SchurStar forbedrer fransk kontraktpakkers tilgang til markedet

SchurStar forbedrer fransk kontraktpakkers tilgang til markedet

Nye kundekrav har betydet opdateret pakketeknologi i Packopale, som servicerer andre virksomheder med pakkeløsninger, -teknologi og -rådgivning. Med SchurStar er der ingen pakkeopgave, vi ikke kan klare, siger direktøren

Som kontraktpakker udfylder Packopale et tomrum i markedet: Virksomheden servicerer mindre firmaer i vækst, som kunne være på vej væk fra manual pakning, men ikke har den fornødne teknologi, knowhow eller bemanding. Større firmaer som har brug for pakkeassistance til en lille produktion eller måske test af en linjeudvidelse. Eller firmaer, som simpelthen ønsker at koncentrere sig fuldt ud om selve produktet og overlade logistikken til en partner.  
 
SchurStar konceptet har vist sig at være den helt rigtige løsning for Packopales fortsatte vækst:
 
- Vi havde nået et punkt, hvor vores kapacitet og vores produktprogram lige netop dækkede markedsbehovet, Da vi fik præsenteret de operationelle, de logistiske og de markedsføringsmæssige fordele ved SchurStar Konceptet, så vi straks potentialet. Nu er der ingen pakkeopgave, vi ikke kan klare, siger Monsieur Condette, som er adm. direktør hos Packopale
 
Avanceret til højere forretningsniveau
Den franske kontraktpakker, som tilhører Legarrec koncernen, blev etableret tilbage i år 2000. Fra starten har virksomheden koncentreret sig om markedet for frosne fiskeprodukter, og aldrig mistet fokus på vigtigheden af en fleksibel, pålidelig og sikker pakkeservice. 
Og med baggrund i firmaets knowhow i servicering af netop det segment, har Packopale haft fremgang år for år.

Monsieur Condette fortæller:

- Ikke blot kan vi nu tilbyde en pakkeproces, som er tilpasset ethvert produkt - fra vanskeligt håndterbare skaldyr, som skal håndpakkes med største forsigtighed, over standardprodukter, som pakkes fuldautomatisk, eller løsninger derimellem, som kræver en kombination af fuldautomatisk og manuel pakning. Vi kan kombinere pakkeprocessen med fylde-, veje- og tælleudstyr. I selve pakkeprocessen kan vi printe kunde- eller produktspecifikke informationer direkte på poserne, påsætte en kartonsleeve eller en etiket. Vi er avanceret til et højere forretningsniveau.

Fra standardpose til innovativ emballageløsning
Frosne fiskeprodukter bliver traditionelt pakket i klassiske fladposer. Med SchurStar konceptet har Packopale nu udvidet sit udbud af emballageløsninger betydeligt.

- For eksempel tilbyder vi nu en pose med kasseformet bundkonstruktion, som præsenterer produktet på allerbedste vis i en skabsfryser. Vi kan fylde i en tokammerpose, hvor fisk eller skaldyr pakkes side om side med dressing, sauce eller andet tilbehør. Også poser i kundetilpassede faconer er mulige - det kunne være i facon som en fisk, der specielt appellerer til børnene, eller måske en logoformet poseløsning til kampagneformål. Og vores nye partner har kreativiteten og produktionsapparatet til at opfylde snart sagt enhvert ønske. Kun fantasien sætter grænser, siger Condette.

For en kontraktpakker er nøgleordet fleksibilitet
At SchurStar konceptet kan tilpasses til praktisk taget ethvert miljø, produkt og enhver pakkeprocess gør det unikt og til den oplagte løsning for en kontraktpakker.

Flere end 500 virksomheder over hele verden pakker med konceptet produkter af enhver art - fra frisk frugt og grønt, over dybfrostvarer, flydende produkter og konfekture - til hygiejneprodukter, legetøj, gødning og tekniske artikler. Der pakkes i typer miljøer og under alle forhold - fra sterile, såkaldte white room omgivelser til en pakkeproces direkte på marken - fra varme miljøer til fryserum; og det i brugervenlige posekonstruktioner, som letter håndteringen hos producenten, i detailhandelen og hos forbrugeren. 

-lipe

 

18/11 2019
  • Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    emballage ›En ombygning af et tørretårn skal være med til at øge kapaciteten og reducere klimabelastningen for Arlas Arinco-mejeri i Videbæk
  • Løft til den cirkulære omstilling

    Løft til den cirkulære omstilling

    emballage ›Med op mod 49,5 mio. kr. til Closing Loops 2.0 fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse får virksomheder i fødevare- og bioressourceklyngen et markant løft i arbejdet med at skalere den cirkulære omstilling.
  • Skruer låget af – og plastforbruget ned

    Skruer låget af – og plastforbruget ned

    emballage ›Fremover bliver creme fraiche fra Coops egen serie produceret med en tynd film som låg i stedet for det traditionelle af plast. Det giver en årlig reduktion på 15 ton plast
  • Dao lancerer nye brevløsninger

    Dao lancerer nye brevløsninger

    emballage ›Fra januar 2026 er der ikke så mange andre end dao, der leverer breve. Nu lancerer distributøren en ny app og købsportal med nye løsninger og en online guide, der gør det endnu lettere at sende brevene
  • Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    emballage ›Den amerikanske emballagevirksomhed der især er kendt for at have opfundet bobleplast har indgået aftale om at blive opkøbt af investeringsselskabet CD&R
  • Bringer flere medarbejdere i spil

    Bringer flere medarbejdere i spil

    emballage ›Øgede pakkemængder og en stejlt stigende vækstkurve var resultatet af sidste års julehandel for Bring Denmark. Derfor fordobler pakkeleverandøren medarbejderstaben under årets julehandel
  • Nyt barrierepapir til store forsendelser

    Nyt barrierepapir til store forsendelser

    emballage ›Ecotec udvidet porteføljen med et både genanvendeligt og biologisk nedbrydeligt beskyttelsesprodukt, der bl.a. kan bruges til træ- og papkasser
  • Store transportbesparelser med plastpaller

    Store transportbesparelser med plastpaller

    emballage ›Ved at skifte de traditionelle europaller af træ ud med lettere plastpaller kan Danmarks transporterhverv forvente årlige besparelser for over 40 millioner kroner, viser nye beregninger, som Smart Retur har gransket nøje