Større aftryk på emballagemarkedet(Foto: BB Pack)

Større aftryk på emballagemarkedet

Antalis har underskrevet en aftale om opkøb af BB Pack Group Tyskland, som er en udbyder af emballageløsninger, der er specialiceret i e-commerce-sektoren

Antalis har underskrevet et bindende tilbud med henblik på opkøb af BB Pack Group i Tyskland, BB Pack, cr8 Packaging og Printmate. Det giver Antalis mulighed for at sætte et større aftryk på det hurtigt voksende marked for emballage.

Tilbuddet er forudsat opfyldelse af sædvanlige betingelser inklusiv godkendelse fra de tyske konkurrencemyndigheder.
BB Pack Group er en emballagedistributør med speciale i e-commerce, der udbyder et bredt sortiment af emballagematerialer, design og skræddersyede printløsninger. BB Pack Group havde en omsætning på 42 millioner i 2021.

Hurtigtvoksende emballagesektor
Chief Executive Officer i Antalis, Hervé Poncin, forklarer:

- Opkøbet af BB Pack vil booste det generelle bidrag, som emballage udgør for Antalis’ konsoliderede bruttoavance, og styrke Antalis’ position i den hurtigtvoksende sektor for distribution af emballage.

Ud over opkøbet på det tyske marked fortsætter Antalis med at styrke sin kapacitet for at servicere internationale kunder i hele Europa med skræddersyede emballageløsninger.

- Siden selkskabets grundlæggelse i 1999 er virksomheden vokset til at blive en anerkendt og specialiseret leverandør af emballagekoncepter og løsninger til e-commerce- og industrisektorerne. Ved at tilslutte os Antalis-koncernen kan vi øge vores kundeportefølje og ekspandere internationalt, tilføjer Michael Bube, administrerende direktør for BB Pack.

-hawin

6/4 2022
  • Brevet i stærkt jule-comeback

    Brevet i stærkt jule-comeback

    emballage ›Danskerne sendte 50 procent flere breve sidste december end en gennemsnitlig måned hos dao, der forudser en tilsvarende stigning i år. Trenden drives ifølge ekspert især af unge som modspil til digital overmætning
  • Emballagemessen er pakket og klar

    Emballagemessen er pakket og klar

    emballage ›Packaging Innovations & Empack 2026 bliver afholdt i midten af februar i Birmingham UK og byder på et indblik i den faglige udvikling der præger hele emballageindustriens forsyningskæde – og der er rift om billetterne
  • Bring giver julemanden konkurrence

    Bring giver julemanden konkurrence

    emballage ›Danskerne klikker flere pakker hjem end nogensinde før og hos Bring er pakkevolumenerne steget med 21 procent under julesalget – tre områder skiller sig ud
  • Danske bryggere og EU-politikere kæmper for pantsystemet

    Danske bryggere og EU-politikere kæmper for pantsystemet

    emballage ›EU-krav om genpåfyldelige drikkevare-emballager undergraver det danske pant- og retursystem. Det mener Bryggeriforeningen, som frygter, at kravene fører til, at flere danske mikrobryggerier lukker. Både bryggere og EU-politikere er på barrikaderne
  • AI er kommet på lager hos Zalando

    AI er kommet på lager hos Zalando

    emballage ›Nomagic er leverandør af AI-drevet robotteknologi til lagre og fulfilment-sektoren. Nu har Zalando valgt virksomheden til at styrke den operationelle ekspertise i sine fulfilment-centre yderligere
  • Køretøjer skal kunne skilles ad og genanvendes

    Køretøjer skal kunne skilles ad og genanvendes

    emballage ›Det danske EU-formandskab har landet en markant aftale mellem Rådet og Europa-Parlamentet om bedre design og genbrug af udtjente køretøjer som biler, busser og lastbiler. Aftalen gør det lettere at få bilen repareret og sikrer bedre udnyttelse af materialer og kritiske råstoffer
  • Dana Lim gearer organisationen til milliardmål i 2030

    Dana Lim gearer organisationen til milliardmål i 2030

    emballage ›Mens Dana Lim nærmer sig et århundrede som dansk industrivirksomhed, afleverer ceo Lars Christensen sit 12. regnskab med toplinjevækst og en klar kurs mod milliardomsætning
  • Papirbaseret barriere til juicekartoner

    Papirbaseret barriere til juicekartoner

    emballage ›Tetra Pak lancerer sammen med den spanske drikkevareproducent García Carrión en papirbaseret barriereteknologi til juicekartoner. Ifølge emballageproducenten er det verdens første