Send&Hent: ny digital pakkeløsning
Dansk Supermarked lancerer sammen med SwipBox og Bring en nem pakkeløsning, der går uden om køer og åbningstider i butikkernes postafdelinger
I 365 Føtex-, Netto- og Bilkabutikker kan danskerne fra nu af både sende og modtage pakker i pakkebokse efter at have bestilt transporten på enten computeren eller telefonen.
–Vi ved, at bekvemmelighed er den vigtigste faktor for danskerne, når det gælder pakkepost. Og med Send&Hent kan danskerne nemt og bekvemt sende pakker til hinanden. Således skal du alene aflevere pakken i en pakkeboks i din nærmeste butik, og med Send&Hent kommer du til med det samme og behøver ikke stå i kø for hverken at sende eller hente din pakke, fortæller Kenneth Nielsen, koncerndirektør for E-commerce og Digital i Dansk Supermarked Group.
Send&Hent-pakkeboksene findes over hele landet i 365 butikker, så pakkerne kan sendes og hentes, når kunderne alligevel er ude at handle, og i hele butikkens åbningstid. I flere butikker vil pakkerne kunne hentes og sendes døgnet rundt.
Send&Hent pakker er label- og adresseløse, så udover at undgå kø til ekspedition i en skranke, slipper kunderne også for at printe og udfylde en adresselabel.
Med Send&Hent er det muligt at sende pakker, der vejer helt op til 20 kg. Og pakken vil være fremme efter 1-3 hverdage.
Stort potentiale
Dansk Supermarked mener, pakkelevering er et marked, der har trængt til konkurrence, fordi der har manglet en enklere måde at sende pakker på.
Og koncernen glæder sig derfor – sammen med SwipBox, som er systemleverandør, og Bring, der står for logistik og levering – til med Send&Hent at skærpe konkurrencen i markedet.
– Vi introducerer en ny løsning, som er hurtig, nem og bekvem. Og ikke mindst billig og prismæssigt konkurrencedygtig. Rigtig mange er allerede vant til at benytte deres lokale butik, når de eksempelvis henter pakker. Med Send&Hent gør vi det nu endnu nemmere, særligt at sende pakke, og vi glæder os meget til at komme i gang, pointerer Kenneth Nielsen fra Dansk Supermarked Group.
-lipe