Schur Flexibles tager navneskifte til adapa
Navneskifte og ny strategi blev præsenteret på Fachpack messen forleden.

Schur Flexibles tager navneskifte til adapa

Emballageproducenten med hovedsæde i Østrig præsenterer nyt navn og ny strategi under mottoet: Future is driven by action

Nyheden blev præsenteret forleden på messen Fachpack i Tyskland.

Det nye navn, adapa er sammensat af 'adaptive packaging' og understreger en af virksomhedens kerneværdier, som er tilpasning til en foranderlig verden. Den nye strategi består af både kort- og langsigtede initiativer med fokus på bæredygtighed, organisk vækst, operationel styrke og innovation/digitalisering.

adapas bæredygtighedsstrategi vil stræbe efter at etablere en ægte cirkulær økonomi for fleksibel emballage og at sikre fokus på at mindske CO2-udledning i hvert skridt på vejen. 

Schur Flexibles blev etableret i 2012 som specialist i emballageløsninger med høj barriere for produkter inden for eksempelvis fødevare-, hygiejne- og medicinalindustrien.
Virksomheden har 2200 ansatte i 22 forskellige afdelinger, bl.a. Danmark. Den årlige omsætning er på 690 millioner euro.

-Vi vil gerne takke vores kunder, samarbejdspartnere og medarbejdere. De er alle en del af vores succeshistorie og har hjulpet os med at nå dertil, hvor vi er i dag på trods af udfordrende tider. Det nye navn afspejler vores tro på, at vi sammen kan bygge et stærkt, bæredygtigt grundlag for fremtidig vækst, siger CEO i Adapa, Juan Luis Martínez Arteaga.

-lipe

29/9 2022
  • Fem stjerner til Smurfit

    Fem stjerner til Smurfit

    emballage ›Smurfit Westrock har vundet en hel håndfuld ScanStars for sine emballager ved den årlige prisuddeling i Scandinavian Packaging Association
  • Nu også partner i farma

    Nu også partner i farma

    emballage ›Universal Robots mangeårige partner, automationsvirksomheden Technicon er udnævnt til global UR certified solution partner for den farmaceutiske industri
  • Ny strategi lanceret

    Ny strategi lanceret

    emballage ›Nemlig tager kampen op mod discountsupermarkederne ved at investere i lavere priser, bibeholde sit store sortiment og sin service og ved at styrke hele værdikæden herunder logistikken
  • Tid til Årets Ævlerov

    Tid til Årets Ævlerov

    emballage ›En fynsk tradition, som samler borgere om noget så lavpraktisk som indsamling af overskudsæbler, har siden 2016, hvor Årets Ævlerov blev lanceret, reddet 45 millioner æbler
  • Katte ville vælge monomateriale

    Katte ville vælge monomateriale

    emballage ›Mars Incorporated, som bl.a. står bag. kattemadsmærket Whiskas, har udskiftet en del af sine emballager med en mere genanvendelig pose af et enkelt materiale - foreløbigt i Storbritannien og Tyskland
  • Omkostninger rammer skævt

    Omkostninger rammer skævt

    emballage ›Smurfit Westrock opfordrer til justeringer, så materialer som bølgepap ikke pålægges langt højere omkostninger end materialer, der er mere miljøbelastende
  • Fællesstand på HI-messen

    Fællesstand på HI-messen

    emballage ›En række virksomheder inden for plastbranchen er gået sammen om en omfattende fællesstand på HI-messen, hvor fokus er på faglig sparring, nye kontakter og inspiration
  • Master of Wine

    Master of Wine

    emballage ›Qian Janice Wang, lektor og sektionsleder for "design og forbrugeradfærd" på Københavns Universitet er nu Danmarks første herboende Master of Wine