Stor interesse for K 2025 i Düsseldorf

Stor interesse for K 2025 i Düsseldorf

Der er stor efterspørgsel efter udstillingsplads på K 2025 i hele verden. Under mottoet: The Power of Plastics! Green - Smart - Responsible vil den kommende K sætte fokus på branchens relevante indsatsområder: Cirkulær økonomi, digitalisering og social ansvarlighed

K 2025 følger op på en yderst vellykket begivenhed i 2022. Og alle anerkendte virksomheder i den internationale plast- og gummiindustri vil deltage i denne deres førende messe, der afholdes i oktober næste år

Efterspørgslen efter standplads er stor, og alle 18 haller i Düsseldorf Exhibition Centre og de udendørs lokaler vil være fuldt besat igen.

For Erhard Wienkamp, administrerende direktør for Messe Düsseldorf, bekræfter den store interesse fra branchen som helhed K Düsseldorfs enestående position:

- K 2025 vil give det komplette overblik over en plastindustri under forandring og igen have en overflod af imponerende innovationer i vente.

- Vi ved, at mange af vores udstillere allerede er i fuld gang med at forberede deres produktnyheder og præsentationer. Düsseldorf vil igen give fremadrettede impulser til hele plast- og gummiindustrien.

Mere end 3.000 udstillere vil deltage i K 2025 fra den 8. til den 15. oktober og præsentere det globale ekspertpublikum for deres sortiment inden for områderne

Råmaterialer og hjælpestoffer
Halvfabrikata, tekniske komponenter og forstærkede plastdele
Maskiner og udstyr til plast- og gummiindustrien.

Leverandører fra Tyskland, Italien, Tyrkiet, Østrig, Schweiz og USA vil igen være særligt godt repræsenteret, mens antallet af producenter fra Kina, Indien og Taiwan er steget endnu en gang.

"Plastens kraft! Green - Smart - Responsible" sådan lyder sloganet for K 2025, som suppleres af de tre kernebudskaber "Shaping the Circular Economy", "Embracing Digitalisation" og "Caring about People".

Det sætter fokus på de tre mest relevante indsatsområder for sektoren: Cirkulær økonomi, digitalisering og mennesker.

Sidstnævnte involverer virksomhedernes sociale ansvar i lige så høj grad som fremtidige karriereperspektiver for unge fagfolk i plast- og gummisektoren.

K i Düsseldorf er med andre ord et trendbarometer og innovationsforum for den globale industri.

Hvert tredje år fejrer de nyeste udviklinger deres debut her, innovative og banebrydende teknologier præsenteres, og internationale netværk etableres.

Udstillernes sortiment på deres stande suppleres af K's specialformater. Det særlige show, der arrangeres af Plastics Europe Deutschland, vil også afspejle de tre centrale temaer for K 2025.

På Science Campus vil de seneste aktiviteter og resultater fra universiteter og videnskabelige organisationer igen blive præsenteret - her går forskning og forretning op i en højere enhed.

Organiseret af Plastics and Rubber Machinery Association inden for German Machinery and Equipment Manufacturers' Association (VDMA) er der planlagt et stort Circular Economy Forum på udendørsarealerne, hvor udstillerne demonstrerer teknologiens afgørende betydning for implementeringen af den cirkulære økonomi i plastindustrien.

Et hotspot med temaet gummi vil være den nydesignede Rubberstreet i regi af wdk e.V. (brancheforeningen for den tyske gummiindustri) i hal 6.

Her vil udstillerne fremvise den innovative operationelle ekspertise inden for gummi og termoplastiske elastomerer.

-hawin

10/6 2024
  • Pap- og papiraftalerne er på plads

    Pap- og papiraftalerne er på plads

    emballage ›Vana har indgået aftaler om genanvendelse på alle emballageaffaldsfraktioner og på transport af emballageaffaldet. Dermed er Vana helt klar til at håndtere producentansvaret for emballage for medlemsvirksomhederne
  • Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    emballage ›Messe Düsseldorf debuterer med genanvendelige og genbrugelige kopper, fremstillet af ReOil, kemisk genanvendt råmateriale fra OMV, på K 2025-messen
  • Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    emballage ›Arla-mejeriet i Holstebro skal udvides med godt 6.500 kvadratmeter, to nye produktionslinjer og 50 nye fuldtidsmedarbejdere. I alt løber investeringen op i godt 440 millioner kroner
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage