Schur Flexibles tager navneskifte til adapa Navneskifte og ny strategi blev præsenteret på Fachpack messen forleden.

Schur Flexibles tager navneskifte til adapa

Emballageproducenten med hovedsæde i Østrig præsenterer nyt navn og ny strategi under mottoet: Future is driven by action

Nyheden blev præsenteret forleden på messen Fachpack i Tyskland.

Det nye navn, adapa er sammensat af 'adaptive packaging' og understreger en af virksomhedens kerneværdier, som er tilpasning til en foranderlig verden. Den nye strategi består af både kort- og langsigtede initiativer med fokus på bæredygtighed, organisk vækst, operationel styrke og innovation/digitalisering.

adapas bæredygtighedsstrategi vil stræbe efter at etablere en ægte cirkulær økonomi for fleksibel emballage og at sikre fokus på at mindske CO2-udledning i hvert skridt på vejen. 

Schur Flexibles blev etableret i 2012 som specialist i emballageløsninger med høj barriere for produkter inden for eksempelvis fødevare-, hygiejne- og medicinalindustrien.
Virksomheden har 2200 ansatte i 22 forskellige afdelinger, bl.a. Danmark. Den årlige omsætning er på 690 millioner euro.

-Vi vil gerne takke vores kunder, samarbejdspartnere og medarbejdere. De er alle en del af vores succeshistorie og har hjulpet os med at nå dertil, hvor vi er i dag på trods af udfordrende tider. Det nye navn afspejler vores tro på, at vi sammen kan bygge et stærkt, bæredygtigt grundlag for fremtidig vækst, siger CEO i Adapa, Juan Luis Martínez Arteaga.

-lipe

29/9 2022
  • Brevet i stærkt jule-comeback

    Brevet i stærkt jule-comeback

    emballage ›Danskerne sendte 50 procent flere breve sidste december end en gennemsnitlig måned hos dao, der forudser en tilsvarende stigning i år. Trenden drives ifølge ekspert især af unge som modspil til digital overmætning
  • Emballagemessen er pakket og klar

    Emballagemessen er pakket og klar

    emballage ›Packaging Innovations & Empack 2026 bliver afholdt i midten af februar i Birmingham UK og byder på et indblik i den faglige udvikling der præger hele emballageindustriens forsyningskæde – og der er rift om billetterne
  • Bring giver julemanden konkurrence

    Bring giver julemanden konkurrence

    emballage ›Danskerne klikker flere pakker hjem end nogensinde før og hos Bring er pakkevolumenerne steget med 21 procent under julesalget – tre områder skiller sig ud
  • Danske bryggere og EU-politikere kæmper for pantsystemet

    Danske bryggere og EU-politikere kæmper for pantsystemet

    emballage ›EU-krav om genpåfyldelige drikkevare-emballager undergraver det danske pant- og retursystem. Det mener Bryggeriforeningen, som frygter, at kravene fører til, at flere danske mikrobryggerier lukker. Både bryggere og EU-politikere er på barrikaderne
  • AI er kommet på lager hos Zalando

    AI er kommet på lager hos Zalando

    emballage ›Nomagic er leverandør af AI-drevet robotteknologi til lagre og fulfilment-sektoren. Nu har Zalando valgt virksomheden til at styrke den operationelle ekspertise i sine fulfilment-centre yderligere
  • Køretøjer skal kunne skilles ad og genanvendes

    Køretøjer skal kunne skilles ad og genanvendes

    emballage ›Det danske EU-formandskab har landet en markant aftale mellem Rådet og Europa-Parlamentet om bedre design og genbrug af udtjente køretøjer som biler, busser og lastbiler. Aftalen gør det lettere at få bilen repareret og sikrer bedre udnyttelse af materialer og kritiske råstoffer
  • Dana Lim gearer organisationen til milliardmål i 2030

    Dana Lim gearer organisationen til milliardmål i 2030

    emballage ›Mens Dana Lim nærmer sig et århundrede som dansk industrivirksomhed, afleverer ceo Lars Christensen sit 12. regnskab med toplinjevækst og en klar kurs mod milliardomsætning
  • Papirbaseret barriere til juicekartoner

    Papirbaseret barriere til juicekartoner

    emballage ›Tetra Pak lancerer sammen med den spanske drikkevareproducent García Carrión en papirbaseret barriereteknologi til juicekartoner. Ifølge emballageproducenten er det verdens første