Stabelnæser sikrer kødkasserne

Stabelnæser sikrer kødkasserne

Tænketanken hos Panther-gruppen, JuicefulThings, opnår stor virkning med udviklingen stabelnæser på nye kasser til kød, andre bakkeprodukter og løse varer

Kødforarbejdningsvirksomheder bruger bølgepapkasser i stor stil til distribution af deres varer i detailhandlen. Stablet på paller starter de rejsen til deres bestemmelsessted, og ikke sjældent gennemløber de flere stationer i logistikkæden.

De store transportbelastninger for emballager og palleenheder kræver stor stabilitet og frem for alt en sikker stabling. De nydesignede næser opfylder netop disse krav på optimal måde. På kassernes smalle sider rager der to stabile stabelnæser ud som griber ind de korresponderende steder i bunden på kassen ovenover.

Resultatet er sikkert stablede kasser, som ikke kan skride på pallen.  Næserne giver stabilitet i alle retninger og danner en kompakt enhed af kasser på pallen.

Fanerne som er integreret i sidevæggene, ombøjes ganske enkelt i den forud definerede vinkel og formes således til de stabelnæser, som griber nøjagtigt ind i de tilsvarende steder i bunden på kasserne ovenover.

Når kasserne adskilles igen forårsager næser betydeligt mindre risiko for skader skade end konventionelle løsninger. I modsætning til normale stabelnæser, der stanses ud af fladt liggende materiale og rager lodret op i luften, bliver næserne i den nye version bøjet om og kan således ikke knække lige så let. En yderligere fordel ved denne konstruktion er, at kasserne også kan forarbejdes automatisk.

Stabelnæsernes placering og udformning gør det muligt at trykke brandnavne og design på alle kassens sider, da disse ikke påvirker billed- eller brandmotiverne.

-hawin

1/5 2017
  • Plastic Change kommer på finansloven

    Plastic Change kommer på finansloven

    emballage ›Miljøorganisationen får 2 millioner kroner til sit arbejde for at forhindre plastikforurening. Derudover går 90 millioner kroner til at fremme et mere bæredygtigt forbrug i Danmark - bl.a. med genbrugelig takeaway-emballage
  • Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    emballage ›Mikkel Korsholm er ny økonomidirektør hos Dagrofa Foodservice, der er en af landets største totalleverandører til foodservicesektoren i Danmark. Virksomheden er bl.a. fødevaregrossist for hoteller, kantiner og lokale restauranter
  • Amcor og Berry fusionerer

    Amcor og Berry fusionerer

    emballage ›Amcor og Berry Global har netop indgået en endelig fusionsaftale, i form af en ren aktietransaktion som betyder at aktionærerne i Amcor og Berry ejer henholdsvis ca. 63% og 37% af det kombinerede selskab
  • Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    emballage ›BrauBeviale finder sted fra den 26. til den 28. november 2024 i Nürnberg og samler igen alle de nøglekomponenter, der er nødvendige for en vellykket produktion, emballering og markedsføring af øl og drikkevarer
  • Phoenix Contact går over til emballage uden tryk

    Phoenix Contact går over til emballage uden tryk

    emballage ›Phoenix Contact ændrer sin emballage til fremover at være uden tryk, både nationalt og internationalt. Emballagen kan dermed genbruges, lyder det fra virksomheden
  • Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    emballage ›En ny analyse fra Boligselskabernes Landsforening, der repræsenterer de almene boligforeninger, dokumenterer store forskelle i affaldsgebyrer på tværs af landets 98 kommuner
  • Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    emballage ›En af guld, to af sølv og to af bronze. Det er den samlede medaljehøst i den fællesnordiske konkurrences særlige kategori for emballagedesign, udviklet af studerende
  • Faller Packaging holder webinar om paper pouches

    Faller Packaging holder webinar om paper pouches

    emballage ›Medikamenter og medicinsk udstyr i papirposer er en af Faller Packagings seneste udviklinger. Nu præsenterer virksomheden de nye papirbaserede sekundæremballager på en række webinarer, hvor der også er mulighed for at tale med brugerne