Skandinavien – et marked i vækst
Ved arrangementet Customer Academy Nordic i København bidrog eksperter fra Faller Packaging med bæredygtige emballageløsninger.

Skandinavien – et marked i vækst

Faller Packaging deltog i Customer Academy Nordic i København med flere emballageløsninger

For Faller Packaging er Skandinavien et marked i vækst – i det forgangne år har afdelingen i Hvidovre oplevet stor vækst i omsætningen.

Derfor udnyttede producenten af sekundæremballage chancen for at præsentere sig live for den skandinaviske medicinal- og sundhedsbranche i forbindelse med Customer Academy Nordic, som fandt sted den 8.-9. juni i København.

- Arrangementet i København er en markedsplads, hvor de deltagende virksomheder udveksler erfaringer, diskuterer de nyeste trends og sammen søger innovative løsninger, udtaler Christian Holmskov, som er Managing Director hos Faller Packaging A/S Danmark, om arrangementet.

- Vores specialister har ydet et værdifuldt bidrag med vores fleksible emballagekoncepter til medicinal- og sundhedsbranchen.

På fabrikken i Danmark har producenten af sekundæremballage siden 2012 fremstillet foldeæsker og forfinet dem med særlige teknologier.

Også der – som det er tilfældet i alle Faller Packagings afdelinger – stammer papir og pap fra ansvarligt skovbrug.

Virksomheden bidrager til trend mere bæredygtige produkter ved at udvikle simplere emballage fremstillet af monomateriale samt ved konsekvent at fremstille genanvendelige foldeæsker, etiketter og indlægssedler.

For at rette særlig opmærksomhed på bæredygtighed inden for medicinalemballage i forbindelse med arrangementet i København holdt Fred Mausner Christensen fra Faller Packagings afdeling i Danmark et foredrag ved navn ”Sustainable Pharma Packaging”, som mødte stor interesse.

Customer Academy Nordic er arrangeret i et fællesskab mellem den østrigske emballageproducent Constantia Flexibles og den schweiziske virksomhed Perlen Packaging AG, som er specialist inden for foliefremstilling og -coating.

Ved arrangementet, som varer to dage, udveksler arrangørerne erfaringer med de deltagende virksomheder angående trends og udviklinger inden for medicinalemballage.

-hawin

9/6 2022
  • Pap- og papiraftalerne er på plads

    Pap- og papiraftalerne er på plads

    emballage ›Vana har indgået aftaler om genanvendelse på alle emballageaffaldsfraktioner og på transport af emballageaffaldet. Dermed er Vana helt klar til at håndtere producentansvaret for emballage for medlemsvirksomhederne
  • Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    emballage ›Messe Düsseldorf debuterer med genanvendelige og genbrugelige kopper, fremstillet af ReOil, kemisk genanvendt råmateriale fra OMV, på K 2025-messen
  • Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    emballage ›Arla-mejeriet i Holstebro skal udvides med godt 6.500 kvadratmeter, to nye produktionslinjer og 50 nye fuldtidsmedarbejdere. I alt løber investeringen op i godt 440 millioner kroner
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage