Specialmesse for miljøbevidst luksusemballage er tilbage

Specialmesse for miljøbevidst luksusemballage er tilbage

Luxe Pack's Edition Speciale bliver afholdt i Paris den 31. maj og 1. juni. Næsten 70 udstillere og over 2000 besøgende ventes at gæste messen, som er dedikeret til mere bæredygtige emballager i premiumklassen

Som mange andre messer er den på grund af corona-pandemien blevet udsat flere gange, men i de to dage er Luxe Pack's Edition Speciale tilbage på sin vante plads i i Carreau du Temple i Paris.

Messen er den eneste handelsmesse i Frankrig der fremmer en bæredygtig udvikling af emballage indenfor alle industrier: parfume/kosmetik, vin og spiritus, delikatesseforretninger og mode.

-Luksusmærker, emballageproducenter, medlemmer af vores styregruppe... Alle er enige: Integrering af miljøspørgsmålet er afgørende for succesen med emballageinnovationer, forklarer Fabienne Germond, direktør for messen, og tilføjer:

-Drevet af nødvendighed vil Edition Speciale by Luxe Pack præsentere stadigt flere bæredygtige emballageløsninger og præsentere oplyst og banebrydende indhold for at fremme øko-design af morgendagens emballage.

Blandt udstillerne er førende producenter af luxusemballage, herunder en række nye interessenter, lyder det fra arrangøren, som garanterer de besøgende masser af emballageløsninger, der er designet med hensyn til miljøet med bl.a. vægtreduktion, genanvendelse, 'ren' efterbehandling, naturlige materialer osv.

Desuden byder messen på et konferenceprogram med deltagelse af bl.a. Olly Lingerie, L'Oréal, Groupe Rocher og Coca Cola.

-lipe

11/3 2022
  • Run på Royal fiber

    Run på Royal fiber

    emballage ›UPM og Royal Vaassen har udviklet et fiberbaseret alternativ til emballageløsninger af plast og aluminium
  • Genanvendelige displays til butikker og leverandører

    Genanvendelige displays til butikker og leverandører

    emballage ›Virksomheden Tosca´s Crystal Clear genanvendelige, klar-til-brug plastikdisplays er et skalerbart alternativ til engangsløsninger af pap, til de hurtigtomsættende varer i detailbutikkerne
  • Fem stjerner til Smurfit

    Fem stjerner til Smurfit

    emballage ›Smurfit Westrock har vundet en hel håndfuld ScanStars for sine emballager ved den årlige prisuddeling i Scandinavian Packaging Association
  • Nu også partner i farma

    Nu også partner i farma

    emballage ›Universal Robots mangeårige partner, automationsvirksomheden Technicon er udnævnt til global UR certified solution partner for den farmaceutiske industri
  • Ny strategi lanceret

    Ny strategi lanceret

    emballage ›Nemlig tager kampen op mod discountsupermarkederne ved at investere i lavere priser, bibeholde sit store sortiment og sin service og ved at styrke hele værdikæden herunder logistikken
  • Tid til Årets Ævlerov

    Tid til Årets Ævlerov

    emballage ›En fynsk tradition, som samler borgere om noget så lavpraktisk som indsamling af overskudsæbler, har siden 2016, hvor Årets Ævlerov blev lanceret, reddet 45 millioner æbler
  • Katte ville vælge monomateriale

    Katte ville vælge monomateriale

    emballage ›Mars Incorporated, som bl.a. står bag. kattemadsmærket Whiskas, har udskiftet en del af sine emballager med en mere genanvendelig pose af et enkelt materiale - foreløbigt i Storbritannien og Tyskland
  • Omkostninger rammer skævt

    Omkostninger rammer skævt

    emballage ›Smurfit Westrock opfordrer til justeringer, så materialer som bølgepap ikke pålægges langt højere omkostninger end materialer, der er mere miljøbelastende