Skræddersyet emballageløsning til online vinsalg

Skræddersyet emballageløsning til online vinsalg

Smurfit Kappa har designet en multikasse til virksomheder, som oplever et øget netsalg af vin. Løsningen har Amazons 'Frustration-Free Packaging (FFP) certificering, som er verdens første generiske emballageløsning, der kan imødekomme behovet for forskellige antal og vinflasketyper

Branchen for onlinesalg af vin har oplevet en betydelig stigning i salget siden begyndelsen af pandemien i 2020. Online salg af vin er blevet udråbt som den næste store forbrugertrend af markedsundersøgelsesfirmaet Euromonitor, der rapporterer en stigning på 52% i online vinsalg mellem 2019 og 2021.

Smurfit Kappas nye multikasse til vin består af et slankt design bestående af en ydre kasse med indlæg, og er robust nok til at nå ud til modtageren i perfekt stand, uanset hvor kompleks forsyningskæden er.

Amazons FFP-program blev introduceret for at reducere overemballering, forbedre brugeroplevelsen og forstærke bæredygtigheden. Amazon giver sælgere et strengt sæt emballageretningslinjer, som de skal opfylde, før de kan anføre deres produkter.

Vice President of Innovation and Development hos Smurfit Kappa, Arco Berkenbosch, siger:

-Vi er glade for at samarbejde med Amazon om at levere endnu en præcertificeret Frustration Free emballageløsning. Vi har brugt vores 15+ års e-handelserfaring til at designe denne løsning til branchen for online vinhandel direkte til forbrugeren, som fortsætter med at vokse i et fænomenalt tempo. Vores 100% genanvendelige nye kasse vil gøre det muligt for virksomheder, der sælger vin gennem Amazon Marketplace for at få deres produkter hurtigere ud til forbrugeren, og Speed to Market er en vigtig differentiator verden i dag.

-lipe

24/11 2022
  • Plastic Change kommer på finansloven

    Plastic Change kommer på finansloven

    emballage ›Miljøorganisationen får 2 millioner kroner til sit arbejde for at forhindre plastikforurening. Derudover går 90 millioner kroner til at fremme et mere bæredygtigt forbrug i Danmark - bl.a. med genbrugelig takeaway-emballage
  • Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    emballage ›Mikkel Korsholm er ny økonomidirektør hos Dagrofa Foodservice, der er en af landets største totalleverandører til foodservicesektoren i Danmark. Virksomheden er bl.a. fødevaregrossist for hoteller, kantiner og lokale restauranter
  • Amcor og Berry fusionerer

    Amcor og Berry fusionerer

    emballage ›Amcor og Berry Global har netop indgået en endelig fusionsaftale, i form af en ren aktietransaktion som betyder at aktionærerne i Amcor og Berry ejer henholdsvis ca. 63% og 37% af det kombinerede selskab
  • Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    emballage ›BrauBeviale finder sted fra den 26. til den 28. november 2024 i Nürnberg og samler igen alle de nøglekomponenter, der er nødvendige for en vellykket produktion, emballering og markedsføring af øl og drikkevarer
  • Phoenix Contact går over til emballage uden tryk

    Phoenix Contact går over til emballage uden tryk

    emballage ›Phoenix Contact ændrer sin emballage til fremover at være uden tryk, både nationalt og internationalt. Emballagen kan dermed genbruges, lyder det fra virksomheden
  • Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    emballage ›En ny analyse fra Boligselskabernes Landsforening, der repræsenterer de almene boligforeninger, dokumenterer store forskelle i affaldsgebyrer på tværs af landets 98 kommuner
  • Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    emballage ›En af guld, to af sølv og to af bronze. Det er den samlede medaljehøst i den fællesnordiske konkurrences særlige kategori for emballagedesign, udviklet af studerende
  • Faller Packaging holder webinar om paper pouches

    Faller Packaging holder webinar om paper pouches

    emballage ›Medikamenter og medicinsk udstyr i papirposer er en af Faller Packagings seneste udviklinger. Nu præsenterer virksomheden de nye papirbaserede sekundæremballager på en række webinarer, hvor der også er mulighed for at tale med brugerne