Æske til e-handel bevarer brandingen

Æske til e-handel bevarer brandingen

Finske Metsä Board har udviklet special, bæredygtig emballage til luksusprodukter. Med et træk fanen på æsken, løfter indholdet sig op

Stadig flere luksusmærker bliver solgt på nettet, og emballagevirksomheden har derfor designet en æske, som både beskytter indholdet og samtidig sørger for at modtageren bevarer følelsen af mærkevarekvalitet.

Æsken er fremstillet af  bølgepap hvilket gør den stiv og holdbar. Det beskytter følsomme produkter under levering, men kan også bruges som detailemballage til skiltning. En særlig trækmekanisme skal give kunden en  overraskende oplevelse af selve åbningen. For når man trækker i fanen på forsiden, kommer produkterne automatisk ud af kassen. Æsken er også designet således, at når tætningen åbnes, kan den ikke lukkes igen.

 

Bæredygtigtighed er et vigtigt emne i emballageindustrien,  og skaber større krav til, at  mærkevareindehavere skal reducere miljøpåvirkningen. Lige så vigtigt som at skabe følelser for mærket, er det, at indholdet er beskyttet helt til modtageren samtidig med at brandet styrkes.

Metsä Boards æske består udelukkende af bæredygtige fiberproduter, som både kan genbruges og komposteres.

-lipe

25/9 2018
  • Stor skuffelse over sammenbrud på plastmøde

    Stor skuffelse over sammenbrud på plastmøde

    emballage ›– Verden havde brug for en aftale nu – ikke først om flere år, skriver Plastindustrien om 0-resultatet fra forhandlingerne om en global FN-plasttraktat i Genève
  • Ost på glas går som smurt

    Ost på glas går som smurt

    emballage ›Arla Foods investerer 380 millioner kroner i Bahrain-anlæg for at styrke sin position inden for smøreost på glas i MENA-regionen
  • Økologiske fødevarer i fokus

    Økologiske fødevarer i fokus

    emballage ›Organic Summit 2025 samler beslutningstagere, eksperter og aktører fra hele den europæiske fødevarekæde d. 18-19. august i Den Sorte Diamant
  • FARUSA emballage er solgt til Nefab

    FARUSA emballage er solgt til Nefab

    emballage ›Den 102 år gamle familievirksomhed i Farum er overtaget af den globale eksportemballagekoncern, som hidtil har være en af FARUSA største konkurrenter
  • Øget selv-medicinering stiller særlige krav til emballagen

    Øget selv-medicinering stiller særlige krav til emballagen

    emballage ›Autoinjektorer og -penne bliver i stigende omfang brugt af patienter til selv-behandling. Derfor udvikler Faller Packaging tilpassede emballager, der kombinerer beskyttelse, funktionalitet og brugervenlighed
  • Medicinske engangsprodukter skal have nyt liv

    Medicinske engangsprodukter skal have nyt liv

    emballage ›Danske hospitaler producerer 4,4 tons affald - i timen! Et nyt samarbejde mellem industri, hospitaler og forskning på bl.a. Teknologisk Institut vil nu etablere en infrastruktur til genanvendelse af medicinsk engangsudstyr
  • K slår plastparaplyen op

    K slår plastparaplyen op

    emballage ›Messe Düsseldorfs globale portefølje af messer for plast- og gummiindustrien kommer under et nyt paraplybrand. K-Alliance, er navnet
  • Ny InNo-Liner-løsning til fragtetiketter

    Ny InNo-Liner-løsning til fragtetiketter

    emballage ›Baseret på HERMAs prisbelønnede InNo-Liner materiale præsenterer virksomheden sammen med etikettrykspecialisten cab Produkttechnik en løsning til logistik- og fragtetiketteruden uden bagside. Det sker på Labelexpo 2025