Shipmondo: Automatisering præger fremtidens pakkeproces
ANNONCE: Den danske fragtportal, Shipmondo, er ikke tvivl om, at pakkeprocessen kun vil blive mere og mere automatisk i fremtiden. Innovation er vejen frem.
Den danske fragtportal Shipmondo automatiserer fragt- og ordrehåndtering for næsten 35.000 virksomheder i hele Norden. Men allerede nu har de planer om at automatisere pakkeprocessen endnu mere.
Når en virksomhed eller webshop modtager en ordre, kan der være lang vej til, at ordren bliver pakket, fragten bliver booket, labelen printet og til pakken bliver leveret hos rette modtager. Det er denne proces, som Shipmondo vil forkorte.
Automatisering er vigtig
Bag fragtportalen står de to iværksætter Hung Ho og Nicklas Nguyen. For dem er det vigtigt at kunne gøre en forskel for virksomheder.
”Det skal være nemt at pakke pakker, og med de muligheder, som findes i dag, så kan man automatisere fragt og ordreflow ved at samle alle funktioner i ét system. Og sådan en automatisering frigiver mange timer om dagen, og den tid er altafgørende for både store og små virksomheder, når de skal vækste deres forretning, fortæller Hung Ho.”
De to iværksætter og teamet bag har store ambitioner for fremtiden. I dag tilbyder de bl.a. at virksomheder kan importere deres ordrer fra webshop, og både håndtere ordrerne, booke fragt, printe pakkelabels, hæve penge mm. mere eller mindre automatisk.
Men automatikken stopper ikke der.
Innovation er vejen frem
Efter pakkeprocessen og når ordren er afsendt, så skal starter bogføringen. Her har Shipmondo udviklet en innovativ integration, der får kunden Shipmondo-konto og regnskabsprogram til at snakke samme. Integrationen sørger for, at ordren automatisk bliver bogført i regnskabssystemet.
”Vi arbejder hele tiden på at effektivisere og automatisere arbejdsgangene, og det er vores bogføringsintegration et godt eksempel på. Der er ingen tvivl om, at vi vil fortsætte med at automatisere arbejdsgangene og pakkeprocessen, for der er stor efterspørgsel fra både vores danske og internationale kunder. Tid er en altafgørende ressource, og det vil den også være i fremtiden, siger Hung Ho.”
Shipmondo har i deres seneste regnskab haft en vækst på 60% på bundlinjen, mens de i samme regnskabsår har øget deres mandskab med 80%.
Men det er ikke kun automatisering, som fragtportalen har fokus på, de vil tilbyde en bred vifte af transportører og integrationer. Samtidigt er der et øget fokus på en bæredygtig levering.
Øget fokus på bæredygtig levering
Det er ikke kun emballage, som man kan udskiftes til en grønnere variant. Der er nemlig flere ting i pakkeprocessen, som man kan gøre for lette klimapåvirkningen, når man sender pakker.
”Vi vil gerne være med til at gøre transportørbranchen grønnere, derfor er det også muligt for vores kunder at sende tolddokumenter elektronisk, og vi tilbyder flere af transportørernes grønne alternativer, hvor man støtter projekter, der kompenserer for forsendelsens klimapåvirkning, fortæller Hung Ho.”
Med en samlet løsning til webshopejere og samarbejder med flere nordiske transportører, vil Shipmondo indtage resten af Norden og automatisere deres arbejdsgange og pakkeprocesser.