Simple Feast vil forandre verden – Nemco hjælper til

Simple Feast vil forandre verden – Nemco hjælper til

Måltidskasseleverandøren Simple Feast tilbyder forbrugere i Danmark og Sverige plantebaserede middagsretter, og efter en kapitaltilførsel på 225 mio. kr. er firmaet nu godt i gang med at rykke ind på det amerikanske marked. Nemco er en af de samarbejdspartnere, der hjælper Simple Feast

Simple Feast, en af den nordiske fødevarebranches nye og fremadstormende aktører, stiller sig ikke tilfreds med at få en god forretning ud af at udbyde velsmagende produkter. Virksomheden arbejder efter eget udsagn 'for at skabe den mest bæredygtige måltidsløsning i verden'.

Simple Feast tilbyder forbrugere i Danmark og Sverige måltidskasser med plantebaserede middagsretter, og efter en kapitaltilførsel på 225 mio. kr. i efteråret 2019 er firmaet nu godt i gang med at rykke ind på det amerikanske marked, i første omgang i Californien.

En af de samarbejdspartnere, der hjælper Simple Feast med at indfri det ambitiøse mål om at gøre verden mere bæredygtig, er Nemco.
Simple Feast bruger Sealpac A5 traysealer fra Nemco til lukning af deres cellulosebakker ved påsvejsning af topfilm. Det har ikke været let for Simple Feast at finde den rigtige leverandør, for firmaet stiller store krav og går ikke på kompromis.

- Alle pakkematerialer skal være så bæredygtige som overhovedet muligt og indeholder f.eks ikke fossilt plast, fortæller production manager Simon Stenhøj, der er ansvarlig for kvalitet og fødevaresikkerhed hos Simple Feast.

Svarene fandtes ikke i forvejen
Ifølge Simon Stenhøj har Simple Feast i deres søgen efter leverandører mødt mange lukkede døre.

- Fordi vi er så kompromisløse, er der en kæmpe forskel på os og de traditionelle virksomheder inden for fødevarebranchen. Vi har hørt mange leverandører sige: 'Det dér kan ikke lade sig gøre', når vi har fremsat vores ønsker. Men den attitude har vi ikke oplevet fra Nemcos side. Nemco er gået til opgaven med krum hals og har fundet en løsning, som opfylder vore ambitioner. De har været med til at finde nogle svar, som ikke umiddelbart fandtes i forvejen. Og de har bidraget efter bedste evne med sparring og rådgivning, siger Simon Stenhøj.

Simple Feast fik installeret Sealpac A5 traysealerne i foråret 2019 og tog dem for alvor i brug efter sommerferien. Inden da var der en indkøringsperiode, hvor Simple Feast trak en del på Nemcos serviceteam.

- Vi har kunnet løse mange ting med videokald, og når det ikke er nok, er Nemco-folkene altid friske på at komme og hjælpe, siger Simon Stenhøj.

Fokus på kunden
Simple Feast blev grundlagt i 2014 af Thomas Ambus og CEO Jakob Jønck, der tidligere har opnået stor succes med de to app’s Endomondo og MyFitnessPal. Simple Feast adskiller sig fra mange andre fødevareproducenter ved primært at holde fokus på kunderne.

- Vi arbejder entydigt for at hjælpe mennesker til at opleve succes. Alt handler om at glæde forbrugeren. Vi gør det mindre komplekst at spise bæredygtige fødevarer af høj kvalitet, og vi tilpasser konstant vores produkter ud fra den feedback, vi får fra forbrugerne, siger Jakob Jønck.

Simple Feast undgår bl.a. kød, plast og flamingokasser, og firmaet bruger udelukkende økologiske råvarer. Foreløbig leverer virksomheden i Danmark og i tre af de største byer i Sverige. Men ambitionerne rækker betydeligt længere.

- Vores forretningsmodel kan fungere i alle store byer i den vestlige verden, siger Jakob Jønck.

-lipe

 

4/2 2020
  • Glasproducent lancerer vinflaske på kun 300 gram

    Glasproducent lancerer vinflaske på kun 300 gram

    emballage ›Som en af løsningerne på stigende priser og højere miljøkrav har Ardagh Glass Packaging-Europe (AGP-Europe)lanceret en ny letvægtsvinflaske, der kombinerer ultralet design med høj styrke og et attraktivt udseende
  • Ost på glas går som smurt

    Ost på glas går som smurt

    emballage ›Arla Foods investerer 380 millioner kroner i Bahrain-anlæg for at styrke sin position inden for smøreost på glas i MENA-regionen
  • Økologiske fødevarer i fokus

    Økologiske fødevarer i fokus

    emballage ›Organic Summit 2025 samler beslutningstagere, eksperter og aktører fra hele den europæiske fødevarekæde d. 18-19. august i Den Sorte Diamant
  • FARUSA emballage er solgt til Nefab

    FARUSA emballage er solgt til Nefab

    emballage ›Den 102 år gamle familievirksomhed i Farum er overtaget af den globale eksportemballagekoncern, som hidtil har være en af FARUSA største konkurrenter
  • Øget selv-medicinering stiller særlige krav til emballagen

    Øget selv-medicinering stiller særlige krav til emballagen

    emballage ›Autoinjektorer og -penne bliver i stigende omfang brugt af patienter til selv-behandling. Derfor udvikler Faller Packaging tilpassede emballager, der kombinerer beskyttelse, funktionalitet og brugervenlighed
  • Medicinske engangsprodukter skal have nyt liv

    Medicinske engangsprodukter skal have nyt liv

    emballage ›Danske hospitaler producerer 4,4 tons affald - i timen! Et nyt samarbejde mellem industri, hospitaler og forskning på bl.a. Teknologisk Institut vil nu etablere en infrastruktur til genanvendelse af medicinsk engangsudstyr
  • K slår plastparaplyen op

    K slår plastparaplyen op

    emballage ›Messe Düsseldorfs globale portefølje af messer for plast- og gummiindustrien kommer under et nyt paraplybrand. K-Alliance, er navnet
  • Ny InNo-Liner-løsning til fragtetiketter

    Ny InNo-Liner-løsning til fragtetiketter

    emballage ›Baseret på HERMAs prisbelønnede InNo-Liner materiale præsenterer virksomheden sammen med etikettrykspecialisten cab Produkttechnik en løsning til logistik- og fragtetiketteruden uden bagside. Det sker på Labelexpo 2025