Schur køber virksomhed i Australien

Schur køber virksomhed i Australien

Pr. 1. november har Schur International a/s overtaget Burgess Printing and Packaging, Melbourn. Med købet styrker den danskejede emballagekoncern udviklingen af sit Star Systemkoncept.

Australske Burgess Printing and Packaging er en veletableret, familieejet virksomhed, som er kendt for at levere produkter og ydelser af høj kvalitet til en stabil kundekreds inden for fødevarer, drikkevarer og medicinal-, industri- og kemiområdet.

Virksomheden beskæftiger 40 personer og har en årlig omsætning på ca. 100 mio kr. og overtagelsen sikrer Schu ren fast forankring af Schur Star-konceptet i Australien og New Zealand

- Som led i vores strategi om at udvikle Schur Star-konceptet globalt, glæder det os, at vi har erhvervet Burgess Printing and Packaging. Vi ser frem til at fortsætte det tætte samarbejde med de nuværende kunder og til yderligere at udvikle Burgess forretningen og markedet, udtaler koncernchef Hans Schur.

Schur Star tilbyder et innovativt koncept bestående af specialfremstillede plastposer af høj kvalitet leveret i endeløse baner, individuelt designet til fyldning i en produktionslinje, der giver producenter inden for alle industrier en enestående mulighed for at skifte posestørrelse og funktionalitet inden for 5 minutter.

Schur er en 170 år gammel, familieejet dansk emballagegruppe, der består af et internationalt team af 15 selskaber, som tilbyder kartonnage, fleksibel emballage, emballeringsmaskiner og -systemer samt knowhow til vores kunder. Schur beskæftiger ca. 900 medarbejdere i Danmark, Sverige, Tyskland, Frankrig, USA og nu Australien.

-lipe

 


 

10/11 2016
  • Plastic Change kommer på finansloven

    Plastic Change kommer på finansloven

    emballage ›Miljøorganisationen får 2 millioner kroner til sit arbejde for at forhindre plastikforurening. Derudover går 90 millioner kroner til at fremme et mere bæredygtigt forbrug i Danmark - bl.a. med genbrugelig takeaway-emballage
  • Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    emballage ›Mikkel Korsholm er ny økonomidirektør hos Dagrofa Foodservice, der er en af landets største totalleverandører til foodservicesektoren i Danmark. Virksomheden er bl.a. fødevaregrossist for hoteller, kantiner og lokale restauranter
  • Amcor og Berry fusionerer

    Amcor og Berry fusionerer

    emballage ›Amcor og Berry Global har netop indgået en endelig fusionsaftale, i form af en ren aktietransaktion som betyder at aktionærerne i Amcor og Berry ejer henholdsvis ca. 63% og 37% af det kombinerede selskab
  • Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    emballage ›BrauBeviale finder sted fra den 26. til den 28. november 2024 i Nürnberg og samler igen alle de nøglekomponenter, der er nødvendige for en vellykket produktion, emballering og markedsføring af øl og drikkevarer
  • Phoenix Contact går over til emballage uden tryk

    Phoenix Contact går over til emballage uden tryk

    emballage ›Phoenix Contact ændrer sin emballage til fremover at være uden tryk, både nationalt og internationalt. Emballagen kan dermed genbruges, lyder det fra virksomheden
  • Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    emballage ›En ny analyse fra Boligselskabernes Landsforening, der repræsenterer de almene boligforeninger, dokumenterer store forskelle i affaldsgebyrer på tværs af landets 98 kommuner
  • Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    emballage ›En af guld, to af sølv og to af bronze. Det er den samlede medaljehøst i den fællesnordiske konkurrences særlige kategori for emballagedesign, udviklet af studerende
  • Faller Packaging holder webinar om paper pouches

    Faller Packaging holder webinar om paper pouches

    emballage ›Medikamenter og medicinsk udstyr i papirposer er en af Faller Packagings seneste udviklinger. Nu præsenterer virksomheden de nye papirbaserede sekundæremballager på en række webinarer, hvor der også er mulighed for at tale med brugerne