Stor tilslutning til digital plast-event

Stor tilslutning til digital plast-event

Plastindustrien inviterer den 10. december til online-konferencen Fremtidens bæredygtige emballage, hvor syv oplægsholdere har fokus på hele cyklussen fra design til genanvendelse

Konferencen er gratis og åben for alle. Og i løbet af de første 12 timer fra registreringen åbnede på nettet, var der 75, som tilmeldte sig
den digitale event, som arrangeres i et samarbejde mellem Plastindustrien og MCH Messe Center Herning og den corona-aflyste messe FoodTech.

Konferencen er opbygget i disse tre moduler:
1 – Designguide for plastemballage
2 – Den grønne plastemballage
3 – Sorterings og genanvendelsesmuligheder

Oplægsholderene er:
Christina Busk, Miljøpolitisk chef, Plastindustrien
Louise Hundebøll Krath Andersen, Kommunikationsansvarlig, SKY-LIGHT A/S
Grane Maaløe, Sustainable Packaging Manager, Arla Foods
Thomas Bak Thellesen, Director Group Sustainability & External Affairs, Faerch A/S
Marianne F. Nielsen, HSEQ manager, BEWiSynbra Denmark A/S
Jonas Åbo Mortensen, Projektleder, Circular Copenhagen
Franz Cucliza, Adm. direktør, Aage Vestergaard Larsen A/S

Moderator er Thomas Drustrup, adm. direktør i Plastindustrien. Forud for arrangementet udsender vi en survey, hvor det er muligt at byde ind med konkrete spørgsmål/temaer, som man ønsker fokus på i løbet af konferencen.

Plastindustriens miljøpolitiske chef Christina Busk, som er første oplægsholder, understreger, at arrangementet indeholder en masse konkret viden om, hvordan hele værdikæden kan fremme den grønne omstilling:

– Vi har sammensat et program, hvor alle oplægsholderne har stor praktisk erfaring med at sikre, at emballager bliver designet og håndteret mere bæredygtigt. Det er en dagsorden, der rykker utroligt meget i Danmark i øjeblikket, men vi skal yderligere op i tempo, hvis vi skal indfri vores høje ambitioner. Derfor vil vi med konferencen inspirere endnu flere til at prioritere den grønne omstilling.

Det endelige program bliver offentliggjort midt i november.

-lipe

 

9/11 2020
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage
  • Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    emballage ›Et nyt studie afslører en uheldig effekt af supermarkedernes populære ''2 for 1''-tilbud: De får os nemlig ikke bare til at købe mere – de får os også til at smide mere mad ud
  • Det handler om emballagen

    Det handler om emballagen

    emballage ›Ændrede indkøbsvaner, krav om mere bæredygtig emballage og digitaliseringen og automatiseringens indflydelse på emballagetryk. Det var alt sammen temaer, som eksperter fra emballagevirksomheder, brancheforeninger og den kommercielle og teknologiske sektor diskuterede, da Heidelberger Druckmaschinen fejrede sit 175 års jubilæum
  • Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab

    Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab

    emballage ›Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab for at gøre Salling Groups forsyningskæde endnu mere driftig, leveringsdygtig og grøn. Aftalen er én af de første eksempler på et partnerskab i forsyningskæden med et målrettet fokus på strategisk modstandsdygtighed, siger ekspert