Schur skaber opmærksomhed i Australien

Schur skaber opmærksomhed i Australien

Virksomheden Ocean Blue har valgt den stående Star Box Bag til sine luksus ørredretter for at få størst mulig eksponering i frostboksen

Supermarkedets hylder bugner af produkter, som slås om forbrugerens opmærksomhed.
Derfor var størst mulig eksponering målsætningen, da en af Australiens førende udbydere af seafood skulle vælge emballage til sine eksklusive Ocean Blue Trout Portions.

Resultatet blev et iøjnefaldende design, som i streg og farver signalerer friskhed, renhed og højeste kvalitet og skal applere til sundhedsbevidste forbrugere.

Stadig flere frostvarer eksponeres stående i skabsfrysere, og derfor var Schur Star Box Bag en oplagt  emballageløsning. Emballagen står stabilt på hylden, og markedsfører på fem sider effektivt produktet ved Point of Sale, idet den har plads til kommunikation af produktprofil, produktinformation og opskrifter. Dermed er den udviklet til at give den bedst mulige påvirkning af forbrugeren i det vigtige øjeblik, hvor købsbeslutningen tages.
 
Mærkeloyalitet kræver  kvalitet
Førstegangskøbet har ikke den store værdi, hvis det ikke følges op af genkøb, og det kræver, at produktkvaliteten er i top i hele produktets levetid.

Derfor skal emballagen bevare både smag og kvalitet, Box Bag'en er fremstillet af  en laminatkombination, som bevarer fiskens værdifulde næringsindhold og beskytter produktet forsvarligt mod påvirkning udefra, mod ilt, vand, smagspåvirkning og punktering. Schur Star Lock zipperen bevarer produktkvaliteten til allersidste bid, også efter emballagen er brudt, og medvirker ikke mindst til reduktion af madspild.

Blandt Australiens førende mærker
Ocean Blue er et af Australiens førende seafoodproducenter, som markedsfører sig med produkter af høj kvalitet, store smagsoplever og iøjnefaldende emballagedesigns
Mærket omfatter en lang række produkter og formår år efter år at holde fast i sin position, ved, løbende at have fokus på de mange elementer, som bidrager til genkøb og dermed opbygger kundeloyalitet.

SchurStar konceptet er en helhedsløsning, som tilbyder producenten optimal fleksibilitet og et bredtudvalg af emballagekonstruktioner og muligheder i pakkeprocessen.

Det består af pakkemaskine og præfabrikerede, sammenhængende SchurStar poser, som sikrer en smidig og effektiv pakkeproces. Emballagen skræddersys, så den optimeres til produktet, opfylder producentens krav til pakkeprocessen og endelig tilbyder den i dag så vigtige forbruger-convenience.

I selve pakkeprocessen sker skift mellem produktvarianter, posestørrelser eller –konstruktioner på få minutter, og systemet integreres nemt i en eksisterende proces. Systemet kan kombineres med forskelligt procesudstyr - f.eks  til produktbehandling, til vejning og mærkning.

-lipe

30/4 2018
  • Plastic Change kommer på finansloven

    Plastic Change kommer på finansloven

    emballage ›Miljøorganisationen får 2 millioner kroner til sit arbejde for at forhindre plastikforurening. Derudover går 90 millioner kroner til at fremme et mere bæredygtigt forbrug i Danmark - bl.a. med genbrugelig takeaway-emballage
  • Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    emballage ›Mikkel Korsholm er ny økonomidirektør hos Dagrofa Foodservice, der er en af landets største totalleverandører til foodservicesektoren i Danmark. Virksomheden er bl.a. fødevaregrossist for hoteller, kantiner og lokale restauranter
  • Amcor og Berry fusionerer

    Amcor og Berry fusionerer

    emballage ›Amcor og Berry Global har netop indgået en endelig fusionsaftale, i form af en ren aktietransaktion som betyder at aktionærerne i Amcor og Berry ejer henholdsvis ca. 63% og 37% af det kombinerede selskab
  • Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    emballage ›BrauBeviale finder sted fra den 26. til den 28. november 2024 i Nürnberg og samler igen alle de nøglekomponenter, der er nødvendige for en vellykket produktion, emballering og markedsføring af øl og drikkevarer
  • Phoenix Contact går over til emballage uden tryk

    Phoenix Contact går over til emballage uden tryk

    emballage ›Phoenix Contact ændrer sin emballage til fremover at være uden tryk, både nationalt og internationalt. Emballagen kan dermed genbruges, lyder det fra virksomheden
  • Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    emballage ›En ny analyse fra Boligselskabernes Landsforening, der repræsenterer de almene boligforeninger, dokumenterer store forskelle i affaldsgebyrer på tværs af landets 98 kommuner
  • Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    emballage ›En af guld, to af sølv og to af bronze. Det er den samlede medaljehøst i den fællesnordiske konkurrences særlige kategori for emballagedesign, udviklet af studerende
  • Faller Packaging holder webinar om paper pouches

    Faller Packaging holder webinar om paper pouches

    emballage ›Medikamenter og medicinsk udstyr i papirposer er en af Faller Packagings seneste udviklinger. Nu præsenterer virksomheden de nye papirbaserede sekundæremballager på en række webinarer, hvor der også er mulighed for at tale med brugerne