Tre WorldStars til Smurfit Westrock Skandinavien

Tre WorldStars til Smurfit Westrock Skandinavien

Smurfit Westrock Skandinavien har vundet tre prestigefyldte WorldStars ved årets WorldStar Packaging Competition 2025 for løsninger der er både innovative og reducerer miljøpåvirkningen

Smurfit Westrock Skandinavien er glade for at have vundet tre prestigefyldte WorldStars ved årets WorldStar Packaging Competition 2025.

De tre priser er en del af Smurfit Westrocks globale succes, hvor virksomheden i alt har modtaget imponerende 10 WorldStars. De tre priser til Skandinavien fremhæver regionens bidrag til innovation og engagement for at skabe mere bæredygtige løsninger i emballageindustrien.

- At være blandt de virksomheder, der opnår global anerkendelse med hele 10 WorldStars, og at tre af dem er fra vores skandinaviske team, er en enestående præstation.

- Det understreger vores evne til at udvikle løsninger, der både skaber værdi for vores kunder, men også bidrager til en mere bæredygtig fremtid, siger Per Frederiksen, CEO for Smurfit Westrock Skandinavien.

- Denne succes er et bevis på vores medarbejderes dedikation og vores strategi om at sætte innovation og bæredygtighed i fokus.

Ifølge Smurfit Westrock Skandinavien demonstrerer de tre prisvindende emballageløsninger virksomhedens evne til at tænke nyt og skabe løsninger, der gør en reel forskel.

Bag-in-Box løsning til Masava Kemi
Smurfit Westrock har udviklet en innovativ Bag-in-Box-løsning, der erstatter de traditionelle plastdunke til Masava Kemi, som producerer rengøringsmidler til den maritime industri.

Emballagen er fremstillet af massivpap, der tåler fugtige forhold, mens den indre pose er specielt designet til at håndtere rengøringsmidler med varierende pH-værdier.

Løsningen har hjulpet Masava Kemi med at reducere plastaffald og reducere risikoen for havforurening, samtidig med at den mindsker håndteringsomkostningerne og tilbyder sikker bortskaffelse i skibsgeneratorer.

"Grab and Go"-emballage til Amokabel
Amokabels nye emballageløsning er et nyt tiltag i kabelindustrien. Smurfit Westrock udviklede en 100% papbaseret kabeltromle, der reducerer plastforbruget med cirka et kilo pr. tromle.

Emballagen er fuldt genanvendelig og kombinerer funktionalitet og reduceret miljøpåvirkning.

Med sit praktiske design og iøjnefaldende brandingmuligheder styrker denne løsning Amokabels position på markedet.

Bakke i bølgepap erstatter plastikbakke
Til Tropica Aquarium Plants blev plastbakkerne erstattet med en 100% genanvendelig bakke i bølgepap, som sparer 12,4 tons plast årligt.

Bakken beskytter produkterne under transport og optimerer logistikken ved at reducere CO2-udledningen.

Emballageløsningen er, ifølge producenten, et eksempel på, hvordan tiltag for at reducere miljøpåvirkningen kan integreres i design uden at gå på kompromis med funktionaliteten.

-hawin

14/1 2025
  • Ny strategi lanceret

    Ny strategi lanceret

    emballage ›Nemlig tager kampen op mod discountsupermarkederne ved at investere i lavere priser, bibeholde sit store sortiment og sin service og ved at styrke hele værdikæden herunder logistikken
  • Tid til Årets Ævlerov

    Tid til Årets Ævlerov

    emballage ›En fynsk tradition, som samler borgere om noget så lavpraktisk som indsamling af overskudsæbler, har siden 2016, hvor Årets Ævlerov blev lanceret, reddet 45 millioner æbler
  • Katte ville vælge monomateriale

    Katte ville vælge monomateriale

    emballage ›Mars Incorporated, som bl.a. står bag. kattemadsmærket Whiskas, har udskiftet en del af sine emballager med en mere genanvendelig pose af et enkelt materiale - foreløbigt i Storbritannien og Tyskland
  • Omkostninger rammer skævt

    Omkostninger rammer skævt

    emballage ›Smurfit Westrock opfordrer til justeringer, så materialer som bølgepap ikke pålægges langt højere omkostninger end materialer, der er mere miljøbelastende
  • Fællesstand på HI-messen

    Fællesstand på HI-messen

    emballage ›En række virksomheder inden for plastbranchen er gået sammen om en omfattende fællesstand på HI-messen, hvor fokus er på faglig sparring, nye kontakter og inspiration
  • Master of Wine

    Master of Wine

    emballage ›Qian Janice Wang, lektor og sektionsleder for "design og forbrugeradfærd" på Københavns Universitet er nu Danmarks første herboende Master of Wine
  • Pakkevolumen vokser

    Pakkevolumen vokser

    emballage ›Bring fortsætter med at tage markedsandele på det danske pakkemarked. På trods af hård konkurrence er Brings pakkevolumen i Danmark steget med 28 procent i årets første halvår.
  • Metsä Board påbegynder storstilet modernisering

    Metsä Board påbegynder storstilet modernisering

    emballage ›Som del af et investeringsprogram på 60 millioner euro bliver maskinerne, der producerer virksomhedens flagsskibs-karton i Finland, optimeret til at forbedre kvaliteten og vejen mod fossilfri produktion