Stora Enso lancerer hvid kraftliner til krævende produkter
Papirproducentens nye 100 % fiberbaserede kraftliner, AvantForte WhiteTop, er nu kommercielt tilgængelig. Den hvide top kraftliner er egnet til premium segmenter som friske fødevarer, e-handel og hyldeklar emballage
AvantForte WhiteTop kraftliner er konstrueret til kunne leve op til brandownernes behov for sikker, højtydende og plastikfri emballage. Det nye produkt retter sig mod emballager, der kræver særlig høj styrke, renhed og visuelt, godt udseende. Gennem Stora Ensos patentanmeldte teknologi, Tri-Ply™, er produktet udstyret med tre fiberlag for at maksimere sin styrke og hjælpe emballageproducenter og brancownere med at bruge færre mængder materiale end med traditionelle kraftliners.
-Det accelererende skift fra plastik til vedvarende emballagemateriale til friske fødevarer og e-handel øger efterspørgslen efter højtydende krafliners, siger Oscar Duarte, Business Segment Director, Kraftliner.
Udover Avantforte WhiteTop tilbyder Stora Enso tidligere sit naturfarvede AvantForte Brown-produkt.
-lipe