Schur Flexibles tager navneskifte til adapa
Emballageproducenten med hovedsæde i Østrig præsenterer nyt navn og ny strategi under mottoet: Future is driven by action
Nyheden blev præsenteret forleden på messen Fachpack i Tyskland.
Det nye navn, adapa er sammensat af 'adaptive packaging' og understreger en af virksomhedens kerneværdier, som er tilpasning til en foranderlig verden. Den nye strategi består af både kort- og langsigtede initiativer med fokus på bæredygtighed, organisk vækst, operationel styrke og innovation/digitalisering.
adapas bæredygtighedsstrategi vil stræbe efter at etablere en ægte cirkulær økonomi for fleksibel emballage og at sikre fokus på at mindske CO2-udledning i hvert skridt på vejen.
Schur Flexibles blev etableret i 2012 som specialist i emballageløsninger med høj barriere for produkter inden for eksempelvis fødevare-, hygiejne- og medicinalindustrien.
Virksomheden har 2200 ansatte i 22 forskellige afdelinger, bl.a. Danmark. Den årlige omsætning er på 690 millioner euro.
-Vi vil gerne takke vores kunder, samarbejdspartnere og medarbejdere. De er alle en del af vores succeshistorie og har hjulpet os med at nå dertil, hvor vi er i dag på trods af udfordrende tider. Det nye navn afspejler vores tro på, at vi sammen kan bygge et stærkt, bæredygtigt grundlag for fremtidig vækst, siger CEO i Adapa, Juan Luis Martínez Arteaga.
-lipe