Tre tips til dig, der gerne vil styrke dine markedsføringskompetencer

Tre tips til dig, der gerne vil styrke dine markedsføringskompetencer

ANNONCE: Én ting er at starte en virksomhed op, hvor idéen simpelthen er lovende for en god forretning, men hvis virksomheden ikke markedsføres på bedste vis, vil den så overhovedet nå det store marked?

En markedsføring i top er rimelig afgørende for en forretning, der skal vækste. Derfor er det vigtigt, at du som leder har styr på markedsføring – og at du ansætter de rette folk, som kan lægge den rette markedsføringsstrategi. I denne artikel finder du tre gode tips til, hvordan du som leder styrker dine markedsføringskompetencer.

Søg inspiration hos andre virksomheder

Der er rigtig mange virksomheder derude, hvis markedsføringsstrategi er rigtig god. For virksomhederne vækster. Men der findes også mange virksomheder derude, hvor markedsføringen bør styrkes og har brug for hjælp. Søg inspiration hos de virksomheder, som klarer sig godt. Hvordan markedsfører de deres forretning? Hvad lægger du mærke til? Bruger de fx meget sociale medier? Hvordan skaber de kunder til forretningen? Din virksomhed skal selvfølgelig være unik, men inspiration kan du altid søge.

Sparring hos virksomhedskonsulenter

Du kan få uvildig og personlig sparring hos virksomhedskonsulenter. Du kan give dig den hjælp og sparring som du måtte have brug for indenfor hvilket som helst område i din forretning. Derfor kan de altså også hjælpe dig med at styrke din marketingafdeling – og dine egne markedsføringskompetencer. Virksomhedskonsulenterne kan hjælpe dig med at få dit produkt ud til den rette målgruppe, således at din virksomhed forhåbentligt vil vækste.

Kurser i marketing

Der findes massevis af kurser og efteruddannelser indenfor marketing. Måske du har en marketingafdeling i din virksomhed, eller måske du selv står for det? Uanset hvad kan det være effektivt og givende for din virksomhed enten at sende dig selv eller dine ansætte på kursus for at styrke jeres markedsføringsfærdigheder. Således vil I også kunne styrke jeres markedsføringsstrategi. Undersøg online hvilke typer kurser, der findes.

 

28/8 2023
  • Coop dropper endnu flere plastlåg på kartoner

    Coop dropper endnu flere plastlåg på kartoner

    emballage ›Knap seks millioner emballager med yoghurt og ymer fra Coops egen serie bliver nu skiftet ud. Fremover vil koncernen bruge de traditionelle kartoner uden låg, og kan dermed spare omkring 17 tons plast om året
  • Metsä Board investerer i forbedringer af sin førende falsekarton

    Metsä Board investerer i forbedringer af sin førende falsekarton

    emballage ›Bedre printbarhed, lysere udtryk og et lavere miljøaftryk er målet for den kommende, optimerede version af papkvaliteten, MetsäBoard Classic FBB. Produktionsanlægget bliver pt. moderniseret for 60 millioner euro
  • Mondi udvider betragteligt efter afslutning af opkøb

    Mondi udvider betragteligt efter afslutning af opkøb

    emballage ›Med det endelige køb af Schumacher Packagings aktiviteter i Vesteuropa, vil Mondi øge forsyningssikkerheden, produktporteføljen foruden over 1 milliard kvadratmeter ekstra emballagekapacitet
  • VANA og Recipo indleder samarbejde

    VANA og Recipo indleder samarbejde

    emballage ›Det skal være lettere for virksomheder omfattet af flere forskellige producentansvar at løfte den administrative byrde. Derfor har kollektivordningen for emballage, VANA og kollektivordningen på elektronikområdet, Recipo indledt et samarbejde
  • Sveriges pantsystem slår ny rekord 

    Sveriges pantsystem slår ny rekord 

    emballage ›Mere end 2,8 milliarder PET-flasker og aluminiumsdåser blev returneret gennem det svenske retursystem (DRS) i 2024. Det er en stigning på næsten 6 procent i forhold til året før, og ifølge nye data fra Returpack/Pantamera, der driver landets DRS, betyder det, at hver person i Sverige i gennemsnit genanvendte 271 drikkevarebeholdere sidste år
  • To virksomheder vil løse vanskeligt problem med genbrugsplast til fødevarer

    To virksomheder vil løse vanskeligt problem med genbrugsplast til fødevarer

    emballage ›Virksomhederne Nextek, der arbejder med bæredygtighedsteknologi, og Coveris, der er ekspert i fleksibel emballage vil samarbejde om at omdanne emballageaffald af polyolefin (PE og PP) fra forbrugere til genbrugsharpikser og -film af høj kvalitet til fødevarer
  • Varmeforseglende materiale til erstatning for plast

    Varmeforseglende materiale til erstatning for plast

    emballage ›Billerud lancerer nu ConFlex® HeatSeal - et genanvendeligt, varmeforseglende papiremballagemateriale, der er designet til at erstatte plast i emballageapplikationer med høje krav til forseglingsydelse og genanvendelighed
  • Nonfood-materiale med 85 procent genbrugsplast

    Nonfood-materiale med 85 procent genbrugsplast

    emballage ›Emballageproducenten Borealis lancerer nu Borcycle™ M CWT120CL som et nyt teknisk gennembrud for genanvendte plastmaterialer. Produktet vil bl.a. kunne bruges til film- og strækfilmsemballager i landbruget og industrien