Skandinavien – et marked i vækst
Ved arrangementet Customer Academy Nordic i København bidrog eksperter fra Faller Packaging med bæredygtige emballageløsninger.

Skandinavien – et marked i vækst

Faller Packaging deltog i Customer Academy Nordic i København med flere emballageløsninger

For Faller Packaging er Skandinavien et marked i vækst – i det forgangne år har afdelingen i Hvidovre oplevet stor vækst i omsætningen.

Derfor udnyttede producenten af sekundæremballage chancen for at præsentere sig live for den skandinaviske medicinal- og sundhedsbranche i forbindelse med Customer Academy Nordic, som fandt sted den 8.-9. juni i København.

- Arrangementet i København er en markedsplads, hvor de deltagende virksomheder udveksler erfaringer, diskuterer de nyeste trends og sammen søger innovative løsninger, udtaler Christian Holmskov, som er Managing Director hos Faller Packaging A/S Danmark, om arrangementet.

- Vores specialister har ydet et værdifuldt bidrag med vores fleksible emballagekoncepter til medicinal- og sundhedsbranchen.

På fabrikken i Danmark har producenten af sekundæremballage siden 2012 fremstillet foldeæsker og forfinet dem med særlige teknologier.

Også der – som det er tilfældet i alle Faller Packagings afdelinger – stammer papir og pap fra ansvarligt skovbrug.

Virksomheden bidrager til trend mere bæredygtige produkter ved at udvikle simplere emballage fremstillet af monomateriale samt ved konsekvent at fremstille genanvendelige foldeæsker, etiketter og indlægssedler.

For at rette særlig opmærksomhed på bæredygtighed inden for medicinalemballage i forbindelse med arrangementet i København holdt Fred Mausner Christensen fra Faller Packagings afdeling i Danmark et foredrag ved navn ”Sustainable Pharma Packaging”, som mødte stor interesse.

Customer Academy Nordic er arrangeret i et fællesskab mellem den østrigske emballageproducent Constantia Flexibles og den schweiziske virksomhed Perlen Packaging AG, som er specialist inden for foliefremstilling og -coating.

Ved arrangementet, som varer to dage, udveksler arrangørerne erfaringer med de deltagende virksomheder angående trends og udviklinger inden for medicinalemballage.

-hawin

9/6 2022
  • Fem stjerner til Smurfit

    Fem stjerner til Smurfit

    emballage ›Smurfit Westrock har vundet en hel håndfuld ScanStars for sine emballager ved den årlige prisuddeling i Scandinavian Packaging Association
  • Nu også partner i farma

    Nu også partner i farma

    emballage ›Universal Robots mangeårige partner, automationsvirksomheden Technicon er udnævnt til global UR certified solution partner for den farmaceutiske industri
  • Ny strategi lanceret

    Ny strategi lanceret

    emballage ›Nemlig tager kampen op mod discountsupermarkederne ved at investere i lavere priser, bibeholde sit store sortiment og sin service og ved at styrke hele værdikæden herunder logistikken
  • Tid til Årets Ævlerov

    Tid til Årets Ævlerov

    emballage ›En fynsk tradition, som samler borgere om noget så lavpraktisk som indsamling af overskudsæbler, har siden 2016, hvor Årets Ævlerov blev lanceret, reddet 45 millioner æbler
  • Katte ville vælge monomateriale

    Katte ville vælge monomateriale

    emballage ›Mars Incorporated, som bl.a. står bag. kattemadsmærket Whiskas, har udskiftet en del af sine emballager med en mere genanvendelig pose af et enkelt materiale - foreløbigt i Storbritannien og Tyskland
  • Omkostninger rammer skævt

    Omkostninger rammer skævt

    emballage ›Smurfit Westrock opfordrer til justeringer, så materialer som bølgepap ikke pålægges langt højere omkostninger end materialer, der er mere miljøbelastende
  • Fællesstand på HI-messen

    Fællesstand på HI-messen

    emballage ›En række virksomheder inden for plastbranchen er gået sammen om en omfattende fællesstand på HI-messen, hvor fokus er på faglig sparring, nye kontakter og inspiration
  • Master of Wine

    Master of Wine

    emballage ›Qian Janice Wang, lektor og sektionsleder for "design og forbrugeradfærd" på Københavns Universitet er nu Danmarks første herboende Master of Wine