Skræddersyet emballageløsning til online vinsalg

Skræddersyet emballageløsning til online vinsalg

Smurfit Kappa har designet en multikasse til virksomheder, som oplever et øget netsalg af vin. Løsningen har Amazons 'Frustration-Free Packaging (FFP) certificering, som er verdens første generiske emballageløsning, der kan imødekomme behovet for forskellige antal og vinflasketyper

Branchen for onlinesalg af vin har oplevet en betydelig stigning i salget siden begyndelsen af pandemien i 2020. Online salg af vin er blevet udråbt som den næste store forbrugertrend af markedsundersøgelsesfirmaet Euromonitor, der rapporterer en stigning på 52% i online vinsalg mellem 2019 og 2021.

Smurfit Kappas nye multikasse til vin består af et slankt design bestående af en ydre kasse med indlæg, og er robust nok til at nå ud til modtageren i perfekt stand, uanset hvor kompleks forsyningskæden er.

Amazons FFP-program blev introduceret for at reducere overemballering, forbedre brugeroplevelsen og forstærke bæredygtigheden. Amazon giver sælgere et strengt sæt emballageretningslinjer, som de skal opfylde, før de kan anføre deres produkter.

Vice President of Innovation and Development hos Smurfit Kappa, Arco Berkenbosch, siger:

-Vi er glade for at samarbejde med Amazon om at levere endnu en præcertificeret Frustration Free emballageløsning. Vi har brugt vores 15+ års e-handelserfaring til at designe denne løsning til branchen for online vinhandel direkte til forbrugeren, som fortsætter med at vokse i et fænomenalt tempo. Vores 100% genanvendelige nye kasse vil gøre det muligt for virksomheder, der sælger vin gennem Amazon Marketplace for at få deres produkter hurtigere ud til forbrugeren, og Speed to Market er en vigtig differentiator verden i dag.

-lipe

24/11 2022
  • Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    emballage ›En ombygning af et tørretårn skal være med til at øge kapaciteten og reducere klimabelastningen for Arlas Arinco-mejeri i Videbæk
  • Løft til den cirkulære omstilling

    Løft til den cirkulære omstilling

    emballage ›Med op mod 49,5 mio. kr. til Closing Loops 2.0 fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse får virksomheder i fødevare- og bioressourceklyngen et markant løft i arbejdet med at skalere den cirkulære omstilling.
  • Skruer låget af – og plastforbruget ned

    Skruer låget af – og plastforbruget ned

    emballage ›Fremover bliver creme fraiche fra Coops egen serie produceret med en tynd film som låg i stedet for det traditionelle af plast. Det giver en årlig reduktion på 15 ton plast
  • Dao lancerer nye brevløsninger

    Dao lancerer nye brevløsninger

    emballage ›Fra januar 2026 er der ikke så mange andre end dao, der leverer breve. Nu lancerer distributøren en ny app og købsportal med nye løsninger og en online guide, der gør det endnu lettere at sende brevene
  • Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    emballage ›Den amerikanske emballagevirksomhed der især er kendt for at have opfundet bobleplast har indgået aftale om at blive opkøbt af investeringsselskabet CD&R
  • Bringer flere medarbejdere i spil

    Bringer flere medarbejdere i spil

    emballage ›Øgede pakkemængder og en stejlt stigende vækstkurve var resultatet af sidste års julehandel for Bring Denmark. Derfor fordobler pakkeleverandøren medarbejderstaben under årets julehandel
  • Nyt barrierepapir til store forsendelser

    Nyt barrierepapir til store forsendelser

    emballage ›Ecotec udvidet porteføljen med et både genanvendeligt og biologisk nedbrydeligt beskyttelsesprodukt, der bl.a. kan bruges til træ- og papkasser
  • Store transportbesparelser med plastpaller

    Store transportbesparelser med plastpaller

    emballage ›Ved at skifte de traditionelle europaller af træ ud med lettere plastpaller kan Danmarks transporterhverv forvente årlige besparelser for over 40 millioner kroner, viser nye beregninger, som Smart Retur har gransket nøje