Stor interesse for K 2025 i Düsseldorf

Stor interesse for K 2025 i Düsseldorf

Der er stor efterspørgsel efter udstillingsplads på K 2025 i hele verden. Under mottoet: The Power of Plastics! Green - Smart - Responsible vil den kommende K sætte fokus på branchens relevante indsatsområder: Cirkulær økonomi, digitalisering og social ansvarlighed

K 2025 følger op på en yderst vellykket begivenhed i 2022. Og alle anerkendte virksomheder i den internationale plast- og gummiindustri vil deltage i denne deres førende messe, der afholdes i oktober næste år

Efterspørgslen efter standplads er stor, og alle 18 haller i Düsseldorf Exhibition Centre og de udendørs lokaler vil være fuldt besat igen.

For Erhard Wienkamp, administrerende direktør for Messe Düsseldorf, bekræfter den store interesse fra branchen som helhed K Düsseldorfs enestående position:

- K 2025 vil give det komplette overblik over en plastindustri under forandring og igen have en overflod af imponerende innovationer i vente.

- Vi ved, at mange af vores udstillere allerede er i fuld gang med at forberede deres produktnyheder og præsentationer. Düsseldorf vil igen give fremadrettede impulser til hele plast- og gummiindustrien.

Mere end 3.000 udstillere vil deltage i K 2025 fra den 8. til den 15. oktober og præsentere det globale ekspertpublikum for deres sortiment inden for områderne

Råmaterialer og hjælpestoffer
Halvfabrikata, tekniske komponenter og forstærkede plastdele
Maskiner og udstyr til plast- og gummiindustrien.

Leverandører fra Tyskland, Italien, Tyrkiet, Østrig, Schweiz og USA vil igen være særligt godt repræsenteret, mens antallet af producenter fra Kina, Indien og Taiwan er steget endnu en gang.

"Plastens kraft! Green - Smart - Responsible" sådan lyder sloganet for K 2025, som suppleres af de tre kernebudskaber "Shaping the Circular Economy", "Embracing Digitalisation" og "Caring about People".

Det sætter fokus på de tre mest relevante indsatsområder for sektoren: Cirkulær økonomi, digitalisering og mennesker.

Sidstnævnte involverer virksomhedernes sociale ansvar i lige så høj grad som fremtidige karriereperspektiver for unge fagfolk i plast- og gummisektoren.

K i Düsseldorf er med andre ord et trendbarometer og innovationsforum for den globale industri.

Hvert tredje år fejrer de nyeste udviklinger deres debut her, innovative og banebrydende teknologier præsenteres, og internationale netværk etableres.

Udstillernes sortiment på deres stande suppleres af K's specialformater. Det særlige show, der arrangeres af Plastics Europe Deutschland, vil også afspejle de tre centrale temaer for K 2025.

På Science Campus vil de seneste aktiviteter og resultater fra universiteter og videnskabelige organisationer igen blive præsenteret - her går forskning og forretning op i en højere enhed.

Organiseret af Plastics and Rubber Machinery Association inden for German Machinery and Equipment Manufacturers' Association (VDMA) er der planlagt et stort Circular Economy Forum på udendørsarealerne, hvor udstillerne demonstrerer teknologiens afgørende betydning for implementeringen af den cirkulære økonomi i plastindustrien.

Et hotspot med temaet gummi vil være den nydesignede Rubberstreet i regi af wdk e.V. (brancheforeningen for den tyske gummiindustri) i hal 6.

Her vil udstillerne fremvise den innovative operationelle ekspertise inden for gummi og termoplastiske elastomerer.

-hawin

10/6 2024
  • Omkostninger rammer skævt

    Omkostninger rammer skævt

    emballage ›Smurfit Westrock opfordrer til justeringer, så materialer som bølgepap ikke pålægges langt højere omkostninger end materialer, der er mere miljøbelastende
  • Fællesstand på HI-messen

    Fællesstand på HI-messen

    emballage ›En række virksomheder inden for plastbranchen er gået sammen om en omfattende fællesstand på HI-messen, hvor fokus er på faglig sparring, nye kontakter og inspiration
  • Master of Wine

    Master of Wine

    emballage ›Qian Janice Wang, lektor og sektionsleder for "design og forbrugeradfærd" på Københavns Universitet er nu Danmarks første herboende Master of Wine
  • Pakkevolumen vokser

    Pakkevolumen vokser

    emballage ›Bring fortsætter med at tage markedsandele på det danske pakkemarked. På trods af hård konkurrence er Brings pakkevolumen i Danmark steget med 28 procent i årets første halvår.
  • Metsä Board påbegynder storstilet modernisering

    Metsä Board påbegynder storstilet modernisering

    emballage ›Som del af et investeringsprogram på 60 millioner euro bliver maskinerne, der producerer virksomhedens flagsskibs-karton i Finland, optimeret til at forbedre kvaliteten og vejen mod fossilfri produktion
  • Fødevareplasten skal genfødes som ny fødevareplast

    Fødevareplasten skal genfødes som ny fødevareplast

    emballage ›Mens drikkeflasker kan blive til nye flasker, bliver andre typer emballageaffald brændt af eller ender i lavkvalitetsprodukter. Stort dansk-ledet samarbejde vil vise, at brugt plast fra fødevarer også kan sorteres, oprenses og genanvendes til ny fødevarekvalitet
  • Dansk stadionplatte skal konkurrere i PackNorth 2025 

    Dansk stadionplatte skal konkurrere i PackNorth 2025 

    emballage ›På opfordring fra fodboldklubben OB har Smurfit Westrock Danmark udviklet en take-awayemballage, der løser et velkendt transportproblem for enhver fodboldfan 
  • Affaldsfraktioner er prissat

    Affaldsfraktioner er prissat

    emballage ›Emballageretur kan nu offentliggøre, hvad de enkelte affaldsfraktioner kommer til at koste de flere end 2.100 medlemsvirksomheder, som hører under den kollektive ordning