Returemballage af letvægtskarton til kosmetik

Returemballage af letvægtskarton til kosmetik

Metsä Board har designet en alsidig, pladsbesparende emballage til det finske kosmetikmærke HeyBuddy. Den nye løsning er fleksibel og udviklet af Metsä Boards eget, hvide kraftlinerprodukt Microwell

Traditionelt bliver der til de nordiske emballage importeret kasser af massivt pap fra Asien som færdig emballage.

Men det kræver meget containerplads, og Metsä Board har af sit eget letvægtsfibermateriale udviklet en ny emballage, som er 50 % lettere end de traditionelle æsker.

Den nye emballage kræver minimal lagerkapacitet, da den nemt kan foldes ud til en æske, når der er brug for det, og efter brug kan emballagen genbruges.

Desuden er den udstyret med et omslag, der kan tilpasses forskellige mærkevarebehov, hvilket giver en god og omkostningseffektiv løsning for kunderne. Og æskerne kan produceres i mindre oplag lokalt, og sikre endnu en mulighed for større fleksibilitet.

 

Niina Tuominen, som er grundlægger af HeyBuddy-brandet siger om løsningen:

-Vi ønskede en iøjnefaldende emballage, der var produceret med tanke på miljøet. Naturen har stor værdi for vores virksomhed, og jeg er selv skovejer. Derfor var det vigtigt, at vores samarbejdspartner delte vores værdier, og da bæredygtighed har høj prioritet for Metsä Board, var virksomheden et perfekt match.

Ilkka Harju, Packaging Services Director hos Metsä Board, siger:

-Målet var at udvikle en bedre løsning til stive æsker. Den nye microwell-pap-emballage er et fleksibelt alternativ for vores kunder. Den er slidstærk og let, og perfekt til brands, der ønsker både stil og funktionalitet.

-lipe

27/10 2024
  • Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    emballage ›En ombygning af et tørretårn skal være med til at øge kapaciteten og reducere klimabelastningen for Arlas Arinco-mejeri i Videbæk
  • Løft til den cirkulære omstilling

    Løft til den cirkulære omstilling

    emballage ›Med op mod 49,5 mio. kr. til Closing Loops 2.0 fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse får virksomheder i fødevare- og bioressourceklyngen et markant løft i arbejdet med at skalere den cirkulære omstilling.
  • Skruer låget af – og plastforbruget ned

    Skruer låget af – og plastforbruget ned

    emballage ›Fremover bliver creme fraiche fra Coops egen serie produceret med en tynd film som låg i stedet for det traditionelle af plast. Det giver en årlig reduktion på 15 ton plast
  • Dao lancerer nye brevløsninger

    Dao lancerer nye brevløsninger

    emballage ›Fra januar 2026 er der ikke så mange andre end dao, der leverer breve. Nu lancerer distributøren en ny app og købsportal med nye løsninger og en online guide, der gør det endnu lettere at sende brevene
  • Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    emballage ›Den amerikanske emballagevirksomhed der især er kendt for at have opfundet bobleplast har indgået aftale om at blive opkøbt af investeringsselskabet CD&R
  • Bringer flere medarbejdere i spil

    Bringer flere medarbejdere i spil

    emballage ›Øgede pakkemængder og en stejlt stigende vækstkurve var resultatet af sidste års julehandel for Bring Denmark. Derfor fordobler pakkeleverandøren medarbejderstaben under årets julehandel
  • Nyt barrierepapir til store forsendelser

    Nyt barrierepapir til store forsendelser

    emballage ›Ecotec udvidet porteføljen med et både genanvendeligt og biologisk nedbrydeligt beskyttelsesprodukt, der bl.a. kan bruges til træ- og papkasser
  • Store transportbesparelser med plastpaller

    Store transportbesparelser med plastpaller

    emballage ›Ved at skifte de traditionelle europaller af træ ud med lettere plastpaller kan Danmarks transporterhverv forvente årlige besparelser for over 40 millioner kroner, viser nye beregninger, som Smart Retur har gransket nøje