Skandinavien – et marked i vækstVed arrangementet Customer Academy Nordic i København bidrog eksperter fra Faller Packaging med bæredygtige emballageløsninger.

Skandinavien – et marked i vækst

Faller Packaging deltog i Customer Academy Nordic i København med flere emballageløsninger

For Faller Packaging er Skandinavien et marked i vækst – i det forgangne år har afdelingen i Hvidovre oplevet stor vækst i omsætningen.

Derfor udnyttede producenten af sekundæremballage chancen for at præsentere sig live for den skandinaviske medicinal- og sundhedsbranche i forbindelse med Customer Academy Nordic, som fandt sted den 8.-9. juni i København.

- Arrangementet i København er en markedsplads, hvor de deltagende virksomheder udveksler erfaringer, diskuterer de nyeste trends og sammen søger innovative løsninger, udtaler Christian Holmskov, som er Managing Director hos Faller Packaging A/S Danmark, om arrangementet.

- Vores specialister har ydet et værdifuldt bidrag med vores fleksible emballagekoncepter til medicinal- og sundhedsbranchen.

På fabrikken i Danmark har producenten af sekundæremballage siden 2012 fremstillet foldeæsker og forfinet dem med særlige teknologier.

Også der – som det er tilfældet i alle Faller Packagings afdelinger – stammer papir og pap fra ansvarligt skovbrug.

Virksomheden bidrager til trend mere bæredygtige produkter ved at udvikle simplere emballage fremstillet af monomateriale samt ved konsekvent at fremstille genanvendelige foldeæsker, etiketter og indlægssedler.

For at rette særlig opmærksomhed på bæredygtighed inden for medicinalemballage i forbindelse med arrangementet i København holdt Fred Mausner Christensen fra Faller Packagings afdeling i Danmark et foredrag ved navn ”Sustainable Pharma Packaging”, som mødte stor interesse.

Customer Academy Nordic er arrangeret i et fællesskab mellem den østrigske emballageproducent Constantia Flexibles og den schweiziske virksomhed Perlen Packaging AG, som er specialist inden for foliefremstilling og -coating.

Ved arrangementet, som varer to dage, udveksler arrangørerne erfaringer med de deltagende virksomheder angående trends og udviklinger inden for medicinalemballage.

-hawin

9/6 2022
  • Brevet i stærkt jule-comeback

    Brevet i stærkt jule-comeback

    emballage ›Danskerne sendte 50 procent flere breve sidste december end en gennemsnitlig måned hos dao, der forudser en tilsvarende stigning i år. Trenden drives ifølge ekspert især af unge som modspil til digital overmætning
  • Emballagemessen er pakket og klar

    Emballagemessen er pakket og klar

    emballage ›Packaging Innovations & Empack 2026 bliver afholdt i midten af februar i Birmingham UK og byder på et indblik i den faglige udvikling der præger hele emballageindustriens forsyningskæde – og der er rift om billetterne
  • Bring giver julemanden konkurrence

    Bring giver julemanden konkurrence

    emballage ›Danskerne klikker flere pakker hjem end nogensinde før og hos Bring er pakkevolumenerne steget med 21 procent under julesalget – tre områder skiller sig ud
  • Danske bryggere og EU-politikere kæmper for pantsystemet

    Danske bryggere og EU-politikere kæmper for pantsystemet

    emballage ›EU-krav om genpåfyldelige drikkevare-emballager undergraver det danske pant- og retursystem. Det mener Bryggeriforeningen, som frygter, at kravene fører til, at flere danske mikrobryggerier lukker. Både bryggere og EU-politikere er på barrikaderne
  • AI er kommet på lager hos Zalando

    AI er kommet på lager hos Zalando

    emballage ›Nomagic er leverandør af AI-drevet robotteknologi til lagre og fulfilment-sektoren. Nu har Zalando valgt virksomheden til at styrke den operationelle ekspertise i sine fulfilment-centre yderligere
  • Køretøjer skal kunne skilles ad og genanvendes

    Køretøjer skal kunne skilles ad og genanvendes

    emballage ›Det danske EU-formandskab har landet en markant aftale mellem Rådet og Europa-Parlamentet om bedre design og genbrug af udtjente køretøjer som biler, busser og lastbiler. Aftalen gør det lettere at få bilen repareret og sikrer bedre udnyttelse af materialer og kritiske råstoffer
  • Dana Lim gearer organisationen til milliardmål i 2030

    Dana Lim gearer organisationen til milliardmål i 2030

    emballage ›Mens Dana Lim nærmer sig et århundrede som dansk industrivirksomhed, afleverer ceo Lars Christensen sit 12. regnskab med toplinjevækst og en klar kurs mod milliardomsætning
  • Papirbaseret barriere til juicekartoner

    Papirbaseret barriere til juicekartoner

    emballage ›Tetra Pak lancerer sammen med den spanske drikkevareproducent García Carrión en papirbaseret barriereteknologi til juicekartoner. Ifølge emballageproducenten er det verdens første