Skræddersyet emballageløsning til online vinsalg

Skræddersyet emballageløsning til online vinsalg

Smurfit Kappa har designet en multikasse til virksomheder, som oplever et øget netsalg af vin. Løsningen har Amazons 'Frustration-Free Packaging (FFP) certificering, som er verdens første generiske emballageløsning, der kan imødekomme behovet for forskellige antal og vinflasketyper

Branchen for onlinesalg af vin har oplevet en betydelig stigning i salget siden begyndelsen af pandemien i 2020. Online salg af vin er blevet udråbt som den næste store forbrugertrend af markedsundersøgelsesfirmaet Euromonitor, der rapporterer en stigning på 52% i online vinsalg mellem 2019 og 2021.

Smurfit Kappas nye multikasse til vin består af et slankt design bestående af en ydre kasse med indlæg, og er robust nok til at nå ud til modtageren i perfekt stand, uanset hvor kompleks forsyningskæden er.

Amazons FFP-program blev introduceret for at reducere overemballering, forbedre brugeroplevelsen og forstærke bæredygtigheden. Amazon giver sælgere et strengt sæt emballageretningslinjer, som de skal opfylde, før de kan anføre deres produkter.

Vice President of Innovation and Development hos Smurfit Kappa, Arco Berkenbosch, siger:

-Vi er glade for at samarbejde med Amazon om at levere endnu en præcertificeret Frustration Free emballageløsning. Vi har brugt vores 15+ års e-handelserfaring til at designe denne løsning til branchen for online vinhandel direkte til forbrugeren, som fortsætter med at vokse i et fænomenalt tempo. Vores 100% genanvendelige nye kasse vil gøre det muligt for virksomheder, der sælger vin gennem Amazon Marketplace for at få deres produkter hurtigere ud til forbrugeren, og Speed to Market er en vigtig differentiator verden i dag.

-lipe

24/11 2022
  • Stik mig en StackMate

    Stik mig en StackMate

    emballage ›Ny robotpalleteringsløsning fra Techvia gør automatisering enkel og nemt tilgængelig for danske virksomheder
  • Telefonemballage vinder ScanStar

    Telefonemballage vinder ScanStar

    emballage ›Rajapack har fremstillet en 100 procent papirbaseret emballage til indpakning og forsendelse af smartphones
  • Madras-indpakning hædres i Nürnberg

    Madras-indpakning hædres i Nürnberg

    emballage ›Mondis papirbaserede CompressWrap har erstattet møbelproducenten Ekornes' brug af plastik til emballering. Nu modtager løsningen German Packaging Award 2025 i kategorien Bæredygtighed
  • Billerud iværksætter stor spareplan

    Billerud iværksætter stor spareplan

    emballage ›Den svenske papir- og emballageproducent skal - som følge af et svækket, europæisk marked - skære 800 millioner svenske kroner i årsbugetterne. Det betyder bl.a. afsked med op til 650 medarbejdere
  • Letvægter, der klarer høje påfyldningshastigheder

    Letvægter, der klarer høje påfyldningshastigheder

    emballage ›KHS Group lancerer ny PET-flaske til drikkevand uden brus. Flasken kombinerer kvalitetsdesign med minimalt materialeforbrug og er udviklet til kravene i travle produktionslinjer
  • Dansk virksomhed slap igennem nåleøjet

    Dansk virksomhed slap igennem nåleøjet

    emballage ›Dana Lim har som den første samarbejdspartner været med til at gennemføre et relativt nyt uddannelsesforløb hos Henkel
  • Drikkekartoner bliver til transportkasser

    Drikkekartoner bliver til transportkasser

    emballage ›Tetrapak og Recoma, som producerer cirkulære byggeplader af genanvendte drikkekartoner og industriaffald, udvider samarbejdet med projekt, som skal erstatte traditionelle trækasser til transport
  • Bornholmerne tester løsmarked

    Bornholmerne tester løsmarked

    emballage ›Kvickly i Rønne er det første supermarked, som sammen med EU-projektet RELOOPED og det bornholmske affaldsselskab BOFA tester ordning hvor kunderne kan købe pasta, havregryn og andre tørvarer i løsvægt med genbrugsemballager