Smurfit Kappa får ScanStar for blomsterindpakning

Smurfit Kappa får ScanStar for blomsterindpakning

Euroflorists specialdesignede emballage til e-handel kan både indholde buketter og bonusgaver, og får en pris får både funktionalitet og udseende

Euroflorist har solgt blomster siden 1982. Men for to år siden stod det klart for virksomheden, at den manglede et udbud af e-handelsbuketter i de lavere prisklasser. Det til formål havde Euroflorist brug for en funktionel emballage, som samtidig kunne kommunikere varemærket tydeligt.

Emballageproducenten Smurfit Kappa designede et forslag, hvor blomsterne bliver pakket i en bølgepapkasse med plads til både blomster og en ekstra gave. Antallet af foldesteder blev reduceret fra otte til fem, hvilket betød en betydelig besparelse i omkostningerne, og låget på kassen fik selvlåsende låg, som ikke behøver tape, og dermed er mere miljøvenlig.

- Desuden tilføjede Smurfit Kappa et bærehåndtag til toppen af låget. Det er praktisk af to grunde: dels er kassen lettere at bære, dels bliver det helt tydeliggjort, hvordan kassen skal opbevares under transporten. Det betyder, at blomsterne holder sig fine og friske hele vejen til modtageren, siger Euroflorists kommunikationschef Helene Adler.

Den lille indsats i pakken, hvor man kan tilføje små bonusgaver som chokolade eller andet, skabte endnu en merværdi.

Mariette Lindsjö, salgs-, marketing- og innovationsdirektør hos Smurfit Kappa siger om ScanStarprisen:
- Vi er glade og stolte af prisen, som er et bevis på, at nye innovative emballageløsninger bedst skabes i tæt samarbejde med kunden. Dette er endnu et godt eksempel på, hvordan vi gennem vores Better Planet Packaging-initiativ arbejder aktivt for at skabe en bæredygtig fremtid.

-lipe

2/9 2020
  • Glasproducent lancerer sin letteste vinflaske på kun 300 gram

    Glasproducent lancerer sin letteste vinflaske på kun 300 gram

    emballage ›Som en af løsningerne på stigende priser og højere miljøkrav har Ardagh Glass Packaging-Europe (AGP-Europe)lanceret en ny letvægtsvinflaske, der kombinerer ultralet design med høj styrke og et attraktivt udseende
  • Ost på glas går som smurt

    Ost på glas går som smurt

    emballage ›Arla Foods investerer 380 millioner kroner i Bahrain-anlæg for at styrke sin position inden for smøreost på glas i MENA-regionen
  • Økologiske fødevarer i fokus

    Økologiske fødevarer i fokus

    emballage ›Organic Summit 2025 samler beslutningstagere, eksperter og aktører fra hele den europæiske fødevarekæde d. 18-19. august i Den Sorte Diamant
  • FARUSA emballage er solgt til Nefab

    FARUSA emballage er solgt til Nefab

    emballage ›Den 102 år gamle familievirksomhed i Farum er overtaget af den globale eksportemballagekoncern, som hidtil har være en af FARUSA største konkurrenter
  • Øget selv-medicinering stiller særlige krav til emballagen

    Øget selv-medicinering stiller særlige krav til emballagen

    emballage ›Autoinjektorer og -penne bliver i stigende omfang brugt af patienter til selv-behandling. Derfor udvikler Faller Packaging tilpassede emballager, der kombinerer beskyttelse, funktionalitet og brugervenlighed
  • Medicinske engangsprodukter skal have nyt liv

    Medicinske engangsprodukter skal have nyt liv

    emballage ›Danske hospitaler producerer 4,4 tons affald - i timen! Et nyt samarbejde mellem industri, hospitaler og forskning på bl.a. Teknologisk Institut vil nu etablere en infrastruktur til genanvendelse af medicinsk engangsudstyr
  • K slår plastparaplyen op

    K slår plastparaplyen op

    emballage ›Messe Düsseldorfs globale portefølje af messer for plast- og gummiindustrien kommer under et nyt paraplybrand. K-Alliance, er navnet
  • Ny InNo-Liner-løsning til fragtetiketter

    Ny InNo-Liner-løsning til fragtetiketter

    emballage ›Baseret på HERMAs prisbelønnede InNo-Liner materiale præsenterer virksomheden sammen med etikettrykspecialisten cab Produkttechnik en løsning til logistik- og fragtetiketteruden uden bagside. Det sker på Labelexpo 2025