Sealed Air får det veganske varemærke

Sealed Air får det veganske varemærke

Virksomheden er blevet den første producent af certificeret veganer-kompatibel, fleksibel emballage efter at have modtaget det veganske varemærke for sit CRYOVAC® Sealappeal®-sortiment

Sealed Air som forpligter sig til at lede udviklingen af veganer-kompatible emballageløsninger, har allerede modtaget den veganske kvalitetscertificering ved at erstatte alle animalske derivater i sin CRYOVAC® fødevareemballage med ikke-animalske fedtstoffer og kulbrintevoks.

På det grundlag - og for yderligere at støtte fødevaredetailhandlere og -producenter, der bevæger sig ind på markedet for alternative proteiner - bestræbte Sealed Air sig på at få The Vegan Society's varemærke, da den globalt betragtes som den mest anerkendte veganer-kompatible certificering. CRYOVAC® Sealappeal® blev tildelt det veganske varemærke i september 2022 efter at have opfyldt The Vegan Society's strenge krav til varemærket.

 

-Det er et stort skridt fremad for Sealed Air, dagligvareforhandlere og fødevareproducenter at få det veganske varemærke. Det er et varemærke, som forbrugerne genkender med det samme, og æresbevisningen vil være med til at engagere kunderne på det hurtigt voksende veganske marked. siger Matt Baldock, Sealed Air's leder for forretningsudvikling, detailhandel og bæredygtighed i Nordvesteuropa, Benelux og Sydafrika, og tilføjer:

-Europa er en vigtig aktør på det globale marked for kødalternativer, som blev vurderet til 1.718,6 mio. dollars i 2019 og forventes at vokse med en anslået årlig vækstrate (CAGR) på 7,3 % mellem 2020-2025 . Der er et enormt vækstpotentiale for fødevarevirksomheder, der ønsker at bringe kødalternativer på markedet. Sealed Air sigter efter at være en af de førende producenter af veganer-kompatible emballageløsninger, og vores Sealappeal®-produkter er blot starten på denne spændende rejse.

Flere udmærkelser og nyt logo 
Efter certificeringen af CRYOVAC®- Sealappeal®-produkterne, arbejder Sealed Air nu sammen med The Vegan Society i forsøget på at få det veganske varemærke til produkterne i sortimentet for med, CRYOVAC®- Darfresh®.

Desuden vil virksomheden også samarbejde med The Vegan Society om at udvikle et nyt logo, der kan hjælpe detailhandlerne med at kommunikere til forbrugerne, hvor både produkt og emballage er veganer-kompatibel i overensstemmelse med EU-lovgivningens forordning (EF) nr. 178/2002, artikel 16.
CRYOVAC®- Sealappeal® tilbyder filmløsninger med høj barriere for alternative proteiner og garanterer produktets holdbarhed i op til 12 måneder, hvilket bidrager til at minimere spild og forbedre produktbæredygtighed. Mono-PET-materialet er også genbrugsklar og kan genbruges i PET-genbrugsstrømme.

-lipe

29/11 2022
  • Affaldsloop i fokus

    Affaldsloop i fokus

    emballage ›Materialeforbrug, affaldshåndtering og genanvendelse – LOOP skal gøre EuroSkills Herning 2025 så bæredygtig som muligt
  • Topmoderne sorteringsanlæg til stockholmsområdet

    Topmoderne sorteringsanlæg til stockholmsområdet

    emballage ›Et nyt sorteringsanlæg med høj automatiseringsgrad og produktionskapacitet understøtter Stockholms miljøstrategi og muliggør effektiv genindvinding af genanvendelige materialer og organisk affald
  • Absolut Vodka er først med både kapsel og flaske af papir

    Absolut Vodka er først med både kapsel og flaske af papir

    emballage ›Efter en test af den papirbaserede kapsel er producenten endnu et skridt nærmere målet om at skabe en fuldt, biobaseret flaske
  • Heidelberg overtager emballageteknologi fra Polar Mohr

    Heidelberg overtager emballageteknologi fra Polar Mohr

    emballage ›De mangeårige samarbejdspartnere har indgået aftale om, at Heidelberger Druckmaschinen AG køber varemærkerettighederne og teknologien på emballageområdet af Polar Group. Overtagelsen giver Heidelberg yderligere adgang til vækstmarkederne i Asien, Sydamerika og Mellemøsten
  • Tættere på nationalt pant- og retursystem for takeaway-emballage

    Tættere på nationalt pant- og retursystem for takeaway-emballage

    emballage ›I Danmark bruger vi årligt 150 mio. madbokse af engangsplastik, som oftest bliver brugt én gang og derefter ender i skraldespanden - eller i naturen. Nu har et politisk flertal udpeget det tværgående partnerskab, som skal skabe nye løsninger
  • Pap- og papiraftalerne er på plads

    Pap- og papiraftalerne er på plads

    emballage ›Vana har indgået aftaler om genanvendelse på alle emballageaffaldsfraktioner og på transport af emballageaffaldet. Dermed er Vana helt klar til at håndtere producentansvaret for emballage for medlemsvirksomhederne
  • Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    emballage ›Messe Düsseldorf debuterer med genanvendelige og genbrugelige kopper, fremstillet af ReOil, kemisk genanvendt råmateriale fra OMV, på K 2025-messen
  • Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    emballage ›Arla-mejeriet i Holstebro skal udvides med godt 6.500 kvadratmeter, to nye produktionslinjer og 50 nye fuldtidsmedarbejdere. I alt løber investeringen op i godt 440 millioner kroner