Smurfit Kappa Scandinavia vinder tre WorldStars

Smurfit Kappa Scandinavia vinder tre WorldStars

Smurfit Kappa Scandinavia vinder tre WorldStar-priser for innovative og bæredygtige emballageløsninger, herunder en Bag-in-Box til maling, eCommerce emballage til planter og et butiksdisplay til chokoladebarer. Smurfit Kappa modtog i alt 12 WorldStars i årets konkurrence

Gennem fortsat fokus på innovation og bæredygtighed har Smurfit Kappa Scandinavia endnu engang modtaget priser i den globale emballage konkurrence WorldStar

- Vi er begejstrede for priserne, da vores salgs- og designteams altid stræber efter at tilbyde vores kunder nye innovative og bæredygtige idéer for at skabe omkostningseffektive og sikre emballageløsninger til enhver forsyningskæde, siger Johnny Scarlett, Salgs- Marketing- & Innovationsdirektør hos Smurfit Kappa Scandinavia.

De tre emballageløsninger, som Smurfit Kappa Scandinavia har modtaget WorldStars for, er følgende:

En Bag-in-Box løsning til maling til firmaet PPG, som forlænger holdbarheden efter åbning og minimerer spild.

Den anvender også både en mindre mængde emballage og mære bæredygtigt materiale sammenlignet med den tidligere emballageløsning.

Bag-in-Box løsningen er lavet af 100% genanvendeligt pap, mens 75% af posen består af fornybart materiale.

Sammenlignet med en traditionel plastikspand reducerer BIB-løsningen plastforbruget med 80%, hvilket resulterer i markant mindre plastaffald. Samlet set en virkelig bæredygtig løsning.

En innovativ emballage til House of Botanique, der muliggør sikker forsendelse og transport af potteplanter, som er bestilt online. Den smarte løsning adskiller jord og potte fra planten og sikrer, at den når intakt frem til kunden.

En iøjnefaldende displayløsning til Lindt-chokoladebarer, der skaber en hel væg af chokolade og holder displayet fyldt i 60% længere tid med hjælp fra en 'Vandfaldsfunktion' der sikrer automatisk genopfyldning.

Designet af displayet øget produktets synlighed i butikken og fremmer impulskøb hos forbrugerne.

Per Frederiksen, CEO for Smurfit Kappa Scandinavia, udtaler:

- Priserne er en hyldest til vores medarbejders kreativitet og dedikation i hele regionen samt det tætte samarbejde, som vi har med vores kunder.

- Det er tydeligt bevis på, at udvikling af bæredygtig emballage er en grundlæggende del af vores DNA, og at vores initiativ, Better Planet Packaging, leverer innovative og bæredygtige løsninger til alle brancher og situationer.

-hawin

10/1 2024
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage
  • Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    emballage ›Et nyt studie afslører en uheldig effekt af supermarkedernes populære ''2 for 1''-tilbud: De får os nemlig ikke bare til at købe mere – de får os også til at smide mere mad ud
  • Det handler om emballagen

    Det handler om emballagen

    emballage ›Ændrede indkøbsvaner, krav om mere bæredygtig emballage og digitaliseringen og automatiseringens indflydelse på emballagetryk. Det var alt sammen temaer, som eksperter fra emballagevirksomheder, brancheforeninger og den kommercielle og teknologiske sektor diskuterede, da Heidelberger Druckmaschinen fejrede sit 175 års jubilæum
  • Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab

    Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab

    emballage ›Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab for at gøre Salling Groups forsyningskæde endnu mere driftig, leveringsdygtig og grøn. Aftalen er én af de første eksempler på et partnerskab i forsyningskæden med et målrettet fokus på strategisk modstandsdygtighed, siger ekspert
  • Plastmateriale fra brugte drikkekartoner bliver til transportkasser

    Plastmateriale fra brugte drikkekartoner bliver til transportkasser

    emballage ›Tetra Pak planlægger gradvist at udskifte mere end 50.000 transportkasser på det globale reservedelsdistributionscenter i Lund, Sverige. I samarbejde med Schoeller Allibert har virksomheden arbejdet på at fremstille transportkasser af plastmateriale fra brugte drikkekartoner