tesa rykker nærmere kunderne
Antallet af ansatte er steget med 30% det seneste år i tesa Nordic. Udviklingen er et led i en strategi om at komme tættere på kunderne.
Som led i en strategi for at komme tættere på sine kunder i Norden, har den tyske tapegigant, tesa, i løbet af 2017 etableret lokale salgsteams og udvidet kundeservicen i de nordiske lande. Det har resulteret i, at tesa Nordic har øget antallet af medarbejdere i 2017 fra 46 til 60 personer. Det er en stigning på 30%.
Mere direkte kundekontakt
- Vi har i 2017 intensiveret vores fokus på den direkte kundekontakt blandt andet ved hyppigere besøg hos vores kunder og ved at udvide den service, vi tilbyder. Det er både i forhold til vores professionelle segment og til vores gør-det-selv-segment, som kommer til at få mere fokus fremover, forklarer Country Manager Michael Bothe fra tesa Nordic.
Det er blandt andet kommet til udtryk ved, at tesa har brugt meget tid på videndeling og uddannelse af salgspersonalet i byggemarkederne, for at klæde dem bedre på til at rådgive kunderne om tesas produkter.
Det har dels været teknisk produktviden og viden om, hvordan tesas produkter kan afhjælpe specifikke kundebehov.
Viden fra markedsdata
For bedre at kunne tilpasse sig kundernes behov, har det krævet en dybere forståelse af markedet.
- For at målrette vores produkter og kampagner til vores kunder, er det vigtigt, at vi kender markedet. Det har givet vores salgsteam et stærkere fundament for at uddanne salgspersonalet hos vores forhandlere. Det er dem, der står i frontlinjen og har den direkte kontakt med slutbrugerne, så det er en vigtig parameter for vores succes, at deres viden om vores produkter er så god som muligt. Samtidig investerer vi i markedsdata, siger Michael Bothe.
Det øgede fokus på slutbrugerne betød også, at tesa i 2017 købte selskabet nie wieder bohren, der laver borefri løsninger til badeværelser. Deres patenterede montageteknik gør brugeren i stand til at fastgøre op til 20 kg på enhver overflade, du finder i et badeværelse - uden at bore ét eneste hul.
Det er centralt for tesa at lytte til markedet og være tæt på kunderne.
- Vi lever af at opfylde vores kunders behov. Den bedste måde vi kan gøre det på, er at lytte. Så det gør vi, forklarer Michael Bothe.
-hawin