Smurfit Kappa udvider sin klima-serie med ny løsning til fastfood

Smurfit Kappa udvider sin klima-serie med ny løsning til fastfood

Twin Kraft Grease Guard MB12 emballagen, udviklet til den litauiske fastfoodrestaurant Fresh Post, er en del af Smurfit Kappas voksende Better Planet Packaging-serie, som tilbyder bæredygtige alternativer til eksisterende engangsplastikløsninger

Ifølge Smurfit Kappa har virksomheden udviklet en fuldstændig bæredygtig emballageløsning til fastfood i tæt samarbejde med den uafhængige emballagekonsulent Juozas Baranauskas.

Fresh Posts nye 'madkasse' er lavet af Smurfit Kappas Twin Kraft Solid Board, som er et papirbaseret monomateriale specielt udviklet til fødevareemballage. Ved at integrere virksomhedens MB12-teknologi kan det genanvendelige materiale adsorbere mineralske olier og dermed beskytte maden, samtidig med at duften og smagen bevares.

Emballagens livscyklus kan ses på hjemmesiden
Den 100 % FSC-certificerede emballage er skabt på en energieffektiv måde med en markant reduktion af både el- og vandforbrug i forhold til den tidligere løsning, fortæller Smurfit Kappa i en pressemeddelelse.

Derudover vises hele emballagens livscyklus, herunder materialernes oprindelse, forsyningskæden og hvordan emballagen indsamles og genanvendes til ny emballage, på Fresh Posts hjemmeside -et digitalt supplement, der skal give kunderne fuld gennemsigtighed .

Arco Berkenbosch, VP for Innovation and Development hos Smurfit Kappa, siger i en kommentar til samarbejdet:

- Vi samarbejder med kunder i alle størrelser for at hjælpe dem med at realisere deres bæredygtighedsmål og præsentere deres produkter på den bedste og mest bæredygtige måde. Vi er meget glade for at have været i stand til at skabe denne innovative og bæredygtige emballageløsning til Fresh Post i samarbejde med Juozas.

- Det er endnu et eksempel på et Better Planet Packaging-produkt med potentiale til at transformere en sektor. Hvis alle takeaway-leverandører skulle skifte til et papirbaseret materiale som Twin Kraft Solid Board, ville det have betydelige effekter.

Løsning reducerer omkostningerne
Inga Tribuisiene, stifter og administrerende direktør for Fresh Post, siger:

- I dag har vi alt, hvad vi ønskede os - ansvar fra leverandører og producenter, og komplet sporbarhed af emballagen ned til mindste detalje. 
Udviklingen har også ført til reducerede emballageomkostninger og det nye materiale vil reducere den emballageafgift, der indføres i år.

Konsulent Juozas Baranauskas, som har været med til udvikling af produktet, udtaler :

- Jeg er glad for, at Fresh Post lod mig sætte ambitiøse mål, finde nye løsninger og sikre en gennemsigtig og interaktiv kundeoplevelse. At skabe en mere bæredygtig emballageløsning til Fresh Posts sunde måltider i tæt samarbejde med Smurfit Kappa har været en fantastisk oplevelse.

Smurfit Kappas Twin Kraft Board blev tildelt en Packaging Innovation Award ved 2021 RISI PPI Awards og en Pro Carton Innovation Award 2020.

-lipe

 

1/2 2022
  • Run på Royal fiber

    Run på Royal fiber

    emballage ›UPM og Royal Vaassen har udviklet et fiberbaseret alternativ til emballageløsninger af plast og aluminium
  • Genanvendelige displays til butikker og leverandører

    Genanvendelige displays til butikker og leverandører

    emballage ›Virksomheden Tosca´s Crystal Clear genanvendelige, klar-til-brug plastikdisplays er et skalerbart alternativ til engangsløsninger af pap, til de hurtigtomsættende varer i detailbutikkerne
  • Fem stjerner til Smurfit

    Fem stjerner til Smurfit

    emballage ›Smurfit Westrock har vundet en hel håndfuld ScanStars for sine emballager ved den årlige prisuddeling i Scandinavian Packaging Association
  • Nu også partner i farma

    Nu også partner i farma

    emballage ›Universal Robots mangeårige partner, automationsvirksomheden Technicon er udnævnt til global UR certified solution partner for den farmaceutiske industri
  • Ny strategi lanceret

    Ny strategi lanceret

    emballage ›Nemlig tager kampen op mod discountsupermarkederne ved at investere i lavere priser, bibeholde sit store sortiment og sin service og ved at styrke hele værdikæden herunder logistikken
  • Tid til Årets Ævlerov

    Tid til Årets Ævlerov

    emballage ›En fynsk tradition, som samler borgere om noget så lavpraktisk som indsamling af overskudsæbler, har siden 2016, hvor Årets Ævlerov blev lanceret, reddet 45 millioner æbler
  • Katte ville vælge monomateriale

    Katte ville vælge monomateriale

    emballage ›Mars Incorporated, som bl.a. står bag. kattemadsmærket Whiskas, har udskiftet en del af sine emballager med en mere genanvendelig pose af et enkelt materiale - foreløbigt i Storbritannien og Tyskland
  • Omkostninger rammer skævt

    Omkostninger rammer skævt

    emballage ›Smurfit Westrock opfordrer til justeringer, så materialer som bølgepap ikke pålægges langt højere omkostninger end materialer, der er mere miljøbelastende