TNT totalløsning til medico og pharma

TNT totalløsning til medico og pharma

Transportvirksomheden TNT har med Medpak VI°C udviklet branchens første, globale 'cold chain' forsendelses - og shippingløsning. Nu er de første to kontrakter indgået med globale medicinalvirksomheder

Transportvirksomheden TNT offentliggør nu to globale aftaler med store, internationale aktører inden for medicinalindustrien.

Aftalerne omhandler globale løsninger til temperaturkontrolleret shipping og udspringer af TNTs nye end-to-end service til transport af temperaturfølsomme forsendelser, døbt Medpak VI°C.

Medpak-løsningen lanceres først officielt senere i april og er en nyudviklet service til medico- og pharmaindustrien, der imødekommer behovet for temperaturkontrolleret, global shipping.

- Vores nye løsning, som har fået stor opmærksomhed fra medicinalindustrien, tilbyder branchen, at de nu kan outsource al håndtering af transport – fra pakning, temperaturstyring, transport og returforsendelser til én global transportaktør. Dermed giver vi en yderst reguleret branche nogle helt nye muligheder for sikker, pålidelig og omkostningseffektiv transport af deres følsomme forsendelser, siger Susanne Vatta, adm. direktør i TNT Danmark.

Sikkert alternativ til dyre specialtransporter

Hidtil har medico-industrien anvendt dyre specialløsninger fra firmaer uden egne transportnetværk.

Det gør TNT op med i Medpak-løsningen, som er en all-inklusive service, der kombinerer transport af medicin og kliniske prøver i temperaturkontrollerede, genanvendelige kølebokse med pålideligheden i TNTs globale vej- og luftnetværk.

Medpak er understøttet af tracking- og overvågningsteknologi, som sikrer fuld compliance og rapportering. TNT garanterer, at temperaturen for forsendelsen maksimalt varierer med en grad celsius.

På den måde imødekommer Medpak den strenge lovgivning omkring patientsikkerhed og medicinalindustriens krav om pålidelige og garanterede ”cold chain”-logistikløsninger.

Medicinal og healthcare industrien er en højt prioriteret del af TNTs arbejde med Outlook-strategien.

-hawin

15/4 2016
  • Emballagen er en vigtig del af DØRPRODUCENTENSværdikæden

    Emballagen er en vigtig del af DØRPRODUCENTENSværdikæden

    emballage ›Hver eneste dør og port, DAN-doors sender videre til kunder i Danmark og resten af verden er unik og værdifuld. Derfor har virksomhedens forsendelser nærmest form af små byggeprojekter, som sikrer, at hver enkelt dør og port når frem i perfekt stand
  • Når isoleringspladerne skal nå sikkert frem

    Når isoleringspladerne skal nå sikkert frem

    emballage ›Ny pakkemaskine fra Tentoma spiller en vigtig rolle på den nye produktionslinje i Jackon Insulation by Bewis nye fabrik i Olen i Belgien, hvor den sikrer at XPS-isoleringspladerne kommer frem til kunden i perfekt stand
  • Ny emballage er frankeret med minimalistisk sticker

    Ny emballage er frankeret med minimalistisk sticker

    emballage ›Renz udskifter sine nuværende fuld-printede og hvidblegede papemballager til postkasser og postkasseanlæg med en enklere løsning af brunt pap med en minimalistisk sticker
  • Ny kommerciel direktør for Bella Center Copenhagen

    Ny kommerciel direktør for Bella Center Copenhagen

    emballage ›Med en baggrund inden for salg, strategisk ledelse og forretningsudvikling indtræder Jonas Lilleskov Nielsen pr. 1. januar som ny kommerciel direktør for Bella Center Copenhagen og Bella Arena
  • Plastic Change kommer på finansloven

    Plastic Change kommer på finansloven

    emballage ›Miljøorganisationen får 2 millioner kroner til sit arbejde for at forhindre plastikforurening. Derudover går 90 millioner kroner til at fremme et mere bæredygtigt forbrug i Danmark - bl.a. med genbrugelig takeaway-emballage
  • Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    emballage ›Mikkel Korsholm er ny økonomidirektør hos Dagrofa Foodservice, der er en af landets største totalleverandører til foodservicesektoren i Danmark. Virksomheden er bl.a. fødevaregrossist for hoteller, kantiner og lokale restauranter
  • Amcor og Berry fusionerer

    Amcor og Berry fusionerer

    emballage ›Amcor og Berry Global har netop indgået en endelig fusionsaftale, i form af en ren aktietransaktion som betyder at aktionærerne i Amcor og Berry ejer henholdsvis ca. 63% og 37% af det kombinerede selskab
  • Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    emballage ›BrauBeviale finder sted fra den 26. til den 28. november 2024 i Nürnberg og samler igen alle de nøglekomponenter, der er nødvendige for en vellykket produktion, emballering og markedsføring af øl og drikkevarer