysning, kreditkort og gavekort begejstrede dommerne ved Graphic Design USA - GDUSA - 58th Annual Awards i sidste måned. Burgopak tog i samarbejde med Stephen Gould og kundevirksomhederne Knab og Moon Ultra tre priser hjem for sine papløsninger.
I tæt samarbejde med Stephen Gould og kundechefer for Moon Ultra, har Burgopak udviklet emballagedesign til MOON Ultralight 2, som er en lille mobil lampe til at sætte på smartphones for at sætte lys på motiverne, når man tager billeder.
Emballagen til fotolampen vandt for 'sit smarte, minimalistiske produktdesign, den slanke glidemekaniske og det luxuriøse udtryk med sort bundkort, hvid blækdetalje og mat, lamineret finish'
Bank - Knap
Den anden pris faldt for designet til promoveringen af en ung, hollandsk netbank, Knap som markedsfører sig på digital innovation, menneskelig service og gennemskuelige serviceydelser. Navnet Knap skal - med omrokeringen af bogstaverne fra Bank - understrege, at det er en bank, som gør tingene på nye og anderledes måder, og
Burgopaks designere har understøtte dette i emballagen til Knaps kreditkort.
'Præsenteret i et optimeret cabrio-design er emballagen både indbydende og spændende. Ved at trække i en flig ser låget ud til at bevæge sig opad for at gemme sig i pakken, mens det samtidig forlænger den indvendige bakke for at afsløre bankkortet i en iøjnefaldende og indbydende produktpræsentation' lød det fra dommerne.
I regnbuens farver
Sidst med ikke mindst gik den tredje pris til Burgopak for en B2B-kampagne, der under Pride-måneden sidste år skulle tilskynde branchen til mere inkluderende design for LGBTQ-målgruppen.
Med titlen: Design for Everyone. Vær en del af forandringen, tog kampagnen fat på branchens vaner med at til fremstille gavekortdesign, og kampagnen gjorde op med stereotyper og kønsbestemte farvepaletter for at udforske det bredere potentiale for inkluderende design.
Dommerjuryen havde følgende ord til Burgopak i forbindelse med prisen
-Kortene er designet med CMYK-farver, og kombineret tilfældigt for at skabe en regnbue-figur, fejrer hvert kort, og bæreren af det, en speciel lejlighed for et tilfældigt pronomen, og bryder stereotypen i forhold til, traditionelle farver til bestemte køn o.s.v.