Skræddersyet emballageløsning til online vinsalg

Skræddersyet emballageløsning til online vinsalg

Smurfit Kappa har designet en multikasse til virksomheder, som oplever et øget netsalg af vin. Løsningen har Amazons 'Frustration-Free Packaging (FFP) certificering, som er verdens første generiske emballageløsning, der kan imødekomme behovet for forskellige antal og vinflasketyper

Branchen for onlinesalg af vin har oplevet en betydelig stigning i salget siden begyndelsen af pandemien i 2020. Online salg af vin er blevet udråbt som den næste store forbrugertrend af markedsundersøgelsesfirmaet Euromonitor, der rapporterer en stigning på 52% i online vinsalg mellem 2019 og 2021.

Smurfit Kappas nye multikasse til vin består af et slankt design bestående af en ydre kasse med indlæg, og er robust nok til at nå ud til modtageren i perfekt stand, uanset hvor kompleks forsyningskæden er.

Amazons FFP-program blev introduceret for at reducere overemballering, forbedre brugeroplevelsen og forstærke bæredygtigheden. Amazon giver sælgere et strengt sæt emballageretningslinjer, som de skal opfylde, før de kan anføre deres produkter.

Vice President of Innovation and Development hos Smurfit Kappa, Arco Berkenbosch, siger:

-Vi er glade for at samarbejde med Amazon om at levere endnu en præcertificeret Frustration Free emballageløsning. Vi har brugt vores 15+ års e-handelserfaring til at designe denne løsning til branchen for online vinhandel direkte til forbrugeren, som fortsætter med at vokse i et fænomenalt tempo. Vores 100% genanvendelige nye kasse vil gøre det muligt for virksomheder, der sælger vin gennem Amazon Marketplace for at få deres produkter hurtigere ud til forbrugeren, og Speed to Market er en vigtig differentiator verden i dag.

-lipe

24/11 2022
  • Ny strategi lanceret

    Ny strategi lanceret

    emballage ›Nemlig tager kampen op mod discountsupermarkederne ved at investere i lavere priser, bibeholde sit store sortiment og sin service og ved at styrke hele værdikæden herunder logistikken
  • Tid til Årets Ævlerov

    Tid til Årets Ævlerov

    emballage ›En fynsk tradition, som samler borgere om noget så lavpraktisk som indsamling af overskudsæbler, har siden 2016, hvor Årets Ævlerov blev lanceret, reddet 45 millioner æbler
  • Katte ville vælge monomateriale

    Katte ville vælge monomateriale

    emballage ›Mars Incorporated, som bl.a. står bag. kattemadsmærket Whiskas, har udskiftet en del af sine emballager med en mere genanvendelig pose af et enkelt materiale - foreløbigt i Storbritannien og Tyskland
  • Omkostninger rammer skævt

    Omkostninger rammer skævt

    emballage ›Smurfit Westrock opfordrer til justeringer, så materialer som bølgepap ikke pålægges langt højere omkostninger end materialer, der er mere miljøbelastende
  • Fællesstand på HI-messen

    Fællesstand på HI-messen

    emballage ›En række virksomheder inden for plastbranchen er gået sammen om en omfattende fællesstand på HI-messen, hvor fokus er på faglig sparring, nye kontakter og inspiration
  • Master of Wine

    Master of Wine

    emballage ›Qian Janice Wang, lektor og sektionsleder for "design og forbrugeradfærd" på Københavns Universitet er nu Danmarks første herboende Master of Wine
  • Pakkevolumen vokser

    Pakkevolumen vokser

    emballage ›Bring fortsætter med at tage markedsandele på det danske pakkemarked. På trods af hård konkurrence er Brings pakkevolumen i Danmark steget med 28 procent i årets første halvår.
  • Metsä Board påbegynder storstilet modernisering

    Metsä Board påbegynder storstilet modernisering

    emballage ›Som del af et investeringsprogram på 60 millioner euro bliver maskinerne, der producerer virksomhedens flagsskibs-karton i Finland, optimeret til at forbedre kvaliteten og vejen mod fossilfri produktion