Tredobbelt sejr til Burgopaks emballagedesignere

Tredobbelt sejr til Burgopaks emballagedesignere

Emballager til mobilbelysning, kreditkort og gavekort begejstrede dommerne ved Graphic Design USA - GDUSA - 58th Annual Awards i sidste måned. Burgopak tog i samarbejde med Stephen Gould og kundevirksomhederne Knab og Moon Ultra tre priser hjem for sine papløsninger

Af Lisbeth Petersen

Emballager til mobilbelysning, kreditkort og gavekort begejstrede dommerne ved Graphic Design USA - GDUSA - 58th Annual Awards i sidste måned. Burgopak tog i samarbejde med Stephen Gould og kundevirksomhederne Knab og Moon Ultra tre priser hjem for sine papløsninger.

I tæt samarbejde med Stephen Gould og kundechefer for Moon Ultra, har Burgopak udviklet emballagedesign til MOON Ultralight 2, som er en lille mobil lampe til at sætte på smartphones for at sætte lys på motiverne, når man tager billeder.

Emballagen til fotolampen vandt for 'sit smarte, minimalistiske produktdesign, den slanke glidemekaniske og det luxuriøse udtryk med sort bundkort, hvid blækdetalje og mat, lamineret finish'

Bank - Knap
Den anden pris faldt for designet til promoveringen af en ung, hollandsk netbank, Knap som markedsfører sig på digital innovation, menneskelig service og gennemskuelige serviceydelser. Navnet Knap skal - med omrokeringen af bogstaverne fra Bank - understrege, at det er en bank, som gør tingene på nye og anderledes måder, og
Burgopaks designere har understøtte dette i emballagen til Knaps kreditkort.

'Præsenteret i et optimeret cabrio-design er emballagen både indbydende og spændende. Ved at trække i en flig ser låget ud til at bevæge sig opad for at gemme sig i pakken, mens det samtidig forlænger den indvendige bakke for at afsløre bankkortet i en iøjnefaldende og indbydende produktpræsentation' lød det fra dommerne.

I regnbuens farver
Sidst med ikke mindst gik den tredje pris til Burgopak for en B2B-kampagne, der under Pride-måneden sidste år skulle tilskynde branchen til mere inkluderende design for LGBTQ-målgruppen.

Med titlen: Design for Everyone. Vær en del af forandringen, tog kampagnen fat på branchens vaner med at til fremstille gavekortdesign, og kampagnen gjorde op med stereotyper og kønsbestemte farvepaletter for at udforske det bredere potentiale for inkluderende design.

Dommerjuryen havde følgende ord til Burgopak i forbindelse med prisen

-Kortene er designet med CMYK-farver, og kombineret tilfældigt for at skabe en regnbue-figur, fejrer hvert kort, og bæreren af det, en speciel lejlighed for et tilfældigt pronomen, og bryder stereotypen i forhold til, traditionelle farver til bestemte køn o.s.v.

8/3 2022
  • Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    emballage ›En ombygning af et tørretårn skal være med til at øge kapaciteten og reducere klimabelastningen for Arlas Arinco-mejeri i Videbæk
  • Løft til den cirkulære omstilling

    Løft til den cirkulære omstilling

    emballage ›Med op mod 49,5 mio. kr. til Closing Loops 2.0 fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse får virksomheder i fødevare- og bioressourceklyngen et markant løft i arbejdet med at skalere den cirkulære omstilling.
  • Skruer låget af – og plastforbruget ned

    Skruer låget af – og plastforbruget ned

    emballage ›Fremover bliver creme fraiche fra Coops egen serie produceret med en tynd film som låg i stedet for det traditionelle af plast. Det giver en årlig reduktion på 15 ton plast
  • Dao lancerer nye brevløsninger

    Dao lancerer nye brevløsninger

    emballage ›Fra januar 2026 er der ikke så mange andre end dao, der leverer breve. Nu lancerer distributøren en ny app og købsportal med nye løsninger og en online guide, der gør det endnu lettere at sende brevene
  • Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    emballage ›Den amerikanske emballagevirksomhed der især er kendt for at have opfundet bobleplast har indgået aftale om at blive opkøbt af investeringsselskabet CD&R
  • Bringer flere medarbejdere i spil

    Bringer flere medarbejdere i spil

    emballage ›Øgede pakkemængder og en stejlt stigende vækstkurve var resultatet af sidste års julehandel for Bring Denmark. Derfor fordobler pakkeleverandøren medarbejderstaben under årets julehandel
  • Nyt barrierepapir til store forsendelser

    Nyt barrierepapir til store forsendelser

    emballage ›Ecotec udvidet porteføljen med et både genanvendeligt og biologisk nedbrydeligt beskyttelsesprodukt, der bl.a. kan bruges til træ- og papkasser
  • Store transportbesparelser med plastpaller

    Store transportbesparelser med plastpaller

    emballage ›Ved at skifte de traditionelle europaller af træ ud med lettere plastpaller kan Danmarks transporterhverv forvente årlige besparelser for over 40 millioner kroner, viser nye beregninger, som Smart Retur har gransket nøje