Tredobbelt sejr til Burgopaks emballagedesignere

Tredobbelt sejr til Burgopaks emballagedesignere

Emballager til mobilbelysning, kreditkort og gavekort begejstrede dommerne ved Graphic Design USA - GDUSA - 58th Annual Awards i sidste måned. Burgopak tog i samarbejde med Stephen Gould og kundevirksomhederne Knab og Moon Ultra tre priser hjem for sine papløsninger

Af Lisbeth Petersen

Emballager til mobilbelysning, kreditkort og gavekort begejstrede dommerne ved Graphic Design USA - GDUSA - 58th Annual Awards i sidste måned. Burgopak tog i samarbejde med Stephen Gould og kundevirksomhederne Knab og Moon Ultra tre priser hjem for sine papløsninger.

I tæt samarbejde med Stephen Gould og kundechefer for Moon Ultra, har Burgopak udviklet emballagedesign til MOON Ultralight 2, som er en lille mobil lampe til at sætte på smartphones for at sætte lys på motiverne, når man tager billeder.

Emballagen til fotolampen vandt for 'sit smarte, minimalistiske produktdesign, den slanke glidemekaniske og det luxuriøse udtryk med sort bundkort, hvid blækdetalje og mat, lamineret finish'

Bank - Knap
Den anden pris faldt for designet til promoveringen af en ung, hollandsk netbank, Knap som markedsfører sig på digital innovation, menneskelig service og gennemskuelige serviceydelser. Navnet Knap skal - med omrokeringen af bogstaverne fra Bank - understrege, at det er en bank, som gør tingene på nye og anderledes måder, og
Burgopaks designere har understøtte dette i emballagen til Knaps kreditkort.

'Præsenteret i et optimeret cabrio-design er emballagen både indbydende og spændende. Ved at trække i en flig ser låget ud til at bevæge sig opad for at gemme sig i pakken, mens det samtidig forlænger den indvendige bakke for at afsløre bankkortet i en iøjnefaldende og indbydende produktpræsentation' lød det fra dommerne.

I regnbuens farver
Sidst med ikke mindst gik den tredje pris til Burgopak for en B2B-kampagne, der under Pride-måneden sidste år skulle tilskynde branchen til mere inkluderende design for LGBTQ-målgruppen.

Med titlen: Design for Everyone. Vær en del af forandringen, tog kampagnen fat på branchens vaner med at til fremstille gavekortdesign, og kampagnen gjorde op med stereotyper og kønsbestemte farvepaletter for at udforske det bredere potentiale for inkluderende design.

Dommerjuryen havde følgende ord til Burgopak i forbindelse med prisen

-Kortene er designet med CMYK-farver, og kombineret tilfældigt for at skabe en regnbue-figur, fejrer hvert kort, og bæreren af det, en speciel lejlighed for et tilfældigt pronomen, og bryder stereotypen i forhold til, traditionelle farver til bestemte køn o.s.v.

8/3 2022
  • FARUSA emballage er solgt til Nefab

    FARUSA emballage er solgt til Nefab

    emballage ›Den 102 år gamle familievirksomhed i Farum er overtaget af den globale eksportemballagekoncern, som hidtil har være en af FARUSA største konkurrenter
  • Medicinske engangsprodukter skal have nyt liv

    Medicinske engangsprodukter skal have nyt liv

    emballage ›Danske hospitaler producerer 4,4 tons affald - i timen! Et nyt samarbejde mellem industri, hospitaler og forskning på bl.a. Teknologisk Institut vil nu etablere en infrastruktur til genanvendelse af medicinsk engangsudstyr
  • K slår plastparaplyen op

    K slår plastparaplyen op

    emballage ›Messe Düsseldorfs globale portefølje af messer for plast- og gummiindustrien kommer under et nyt paraplybrand. K-Alliance, er navnet
  • Ny InNo-Liner-løsning til fragtetiketter

    Ny InNo-Liner-løsning til fragtetiketter

    emballage ›Baseret på HERMAs prisbelønnede InNo-Liner materiale præsenterer virksomheden sammen med etikettrykspecialisten cab Produkttechnik en løsning til logistik- og fragtetiketteruden uden bagside. Det sker på Labelexpo 2025
  • Affaldsloop i fokus

    Affaldsloop i fokus

    emballage ›Materialeforbrug, affaldshåndtering og genanvendelse – LOOP skal gøre EuroSkills Herning 2025 så bæredygtig som muligt
  • Topmoderne sorteringsanlæg til stockholmsområdet

    Topmoderne sorteringsanlæg til stockholmsområdet

    emballage ›Et nyt sorteringsanlæg med høj automatiseringsgrad og produktionskapacitet understøtter Stockholms miljøstrategi og muliggør effektiv genindvinding af genanvendelige materialer og organisk affald
  • Absolut Vodka er først med både kapsel og flaske af papir

    Absolut Vodka er først med både kapsel og flaske af papir

    emballage ›Efter en test af den papirbaserede kapsel er producenten endnu et skridt nærmere målet om at skabe en fuldt, biobaseret flaske
  • Heidelberg overtager emballageteknologi fra Polar Mohr

    Heidelberg overtager emballageteknologi fra Polar Mohr

    emballage ›De mangeårige samarbejdspartnere har indgået aftale om, at Heidelberger Druckmaschinen AG køber varemærkerettighederne og teknologien på emballageområdet af Polar Group. Overtagelsen giver Heidelberg yderligere adgang til vækstmarkederne i Asien, Sydamerika og Mellemøsten