Sealed Air har købt Foxpak

Sealed Air har købt Foxpak

Virksomheden SEE har annonceret overtagelsen af den irske virksomhed, som er blandt pionererne inden for nytænkende teknologier og forretningsmodeller til digital og grafisk emballage

Foxpak, som indtil nu har været en privatejet irsk emballageløsningsvirksomhed, samarbejder med førende mærker om at levere højt dekorerede emballageløsninger som: stå- og drikkeposer og øvrige emballager, der bruges til en lang række fødevarer i detailhandlen - bl.a. dyrefoder, fisk, skaldyr og snacks.

For at styrke sine kunders brands, har Foxpak til fulde udnyttet de nye, digitale muligheder til at printe direkte på sine fleksible emballagematerialer. Virksomhedens løsninger kan hurtigt skaleres op eller ned for at opfylde produktionskravene til kunder af enhver størrelse.

Digitale løsninger og design er nøgleområder for værdiskabelse
-Foxpak vil bygge videre på vores digitale emballageløsninger, hvor grafisk design og digital print er nøgleområder for værdiskabelse. Foxpak er anerkendt som en kundefokuseret, digital print-pioner, siger Ted Doheny, President og CEO hos SEE, som Sealed Pack er en del af. Han tilføjer:

-Sammen vil vi accelerere vores digitale fremtid med innovationer inden for smart emballage til førende mærker rundt om i verden.

Foxpak blev grundlagt i 2001 i Collon, Irland og beskæftiger 33 medarbejdere, der betjener mærker i mere end 30 lande.

-Foxpak har en historie med at være en kundecentreret virksomhed med et team af eksperter inden for digital print, som vil give stærke tilføjelser til SEE's løsningsportefølje. Vi er glade for at byde medarbejderne hos Foxpak velkommen, og ser frem til at komme i gang med at arbejde sammen, " udtaler Gerd Wichmann, SEE's EMEA Regional President.

Fakta:

Sealed Air (SEE) arbejder for at løse kritiske emballageudfordringer med automatiserede pakkeløsningssystemer, der skal skabe en sikrere, mere modstandsdygtig global fødevareforsyningskæde med mindre spild, muliggøre e-handel og beskytte varer, der transporteres over hele verden.
SEE organisationen omsatte i 2020 for næsten 5 milliarder dollars og har cirka 16.500 ansatte, som betjener kunder i 117 lande.

-lipe

6/2 2022
  • Run på Royal fiber

    Run på Royal fiber

    emballage ›UPM og Royal Vaassen har udviklet et fiberbaseret alternativ til emballageløsninger af plast og aluminium
  • Genanvendelige displays til butikker og leverandører

    Genanvendelige displays til butikker og leverandører

    emballage ›Virksomheden Tosca´s Crystal Clear genanvendelige, klar-til-brug plastikdisplays er et skalerbart alternativ til engangsløsninger af pap, til de hurtigtomsættende varer i detailbutikkerne
  • Fem stjerner til Smurfit

    Fem stjerner til Smurfit

    emballage ›Smurfit Westrock har vundet en hel håndfuld ScanStars for sine emballager ved den årlige prisuddeling i Scandinavian Packaging Association
  • Nu også partner i farma

    Nu også partner i farma

    emballage ›Universal Robots mangeårige partner, automationsvirksomheden Technicon er udnævnt til global UR certified solution partner for den farmaceutiske industri
  • Ny strategi lanceret

    Ny strategi lanceret

    emballage ›Nemlig tager kampen op mod discountsupermarkederne ved at investere i lavere priser, bibeholde sit store sortiment og sin service og ved at styrke hele værdikæden herunder logistikken
  • Tid til Årets Ævlerov

    Tid til Årets Ævlerov

    emballage ›En fynsk tradition, som samler borgere om noget så lavpraktisk som indsamling af overskudsæbler, har siden 2016, hvor Årets Ævlerov blev lanceret, reddet 45 millioner æbler
  • Katte ville vælge monomateriale

    Katte ville vælge monomateriale

    emballage ›Mars Incorporated, som bl.a. står bag. kattemadsmærket Whiskas, har udskiftet en del af sine emballager med en mere genanvendelig pose af et enkelt materiale - foreløbigt i Storbritannien og Tyskland
  • Omkostninger rammer skævt

    Omkostninger rammer skævt

    emballage ›Smurfit Westrock opfordrer til justeringer, så materialer som bølgepap ikke pålægges langt højere omkostninger end materialer, der er mere miljøbelastende