Smart emballage til nye grødvarianter

Smart emballage til nye grødvarianter

Grød er en glimrende start på dagen og et godt mellemmåltid, når barnet har brug for god energi. Samtidig er grød en favorit hos mange børn, hvilket gør det taknemmeligt at servere. Semper lancerer nye smagsvarianter samtidig med at hele sortimentet kommer i en ny smart og brugervenlig pakke. Sempers nye SmartPack grød indeholder nu mere pulver, i en mindre pakke

Man siger, at vejen til trivsel går gennem maven. For små børn er det vigtigt at holde maven i form. Leverandøren af pulvergrød, Semper, fortæller at studier viser, at 70% af de familier som bruger Semper grød, ønsker at servere flere grøntsager for deres børn.

Det svenske firma, der har specialiseret sig i mad til babyer og småbørn, er da også glade for at kunne tilbyde endnu en grøntsagsgrød til familierne.

- Vi er glade for at kunne præsentere et nyt spændende udvalg af grød i en langt smartere pakke. Vi ved at seks ud af 10 børn spiser grød hver dag, og Semper grød er en vigtig kilde til jern. Det føles skønt at kunne imødekomme forældrenes ønske om flere grøntsager.

- Med den nye Grød med grøntsager, som er en del af vores nye lancering, giver Semper forældrene endnu flere muligheder for at variere den mad, de serverer for deres barn, siger Katja Baltzer Lindrup, Product Manager Semper Denmark.

Ny emballage og nye spændende varianter

Alle Sempers pulvergrød kommer nu i en ny smart pakke, som har flere smarte funktioner.

Pakken er nem at åbne og genlukke. Og den er designet, så det både er nemt at hælde og dosere fra pakken. Desuden er pakken mindre, men indeholder mere pulver end tidligere.

En mindre pakke betyder også mindre emballage, hvilket gør, at Semper kan sænke sit CO2 aftryk. Den nye pakke bidrager nemlig med 35% mindre CO2 end den gamle pakke (pr. kg pulver).

Semper tilbyder i alt ni forskellige varianter i et bredt aldersspænd i den nye pakke. Flere grøntsager, mere havre, mindre søde og altid i børnemadskvalitet.

Tre nyheder i Sempers grødsortiment:Havregrød fra 4 måneder, Grød med grøntsager fra 6-12 måneder og Fuldkornsgrød med sveske & pære fra 8-15 måneder.

-hawin

19/1 2021
  • Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    emballage ›Messe Düsseldorf debuterer med genanvendelige og genbrugelige kopper, fremstillet af ReOil, kemisk genanvendt råmateriale fra OMV, på K-2025-messen
  • Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    emballage ›Arla-mejeriet i Holstebro skal udvides med godt 6.500 kvadratmeter, to nye produktionslinjer og 50 nye fuldtidsmedarbejdere. I alt løber investeringen op i godt 440 millioner kroner
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage
  • Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    emballage ›Et nyt studie afslører en uheldig effekt af supermarkedernes populære ''2 for 1''-tilbud: De får os nemlig ikke bare til at købe mere – de får os også til at smide mere mad ud