Tre WorldStars til Nefabs fiberbaserede transportemballager

Tre WorldStars til Nefabs fiberbaserede transportemballager

Den nordisk-ejede emballageproducent har modtaget hele tre styk af den prestigefyldte pris for sit alternativ til træpallekraver, en bulkemballage til engangsbrug og en bølgepapløsning til skærme

WorldStar Awards, der arrangeres af World Packaging Organization, er en af de højeste udmærkelser i emballageindustrien og hylder de bedste emballageløsninger i hele verden.

I den nyeste uddeling har den svensketablerede og nu globale specialist inden for fiber- og bølgepapemballager, Nefab vundet tre førstepriser for følgende løsninger:

EdgePak Collar - envejs pallekrave
Den EdgePak Collar er et let, fiberbaseret alternativ, der er designet specielt til envejsforsendelser.

Løsningen er let og hurtig at samle, og kan tilpasses i alle mål. Den er praktisk og reducerer CO2-udledning og deponiaffald betydeligt, og især ved luftfragt reducerer den også transportomkostningerne.

 

Bulkemballage i pap
"En bulkemballageløsning i bølgepap til engangsbrug til styringsmekanismenheder optimerer logistikken og reducerer samtidig miljøaftrykket betydeligt".

Det er motiveringen for prisen til denne emballage, der gør det muligt at transportere 50 % flere produkter med en løsning, der samtidig sikrer sikker transport af følsomme komponenter og bevarer produktets integritet.

 

Monitoremballage i bølgepap er udviklet til GE HealthCares patientmonitorer
"Den sikrer en miljøvenlig og beskyttende transport til glasskærme af høj værdi. Denne innovative, plastfrie emballageløsning mindsker miljøpåvirkningen og giver samtidig en problemfri brugeroplevelse", lyder beskrivelsen af emballagen.

Der er tale om en helt plastfri løsning, som også har opnået en stigning i pakkehastigheden på 66 procent og en reducering af de samlede omkostninger i forhold til den tidligere løsning.

Johan Tegell, som er Group Strategic Product director i Nefabs fiberløsningssektion siger om de tre World Stars:

- Disse priser afspejler vores engagement i bæredygtighed og innovation. Vi er stolte af at samarbejde med partnere, der deler vores vision om at skabe effektive og miljøvenlige emballageløsninger.

-lipe

 

10/2 2025
  • Ny strategi lanceret

    Ny strategi lanceret

    emballage ›Nemlig tager kampen op mod discountsupermarkederne ved at investere i lavere priser, bibeholde sit store sortiment og sin service og ved at styrke hele værdikæden herunder logistikken
  • Tid til Årets Ævlerov

    Tid til Årets Ævlerov

    emballage ›En fynsk tradition, som samler borgere om noget så lavpraktisk som indsamling af overskudsæbler, har siden 2016, hvor Årets Ævlerov blev lanceret, reddet 45 millioner æbler
  • Katte ville vælge monomateriale

    Katte ville vælge monomateriale

    emballage ›Mars Incorporated, som bl.a. står bag. kattemadsmærket Whiskas, har udskiftet en del af sine emballager med en mere genanvendelig pose af et enkelt materiale - foreløbigt i Storbritannien og Tyskland
  • Omkostninger rammer skævt

    Omkostninger rammer skævt

    emballage ›Smurfit Westrock opfordrer til justeringer, så materialer som bølgepap ikke pålægges langt højere omkostninger end materialer, der er mere miljøbelastende
  • Fællesstand på HI-messen

    Fællesstand på HI-messen

    emballage ›En række virksomheder inden for plastbranchen er gået sammen om en omfattende fællesstand på HI-messen, hvor fokus er på faglig sparring, nye kontakter og inspiration
  • Master of Wine

    Master of Wine

    emballage ›Qian Janice Wang, lektor og sektionsleder for "design og forbrugeradfærd" på Københavns Universitet er nu Danmarks første herboende Master of Wine
  • Pakkevolumen vokser

    Pakkevolumen vokser

    emballage ›Bring fortsætter med at tage markedsandele på det danske pakkemarked. På trods af hård konkurrence er Brings pakkevolumen i Danmark steget med 28 procent i årets første halvår.
  • Metsä Board påbegynder storstilet modernisering

    Metsä Board påbegynder storstilet modernisering

    emballage ›Som del af et investeringsprogram på 60 millioner euro bliver maskinerne, der producerer virksomhedens flagsskibs-karton i Finland, optimeret til at forbedre kvaliteten og vejen mod fossilfri produktion