tesa rykker nærmere kunderne

tesa rykker nærmere kunderne

Antallet af ansatte er steget med 30% det seneste år i tesa Nordic. Udviklingen er et led i en strategi om at komme tættere på kunderne.

Som led i en strategi for at komme tættere på sine kunder i Norden, har den tyske tapegigant, tesa, i løbet af 2017 etableret lokale salgsteams og udvidet kundeservicen i de nordiske lande. Det har resulteret i, at tesa Nordic har øget antallet af medarbejdere i 2017 fra 46 til 60 personer. Det er en stigning på 30%.

Mere direkte kundekontakt
- Vi har i 2017 intensiveret vores fokus på den direkte kundekontakt blandt andet ved hyppigere besøg hos vores kunder og ved at udvide den service, vi tilbyder. Det er både i forhold til vores professionelle segment og til vores gør-det-selv-segment, som kommer til at få mere fokus fremover, forklarer Country Manager Michael Bothe fra tesa Nordic.

Det er blandt andet kommet til udtryk ved, at tesa har brugt meget tid på videndeling og uddannelse af salgspersonalet i byggemarkederne, for at klæde dem bedre på til at rådgive kunderne om tesas produkter. 

Det har dels været teknisk produktviden og viden om, hvordan tesas produkter kan afhjælpe specifikke kundebehov.

Viden fra markedsdata
For bedre at kunne tilpasse sig kundernes behov, har det krævet en dybere forståelse af markedet. 

- For at målrette vores produkter og kampagner til vores kunder, er det vigtigt, at vi kender markedet. Det har givet vores salgsteam et stærkere fundament for at uddanne salgspersonalet hos vores forhandlere. Det er dem, der står i frontlinjen og har den direkte kontakt med slutbrugerne, så det er en vigtig parameter for vores succes, at deres viden om vores produkter er så god som muligt. Samtidig investerer vi i markedsdata, siger Michael Bothe.

Det øgede fokus på slutbrugerne betød også, at tesa i 2017 købte selskabet nie wieder bohren, der laver borefri løsninger til badeværelser. Deres patenterede montageteknik gør brugeren i stand til at fastgøre op til 20 kg på enhver overflade, du finder i et badeværelse - uden at bore ét eneste hul.

Det er centralt for tesa at lytte til markedet og være tæt på kunderne.

- Vi lever af at opfylde vores kunders behov. Den bedste måde vi kan gøre det på, er at lytte. Så det gør vi, forklarer Michael Bothe.

-hawin

27/2 2018
  • Pap- og papiraftalerne er på plads

    Pap- og papiraftalerne er på plads

    emballage ›Vana har indgået aftaler om genanvendelse på alle emballageaffaldsfraktioner og på transport af emballageaffaldet. Dermed er Vana helt klar til at håndtere producentansvaret for emballage for medlemsvirksomhederne
  • Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    emballage ›Messe Düsseldorf debuterer med genanvendelige og genbrugelige kopper, fremstillet af ReOil, kemisk genanvendt råmateriale fra OMV, på K 2025-messen
  • Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    emballage ›Arla-mejeriet i Holstebro skal udvides med godt 6.500 kvadratmeter, to nye produktionslinjer og 50 nye fuldtidsmedarbejdere. I alt løber investeringen op i godt 440 millioner kroner
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage