Sealed Air har købt Foxpak

Sealed Air har købt Foxpak

Virksomheden SEE har annonceret overtagelsen af den irske virksomhed, som er blandt pionererne inden for nytænkende teknologier og forretningsmodeller til digital og grafisk emballage

Foxpak, som indtil nu har været en privatejet irsk emballageløsningsvirksomhed, samarbejder med førende mærker om at levere højt dekorerede emballageløsninger som: stå- og drikkeposer og øvrige emballager, der bruges til en lang række fødevarer i detailhandlen - bl.a. dyrefoder, fisk, skaldyr og snacks.

For at styrke sine kunders brands, har Foxpak til fulde udnyttet de nye, digitale muligheder til at printe direkte på sine fleksible emballagematerialer. Virksomhedens løsninger kan hurtigt skaleres op eller ned for at opfylde produktionskravene til kunder af enhver størrelse.

Digitale løsninger og design er nøgleområder for værdiskabelse
-Foxpak vil bygge videre på vores digitale emballageløsninger, hvor grafisk design og digital print er nøgleområder for værdiskabelse. Foxpak er anerkendt som en kundefokuseret, digital print-pioner, siger Ted Doheny, President og CEO hos SEE, som Sealed Pack er en del af. Han tilføjer:

-Sammen vil vi accelerere vores digitale fremtid med innovationer inden for smart emballage til førende mærker rundt om i verden.

Foxpak blev grundlagt i 2001 i Collon, Irland og beskæftiger 33 medarbejdere, der betjener mærker i mere end 30 lande.

-Foxpak har en historie med at være en kundecentreret virksomhed med et team af eksperter inden for digital print, som vil give stærke tilføjelser til SEE's løsningsportefølje. Vi er glade for at byde medarbejderne hos Foxpak velkommen, og ser frem til at komme i gang med at arbejde sammen, " udtaler Gerd Wichmann, SEE's EMEA Regional President.

Fakta:

Sealed Air (SEE) arbejder for at løse kritiske emballageudfordringer med automatiserede pakkeløsningssystemer, der skal skabe en sikrere, mere modstandsdygtig global fødevareforsyningskæde med mindre spild, muliggøre e-handel og beskytte varer, der transporteres over hele verden.
SEE organisationen omsatte i 2020 for næsten 5 milliarder dollars og har cirka 16.500 ansatte, som betjener kunder i 117 lande.

-lipe

6/2 2022
  • Brevet i stærkt jule-comeback

    Brevet i stærkt jule-comeback

    emballage ›Danskerne sendte 50 procent flere breve sidste december end en gennemsnitlig måned hos dao, der forudser en tilsvarende stigning i år. Trenden drives ifølge ekspert især af unge som modspil til digital overmætning
  • Emballagemessen er pakket og klar

    Emballagemessen er pakket og klar

    emballage ›Packaging Innovations & Empack 2026 bliver afholdt i midten af februar i Birmingham UK og byder på et indblik i den faglige udvikling der præger hele emballageindustriens forsyningskæde – og der er rift om billetterne
  • Bring giver julemanden konkurrence

    Bring giver julemanden konkurrence

    emballage ›Danskerne klikker flere pakker hjem end nogensinde før og hos Bring er pakkevolumenerne steget med 21 procent under julesalget – tre områder skiller sig ud
  • Danske bryggere og EU-politikere kæmper for pantsystemet

    Danske bryggere og EU-politikere kæmper for pantsystemet

    emballage ›EU-krav om genpåfyldelige drikkevare-emballager undergraver det danske pant- og retursystem. Det mener Bryggeriforeningen, som frygter, at kravene fører til, at flere danske mikrobryggerier lukker. Både bryggere og EU-politikere er på barrikaderne
  • AI er kommet på lager hos Zalando

    AI er kommet på lager hos Zalando

    emballage ›Nomagic er leverandør af AI-drevet robotteknologi til lagre og fulfilment-sektoren. Nu har Zalando valgt virksomheden til at styrke den operationelle ekspertise i sine fulfilment-centre yderligere
  • Køretøjer skal kunne skilles ad og genanvendes

    Køretøjer skal kunne skilles ad og genanvendes

    emballage ›Det danske EU-formandskab har landet en markant aftale mellem Rådet og Europa-Parlamentet om bedre design og genbrug af udtjente køretøjer som biler, busser og lastbiler. Aftalen gør det lettere at få bilen repareret og sikrer bedre udnyttelse af materialer og kritiske råstoffer
  • Dana Lim gearer organisationen til milliardmål i 2030

    Dana Lim gearer organisationen til milliardmål i 2030

    emballage ›Mens Dana Lim nærmer sig et århundrede som dansk industrivirksomhed, afleverer ceo Lars Christensen sit 12. regnskab med toplinjevækst og en klar kurs mod milliardomsætning
  • Papirbaseret barriere til juicekartoner

    Papirbaseret barriere til juicekartoner

    emballage ›Tetra Pak lancerer sammen med den spanske drikkevareproducent García Carrión en papirbaseret barriereteknologi til juicekartoner. Ifølge emballageproducenten er det verdens første