Tre WorldStars til Smurfit Westrock Skandinavien

Tre WorldStars til Smurfit Westrock Skandinavien

Smurfit Westrock Skandinavien har vundet tre prestigefyldte WorldStars ved årets WorldStar Packaging Competition 2025 for løsninger der er både innovative og reducerer miljøpåvirkningen

Smurfit Westrock Skandinavien er glade for at have vundet tre prestigefyldte WorldStars ved årets WorldStar Packaging Competition 2025.

De tre priser er en del af Smurfit Westrocks globale succes, hvor virksomheden i alt har modtaget imponerende 10 WorldStars. De tre priser til Skandinavien fremhæver regionens bidrag til innovation og engagement for at skabe mere bæredygtige løsninger i emballageindustrien.

- At være blandt de virksomheder, der opnår global anerkendelse med hele 10 WorldStars, og at tre af dem er fra vores skandinaviske team, er en enestående præstation.

- Det understreger vores evne til at udvikle løsninger, der både skaber værdi for vores kunder, men også bidrager til en mere bæredygtig fremtid, siger Per Frederiksen, CEO for Smurfit Westrock Skandinavien.

- Denne succes er et bevis på vores medarbejderes dedikation og vores strategi om at sætte innovation og bæredygtighed i fokus.

Ifølge Smurfit Westrock Skandinavien demonstrerer de tre prisvindende emballageløsninger virksomhedens evne til at tænke nyt og skabe løsninger, der gør en reel forskel.

Bag-in-Box løsning til Masava Kemi
Smurfit Westrock har udviklet en innovativ Bag-in-Box-løsning, der erstatter de traditionelle plastdunke til Masava Kemi, som producerer rengøringsmidler til den maritime industri.

Emballagen er fremstillet af massivpap, der tåler fugtige forhold, mens den indre pose er specielt designet til at håndtere rengøringsmidler med varierende pH-værdier.

Løsningen har hjulpet Masava Kemi med at reducere plastaffald og reducere risikoen for havforurening, samtidig med at den mindsker håndteringsomkostningerne og tilbyder sikker bortskaffelse i skibsgeneratorer.

"Grab and Go"-emballage til Amokabel
Amokabels nye emballageløsning er et nyt tiltag i kabelindustrien. Smurfit Westrock udviklede en 100% papbaseret kabeltromle, der reducerer plastforbruget med cirka et kilo pr. tromle.

Emballagen er fuldt genanvendelig og kombinerer funktionalitet og reduceret miljøpåvirkning.

Med sit praktiske design og iøjnefaldende brandingmuligheder styrker denne løsning Amokabels position på markedet.

Bakke i bølgepap erstatter plastikbakke
Til Tropica Aquarium Plants blev plastbakkerne erstattet med en 100% genanvendelig bakke i bølgepap, som sparer 12,4 tons plast årligt.

Bakken beskytter produkterne under transport og optimerer logistikken ved at reducere CO2-udledningen.

Emballageløsningen er, ifølge producenten, et eksempel på, hvordan tiltag for at reducere miljøpåvirkningen kan integreres i design uden at gå på kompromis med funktionaliteten.

-hawin

14/1 2025
  • Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    emballage ›Arla-mejeriet i Holstebro skal udvides med godt 6.500 kvadratmeter, to nye produktionslinjer og 50 nye fuldtidsmedarbejdere. I alt løber investeringen op i godt 440 millioner kroner
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage
  • Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    emballage ›Et nyt studie afslører en uheldig effekt af supermarkedernes populære ''2 for 1''-tilbud: De får os nemlig ikke bare til at købe mere – de får os også til at smide mere mad ud
  • Det handler om emballagen

    Det handler om emballagen

    emballage ›Ændrede indkøbsvaner, krav om mere bæredygtig emballage og digitaliseringen og automatiseringens indflydelse på emballagetryk. Det var alt sammen temaer, som eksperter fra emballagevirksomheder, brancheforeninger og den kommercielle og teknologiske sektor diskuterede, da Heidelberger Druckmaschinen fejrede sit 175 års jubilæum