Send&Hent: ny digital pakkeløsning

Send&Hent: ny digital pakkeløsning

Dansk Supermarked lancerer sammen med SwipBox og Bring en nem pakkeløsning, der går uden om køer og åbningstider i butikkernes postafdelinger

I 365 Føtex-, Netto- og Bilkabutikker kan danskerne fra nu af både sende og modtage pakker i pakkebokse efter at have bestilt transporten på enten computeren eller telefonen.

–Vi ved, at bekvemmelighed er den vigtigste faktor for danskerne, når det gælder pakkepost. Og med Send&Hent kan danskerne nemt og bekvemt sende pakker til hinanden. Således skal du alene aflevere pakken i en pakkeboks i din nærmeste butik, og med Send&Hent kommer du til med det samme og behøver ikke stå i kø for hverken at sende eller hente din pakke, fortæller Kenneth Nielsen, koncerndirektør for E-commerce og Digital i Dansk Supermarked Group.

Send&Hent-pakkeboksene findes over hele landet i 365 butikker, så pakkerne kan sendes og hentes, når kunderne alligevel er ude at handle, og i hele butikkens åbningstid. I flere butikker vil pakkerne kunne hentes og sendes døgnet rundt.

Send&Hent pakker er label- og adresseløse, så udover at undgå kø til ekspedition i en skranke, slipper kunderne også for at printe og udfylde en adresselabel.

Med Send&Hent er det muligt at sende pakker, der vejer helt op til 20 kg. Og pakken vil være fremme efter 1-3 hverdage.

Stort potentiale
Dansk Supermarked mener, pakkelevering er et marked, der har trængt til konkurrence, fordi der har manglet en enklere måde at sende pakker på.

Og koncernen glæder sig derfor – sammen med SwipBox, som er systemleverandør, og Bring, der står for logistik og levering – til med Send&Hent at skærpe konkurrencen i markedet.

– Vi introducerer en ny løsning, som er hurtig, nem og bekvem. Og ikke mindst billig og prismæssigt konkurrencedygtig. Rigtig mange er allerede vant til at benytte deres lokale butik, når de eksempelvis henter pakker. Med Send&Hent gør vi det nu endnu nemmere, særligt at sende pakke, og vi glæder os meget til at komme i gang, pointerer Kenneth Nielsen fra Dansk Supermarked Group.

-lipe

31/1 2018
  • Pap- og papiraftalerne er på plads

    Pap- og papiraftalerne er på plads

    emballage ›Vana har indgået aftaler om genanvendelse på alle emballageaffaldsfraktioner og på transport af emballageaffaldet. Dermed er Vana helt klar til at håndtere producentansvaret for emballage for medlemsvirksomhederne
  • Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    emballage ›Messe Düsseldorf debuterer med genanvendelige og genbrugelige kopper, fremstillet af ReOil, kemisk genanvendt råmateriale fra OMV, på K 2025-messen
  • Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    emballage ›Arla-mejeriet i Holstebro skal udvides med godt 6.500 kvadratmeter, to nye produktionslinjer og 50 nye fuldtidsmedarbejdere. I alt løber investeringen op i godt 440 millioner kroner
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage