Sealed Air får det veganske varemærke

Sealed Air får det veganske varemærke

Virksomheden er blevet den første producent af certificeret veganer-kompatibel, fleksibel emballage efter at have modtaget det veganske varemærke for sit CRYOVAC® Sealappeal®-sortiment

Sealed Air som forpligter sig til at lede udviklingen af veganer-kompatible emballageløsninger, har allerede modtaget den veganske kvalitetscertificering ved at erstatte alle animalske derivater i sin CRYOVAC® fødevareemballage med ikke-animalske fedtstoffer og kulbrintevoks.

På det grundlag - og for yderligere at støtte fødevaredetailhandlere og -producenter, der bevæger sig ind på markedet for alternative proteiner - bestræbte Sealed Air sig på at få The Vegan Society's varemærke, da den globalt betragtes som den mest anerkendte veganer-kompatible certificering. CRYOVAC® Sealappeal® blev tildelt det veganske varemærke i september 2022 efter at have opfyldt The Vegan Society's strenge krav til varemærket.

 

-Det er et stort skridt fremad for Sealed Air, dagligvareforhandlere og fødevareproducenter at få det veganske varemærke. Det er et varemærke, som forbrugerne genkender med det samme, og æresbevisningen vil være med til at engagere kunderne på det hurtigt voksende veganske marked. siger Matt Baldock, Sealed Air's leder for forretningsudvikling, detailhandel og bæredygtighed i Nordvesteuropa, Benelux og Sydafrika, og tilføjer:

-Europa er en vigtig aktør på det globale marked for kødalternativer, som blev vurderet til 1.718,6 mio. dollars i 2019 og forventes at vokse med en anslået årlig vækstrate (CAGR) på 7,3 % mellem 2020-2025 . Der er et enormt vækstpotentiale for fødevarevirksomheder, der ønsker at bringe kødalternativer på markedet. Sealed Air sigter efter at være en af de førende producenter af veganer-kompatible emballageløsninger, og vores Sealappeal®-produkter er blot starten på denne spændende rejse.

Flere udmærkelser og nyt logo 
Efter certificeringen af CRYOVAC®- Sealappeal®-produkterne, arbejder Sealed Air nu sammen med The Vegan Society i forsøget på at få det veganske varemærke til produkterne i sortimentet for med, CRYOVAC®- Darfresh®.

Desuden vil virksomheden også samarbejde med The Vegan Society om at udvikle et nyt logo, der kan hjælpe detailhandlerne med at kommunikere til forbrugerne, hvor både produkt og emballage er veganer-kompatibel i overensstemmelse med EU-lovgivningens forordning (EF) nr. 178/2002, artikel 16.
CRYOVAC®- Sealappeal® tilbyder filmløsninger med høj barriere for alternative proteiner og garanterer produktets holdbarhed i op til 12 måneder, hvilket bidrager til at minimere spild og forbedre produktbæredygtighed. Mono-PET-materialet er også genbrugsklar og kan genbruges i PET-genbrugsstrømme.

-lipe

29/11 2022
  • Gin-kande hyldet i London

    Gin-kande hyldet i London

    emballage ›Det var ikke alene ideen, men emballagens mange anvendelsesmuligheder, der fik juryen til at uddele innovationsprisen til Hunter Luxery under den forgangne London Packaging Week
  • Fiberlåg er nu fuldt konkurrencedygtige

    Fiberlåg er nu fuldt konkurrencedygtige

    emballage ›Svenske Blue Ocean Closures meddeler, at den nyeste generation af skruelåg af fiber nu kan matche - eller ligefrem være bedre end - plastik i materialeomkostninger - samtidig med, at de sænker energiforbruget
  • Dansk madspild trækker gennemsnittet ned

    Dansk madspild trækker gennemsnittet ned

    emballage ›Danmark ligger fortsat i bunden af Europa, når det gælder madspild. Det viser de nyligt offentliggjorte tal fra Eurostat. Too Good To Go kalder tallene “et alvorligt wakeup call”
  • Lettere banankasser til barsk bølgegang

    Lettere banankasser til barsk bølgegang

    emballage ›Sammen med en bananeksportør fra Ecuador har Mondi udviklet en transportkasse af 40 procent genanvendt fiber, som vejer mindre men bevarer styrken under 33 dages containertransport
  • 'Oplysende' udpakning med Burgopak

    'Oplysende' udpakning med Burgopak

    emballage ›Med enheden 'HALO' præsenterer emballageproducenten en teknologi, der under udpakning belyser indholdet. Og kunderne opfordres til kreativt genbrug
  • Bedre greb om større volumener

    Bedre greb om større volumener

    emballage ›Smurfit Westrock har lanceret sin nye PPWR-venlige, 5 liters Bag-in-Box Powergrip til bl.a. rengøringsmidler, olier, og agrokemiske produkter
  • Pantforsøg med take-away emballage i København

    Pantforsøg med take-away emballage i København

    emballage ›I samarbejde med virksomheden New Loop vil Københavns Kommune i første omgang i indre by teste genbrugsordning af takeaway-kopper til varme drikke
  • Banebrydende genbrug af medicinsk emballage

    Banebrydende genbrug af medicinsk emballage

    emballage ›Producenten Coveris og en række partnere har samarbejdet om at skabe et fuldstændig lukket kredsløb for kontaktfølsomt plastik i sundhedssektoren. Det er det første af sin art