SchurStar forbedrer fransk kontraktpakkers tilgang til markedet

SchurStar forbedrer fransk kontraktpakkers tilgang til markedet

Nye kundekrav har betydet opdateret pakketeknologi i Packopale, som servicerer andre virksomheder med pakkeløsninger, -teknologi og -rådgivning. Med SchurStar er der ingen pakkeopgave, vi ikke kan klare, siger direktøren

Som kontraktpakker udfylder Packopale et tomrum i markedet: Virksomheden servicerer mindre firmaer i vækst, som kunne være på vej væk fra manual pakning, men ikke har den fornødne teknologi, knowhow eller bemanding. Større firmaer som har brug for pakkeassistance til en lille produktion eller måske test af en linjeudvidelse. Eller firmaer, som simpelthen ønsker at koncentrere sig fuldt ud om selve produktet og overlade logistikken til en partner.  
 
SchurStar konceptet har vist sig at være den helt rigtige løsning for Packopales fortsatte vækst:
 
- Vi havde nået et punkt, hvor vores kapacitet og vores produktprogram lige netop dækkede markedsbehovet, Da vi fik præsenteret de operationelle, de logistiske og de markedsføringsmæssige fordele ved SchurStar Konceptet, så vi straks potentialet. Nu er der ingen pakkeopgave, vi ikke kan klare, siger Monsieur Condette, som er adm. direktør hos Packopale
 
Avanceret til højere forretningsniveau
Den franske kontraktpakker, som tilhører Legarrec koncernen, blev etableret tilbage i år 2000. Fra starten har virksomheden koncentreret sig om markedet for frosne fiskeprodukter, og aldrig mistet fokus på vigtigheden af en fleksibel, pålidelig og sikker pakkeservice. 
Og med baggrund i firmaets knowhow i servicering af netop det segment, har Packopale haft fremgang år for år.

Monsieur Condette fortæller:

- Ikke blot kan vi nu tilbyde en pakkeproces, som er tilpasset ethvert produkt - fra vanskeligt håndterbare skaldyr, som skal håndpakkes med største forsigtighed, over standardprodukter, som pakkes fuldautomatisk, eller løsninger derimellem, som kræver en kombination af fuldautomatisk og manuel pakning. Vi kan kombinere pakkeprocessen med fylde-, veje- og tælleudstyr. I selve pakkeprocessen kan vi printe kunde- eller produktspecifikke informationer direkte på poserne, påsætte en kartonsleeve eller en etiket. Vi er avanceret til et højere forretningsniveau.

Fra standardpose til innovativ emballageløsning
Frosne fiskeprodukter bliver traditionelt pakket i klassiske fladposer. Med SchurStar konceptet har Packopale nu udvidet sit udbud af emballageløsninger betydeligt.

- For eksempel tilbyder vi nu en pose med kasseformet bundkonstruktion, som præsenterer produktet på allerbedste vis i en skabsfryser. Vi kan fylde i en tokammerpose, hvor fisk eller skaldyr pakkes side om side med dressing, sauce eller andet tilbehør. Også poser i kundetilpassede faconer er mulige - det kunne være i facon som en fisk, der specielt appellerer til børnene, eller måske en logoformet poseløsning til kampagneformål. Og vores nye partner har kreativiteten og produktionsapparatet til at opfylde snart sagt enhvert ønske. Kun fantasien sætter grænser, siger Condette.

For en kontraktpakker er nøgleordet fleksibilitet
At SchurStar konceptet kan tilpasses til praktisk taget ethvert miljø, produkt og enhver pakkeprocess gør det unikt og til den oplagte løsning for en kontraktpakker.

Flere end 500 virksomheder over hele verden pakker med konceptet produkter af enhver art - fra frisk frugt og grønt, over dybfrostvarer, flydende produkter og konfekture - til hygiejneprodukter, legetøj, gødning og tekniske artikler. Der pakkes i typer miljøer og under alle forhold - fra sterile, såkaldte white room omgivelser til en pakkeproces direkte på marken - fra varme miljøer til fryserum; og det i brugervenlige posekonstruktioner, som letter håndteringen hos producenten, i detailhandelen og hos forbrugeren. 

-lipe

 

18/11 2019
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage
  • Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    emballage ›Et nyt studie afslører en uheldig effekt af supermarkedernes populære ''2 for 1''-tilbud: De får os nemlig ikke bare til at købe mere – de får os også til at smide mere mad ud
  • Det handler om emballagen

    Det handler om emballagen

    emballage ›Ændrede indkøbsvaner, krav om mere bæredygtig emballage og digitaliseringen og automatiseringens indflydelse på emballagetryk. Det var alt sammen temaer, som eksperter fra emballagevirksomheder, brancheforeninger og den kommercielle og teknologiske sektor diskuterede, da Heidelberger Druckmaschinen fejrede sit 175 års jubilæum
  • Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab

    Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab

    emballage ›Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab for at gøre Salling Groups forsyningskæde endnu mere driftig, leveringsdygtig og grøn. Aftalen er én af de første eksempler på et partnerskab i forsyningskæden med et målrettet fokus på strategisk modstandsdygtighed, siger ekspert