tesa rykker nærmere kunderne

tesa rykker nærmere kunderne

Antallet af ansatte er steget med 30% det seneste år i tesa Nordic. Udviklingen er et led i en strategi om at komme tættere på kunderne.

Som led i en strategi for at komme tættere på sine kunder i Norden, har den tyske tapegigant, tesa, i løbet af 2017 etableret lokale salgsteams og udvidet kundeservicen i de nordiske lande. Det har resulteret i, at tesa Nordic har øget antallet af medarbejdere i 2017 fra 46 til 60 personer. Det er en stigning på 30%.

Mere direkte kundekontakt
- Vi har i 2017 intensiveret vores fokus på den direkte kundekontakt blandt andet ved hyppigere besøg hos vores kunder og ved at udvide den service, vi tilbyder. Det er både i forhold til vores professionelle segment og til vores gør-det-selv-segment, som kommer til at få mere fokus fremover, forklarer Country Manager Michael Bothe fra tesa Nordic.

Det er blandt andet kommet til udtryk ved, at tesa har brugt meget tid på videndeling og uddannelse af salgspersonalet i byggemarkederne, for at klæde dem bedre på til at rådgive kunderne om tesas produkter. 

Det har dels været teknisk produktviden og viden om, hvordan tesas produkter kan afhjælpe specifikke kundebehov.

Viden fra markedsdata
For bedre at kunne tilpasse sig kundernes behov, har det krævet en dybere forståelse af markedet. 

- For at målrette vores produkter og kampagner til vores kunder, er det vigtigt, at vi kender markedet. Det har givet vores salgsteam et stærkere fundament for at uddanne salgspersonalet hos vores forhandlere. Det er dem, der står i frontlinjen og har den direkte kontakt med slutbrugerne, så det er en vigtig parameter for vores succes, at deres viden om vores produkter er så god som muligt. Samtidig investerer vi i markedsdata, siger Michael Bothe.

Det øgede fokus på slutbrugerne betød også, at tesa i 2017 købte selskabet nie wieder bohren, der laver borefri løsninger til badeværelser. Deres patenterede montageteknik gør brugeren i stand til at fastgøre op til 20 kg på enhver overflade, du finder i et badeværelse - uden at bore ét eneste hul.

Det er centralt for tesa at lytte til markedet og være tæt på kunderne.

- Vi lever af at opfylde vores kunders behov. Den bedste måde vi kan gøre det på, er at lytte. Så det gør vi, forklarer Michael Bothe.

-hawin

27/2 2018
  • Plastic Change kommer på finansloven

    Plastic Change kommer på finansloven

    emballage ›Miljøorganisationen får 2 millioner kroner til sit arbejde for at forhindre plastikforurening. Derudover går 90 millioner kroner til at fremme et mere bæredygtigt forbrug i Danmark - bl.a. med genbrugelig takeaway-emballage
  • Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    emballage ›Mikkel Korsholm er ny økonomidirektør hos Dagrofa Foodservice, der er en af landets største totalleverandører til foodservicesektoren i Danmark. Virksomheden er bl.a. fødevaregrossist for hoteller, kantiner og lokale restauranter
  • Amcor og Berry fusionerer

    Amcor og Berry fusionerer

    emballage ›Amcor og Berry Global har netop indgået en endelig fusionsaftale, i form af en ren aktietransaktion som betyder at aktionærerne i Amcor og Berry ejer henholdsvis ca. 63% og 37% af det kombinerede selskab
  • Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    emballage ›BrauBeviale finder sted fra den 26. til den 28. november 2024 i Nürnberg og samler igen alle de nøglekomponenter, der er nødvendige for en vellykket produktion, emballering og markedsføring af øl og drikkevarer
  • Phoenix Contact går over til emballage uden tryk

    Phoenix Contact går over til emballage uden tryk

    emballage ›Phoenix Contact ændrer sin emballage til fremover at være uden tryk, både nationalt og internationalt. Emballagen kan dermed genbruges, lyder det fra virksomheden
  • Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    emballage ›En ny analyse fra Boligselskabernes Landsforening, der repræsenterer de almene boligforeninger, dokumenterer store forskelle i affaldsgebyrer på tværs af landets 98 kommuner
  • Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    emballage ›En af guld, to af sølv og to af bronze. Det er den samlede medaljehøst i den fællesnordiske konkurrences særlige kategori for emballagedesign, udviklet af studerende
  • Faller Packaging holder webinar om paper pouches

    Faller Packaging holder webinar om paper pouches

    emballage ›Medikamenter og medicinsk udstyr i papirposer er en af Faller Packagings seneste udviklinger. Nu præsenterer virksomheden de nye papirbaserede sekundæremballager på en række webinarer, hvor der også er mulighed for at tale med brugerne