Samsung introducerer bæredygtig indpakning af en række produkter

Samsung introducerer bæredygtig indpakning af en række produkter

Samsung tager endnu et vigtigt skridt mod bæredygtighed ved at introducere genanvendelig papemballage på en del af deres mest populære TV-produkter

Samsung Electronics vil introducere en ny miljøvenlig emballage på tværs af Lifestyle TV-produktlinjen med formålet om at reducere miljøaftrykket.

Den nye ”Eco-Packaging”, lavet af genanvendeligt bølgepap, vil blive anvendt til de populære livsstils TV-produkter The Serif, The Frame og The Sero.

Samsung har anvendt et prikmatrix-design på hver side af de miljøvenlige bølgepapkasser, så de kan genbruges kreativt. Forbrugerne kan klippe kasserne ud og samle dem til andre formål såsom små sofaborde eller huse til kæledyr.

Som en del af emballagen er der en vejledning med forslag til, hvordan kunderne kan lave opbevaringskasser og hylder ud af pappet, som kan tilgås ved at scanne QR-koden på kassen.

The Serif indrettes ofte med hylder og møbler omkring fjernsynet, og nu kan ejerne af The Serif selv bygge hylder, kattehuse og magasinhylder af papkasserne til opbevaring af husholdningsartikler og elektroniske enheder herunder fjernbetjeningen.

Tidligere i år vandt Samsung CES 2020 Innovation Awards for at fremme effektiv ressourceudnyttelse med miljøemballagekonceptet.

Som en del af lanceringen af den nye miljøemballage afholder Samsung og Dezeen, et britisk livsstilsmagasin, en global designkonkurrence, der startede den 6. april, hvor de mest unikke og praktiske design bliver fundet og derefter anvendt i vejledningen til miljøemballagen.

- Forbrugerne er mere tilbøjelige til at købe produkter fra et brand, der deler de samme grundprincipper og værdier, som de selv gør. Med vores miljøemballage tror vi, at vi kan give vores kunder en ny oplevelse, der betragter miljøet som en vigtig måde at udtrykke sig på, siger Morten Bang, Account Manager & Product Specialist TV/AV Samsung Electronics.

-hawin

22/4 2020
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage
  • Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    emballage ›Et nyt studie afslører en uheldig effekt af supermarkedernes populære ''2 for 1''-tilbud: De får os nemlig ikke bare til at købe mere – de får os også til at smide mere mad ud
  • Det handler om emballagen

    Det handler om emballagen

    emballage ›Ændrede indkøbsvaner, krav om mere bæredygtig emballage og digitaliseringen og automatiseringens indflydelse på emballagetryk. Det var alt sammen temaer, som eksperter fra emballagevirksomheder, brancheforeninger og den kommercielle og teknologiske sektor diskuterede, da Heidelberger Druckmaschinen fejrede sit 175 års jubilæum
  • Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab

    Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab

    emballage ›Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab for at gøre Salling Groups forsyningskæde endnu mere driftig, leveringsdygtig og grøn. Aftalen er én af de første eksempler på et partnerskab i forsyningskæden med et målrettet fokus på strategisk modstandsdygtighed, siger ekspert