Returemballage af letvægtskarton til kosmetik
Metsä Board har designet en alsidig, pladsbesparende emballage til det finske kosmetikmærke HeyBuddy. Den nye løsning er fleksibel og udviklet af Metsä Boards eget, hvide kraftlinerprodukt Microwell
Traditionelt bliver der til de nordiske emballage importeret kasser af massivt pap fra Asien som færdig emballage.
Men det kræver meget containerplads, og Metsä Board har af sit eget letvægtsfibermateriale udviklet en ny emballage, som er 50 % lettere end de traditionelle æsker.
Den nye emballage kræver minimal lagerkapacitet, da den nemt kan foldes ud til en æske, når der er brug for det, og efter brug kan emballagen genbruges.
Desuden er den udstyret med et omslag, der kan tilpasses forskellige mærkevarebehov, hvilket giver en god og omkostningseffektiv løsning for kunderne. Og æskerne kan produceres i mindre oplag lokalt, og sikre endnu en mulighed for større fleksibilitet.
Niina Tuominen, som er grundlægger af HeyBuddy-brandet siger om løsningen:
-Vi ønskede en iøjnefaldende emballage, der var produceret med tanke på miljøet. Naturen har stor værdi for vores virksomhed, og jeg er selv skovejer. Derfor var det vigtigt, at vores samarbejdspartner delte vores værdier, og da bæredygtighed har høj prioritet for Metsä Board, var virksomheden et perfekt match.
Ilkka Harju, Packaging Services Director hos Metsä Board, siger:
-Målet var at udvikle en bedre løsning til stive æsker. Den nye microwell-pap-emballage er et fleksibelt alternativ for vores kunder. Den er slidstærk og let, og perfekt til brands, der ønsker både stil og funktionalitet.
-lipe