Smurfit Kappa får ScanStar for blomsterindpakning

Smurfit Kappa får ScanStar for blomsterindpakning

Euroflorists specialdesignede emballage til e-handel kan både indholde buketter og bonusgaver, og får en pris får både funktionalitet og udseende

Euroflorist har solgt blomster siden 1982. Men for to år siden stod det klart for virksomheden, at den manglede et udbud af e-handelsbuketter i de lavere prisklasser. Det til formål havde Euroflorist brug for en funktionel emballage, som samtidig kunne kommunikere varemærket tydeligt.

Emballageproducenten Smurfit Kappa designede et forslag, hvor blomsterne bliver pakket i en bølgepapkasse med plads til både blomster og en ekstra gave. Antallet af foldesteder blev reduceret fra otte til fem, hvilket betød en betydelig besparelse i omkostningerne, og låget på kassen fik selvlåsende låg, som ikke behøver tape, og dermed er mere miljøvenlig.

- Desuden tilføjede Smurfit Kappa et bærehåndtag til toppen af låget. Det er praktisk af to grunde: dels er kassen lettere at bære, dels bliver det helt tydeliggjort, hvordan kassen skal opbevares under transporten. Det betyder, at blomsterne holder sig fine og friske hele vejen til modtageren, siger Euroflorists kommunikationschef Helene Adler.

Den lille indsats i pakken, hvor man kan tilføje små bonusgaver som chokolade eller andet, skabte endnu en merværdi.

Mariette Lindsjö, salgs-, marketing- og innovationsdirektør hos Smurfit Kappa siger om ScanStarprisen:
- Vi er glade og stolte af prisen, som er et bevis på, at nye innovative emballageløsninger bedst skabes i tæt samarbejde med kunden. Dette er endnu et godt eksempel på, hvordan vi gennem vores Better Planet Packaging-initiativ arbejder aktivt for at skabe en bæredygtig fremtid.

-lipe

2/9 2020
  • Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    emballage ›En ombygning af et tørretårn skal være med til at øge kapaciteten og reducere klimabelastningen for Arlas Arinco-mejeri i Videbæk
  • Løft til den cirkulære omstilling

    Løft til den cirkulære omstilling

    emballage ›Med op mod 49,5 mio. kr. til Closing Loops 2.0 fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse får virksomheder i fødevare- og bioressourceklyngen et markant løft i arbejdet med at skalere den cirkulære omstilling.
  • Skruer låget af – og plastforbruget ned

    Skruer låget af – og plastforbruget ned

    emballage ›Fremover bliver creme fraiche fra Coops egen serie produceret med en tynd film som låg i stedet for det traditionelle af plast. Det giver en årlig reduktion på 15 ton plast
  • Dao lancerer nye brevløsninger

    Dao lancerer nye brevløsninger

    emballage ›Fra januar 2026 er der ikke så mange andre end dao, der leverer breve. Nu lancerer distributøren en ny app og købsportal med nye løsninger og en online guide, der gør det endnu lettere at sende brevene
  • Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    emballage ›Den amerikanske emballagevirksomhed der især er kendt for at have opfundet bobleplast har indgået aftale om at blive opkøbt af investeringsselskabet CD&R
  • Bringer flere medarbejdere i spil

    Bringer flere medarbejdere i spil

    emballage ›Øgede pakkemængder og en stejlt stigende vækstkurve var resultatet af sidste års julehandel for Bring Denmark. Derfor fordobler pakkeleverandøren medarbejderstaben under årets julehandel
  • Nyt barrierepapir til store forsendelser

    Nyt barrierepapir til store forsendelser

    emballage ›Ecotec udvidet porteføljen med et både genanvendeligt og biologisk nedbrydeligt beskyttelsesprodukt, der bl.a. kan bruges til træ- og papkasser
  • Store transportbesparelser med plastpaller

    Store transportbesparelser med plastpaller

    emballage ›Ved at skifte de traditionelle europaller af træ ud med lettere plastpaller kan Danmarks transporterhverv forvente årlige besparelser for over 40 millioner kroner, viser nye beregninger, som Smart Retur har gransket nøje