Stora Enso lancerer hvid kraftliner til krævende produkter

Stora Enso lancerer hvid kraftliner til krævende produkter

Papirproducentens nye 100 % fiberbaserede kraftliner, AvantForte WhiteTop, er nu kommercielt tilgængelig. Den hvide top kraftliner er egnet til premium segmenter som friske fødevarer, e-handel og hyldeklar emballage

AvantForte WhiteTop kraftliner er konstrueret til kunne leve op til brandownernes behov for sikker, højtydende og plastikfri emballage. Det nye produkt retter sig mod emballager, der kræver særlig høj styrke, renhed og visuelt, godt udseende. Gennem Stora Ensos patentanmeldte teknologi, Tri-Ply™, er produktet udstyret med tre fiberlag for at maksimere sin styrke og hjælpe emballageproducenter og brancownere med at bruge færre mængder materiale end med traditionelle kraftliners.

-Det accelererende skift fra plastik til vedvarende emballagemateriale til friske fødevarer og e-handel øger efterspørgslen efter højtydende krafliners, siger Oscar Duarte, Business Segment Director, Kraftliner.

Udover Avantforte WhiteTop tilbyder Stora Enso tidligere sit naturfarvede AvantForte Brown-produkt.

-lipe

 

8/6 2022
  • Fem stjerner til Smurfit

    Fem stjerner til Smurfit

    emballage ›Smurfit Westrock har vundet en hel håndfuld ScanStars for sine emballager ved den årlige prisuddeling i Scandinavian Packaging Association
  • Nu også partner i farma

    Nu også partner i farma

    emballage ›Universal Robots mangeårige partner, automationsvirksomheden Technicon er udnævnt til global UR certified solution partner for den farmaceutiske industri
  • Ny strategi lanceret

    Ny strategi lanceret

    emballage ›Nemlig tager kampen op mod discountsupermarkederne ved at investere i lavere priser, bibeholde sit store sortiment og sin service og ved at styrke hele værdikæden herunder logistikken
  • Tid til Årets Ævlerov

    Tid til Årets Ævlerov

    emballage ›En fynsk tradition, som samler borgere om noget så lavpraktisk som indsamling af overskudsæbler, har siden 2016, hvor Årets Ævlerov blev lanceret, reddet 45 millioner æbler
  • Katte ville vælge monomateriale

    Katte ville vælge monomateriale

    emballage ›Mars Incorporated, som bl.a. står bag. kattemadsmærket Whiskas, har udskiftet en del af sine emballager med en mere genanvendelig pose af et enkelt materiale - foreløbigt i Storbritannien og Tyskland
  • Omkostninger rammer skævt

    Omkostninger rammer skævt

    emballage ›Smurfit Westrock opfordrer til justeringer, så materialer som bølgepap ikke pålægges langt højere omkostninger end materialer, der er mere miljøbelastende
  • Fællesstand på HI-messen

    Fællesstand på HI-messen

    emballage ›En række virksomheder inden for plastbranchen er gået sammen om en omfattende fællesstand på HI-messen, hvor fokus er på faglig sparring, nye kontakter og inspiration
  • Master of Wine

    Master of Wine

    emballage ›Qian Janice Wang, lektor og sektionsleder for "design og forbrugeradfærd" på Københavns Universitet er nu Danmarks første herboende Master of Wine