Restaurant Flammen i partnerskab med Reitan Distribution
Piet Klein, adm. direktør i Restaurant Flammen.

Restaurant Flammen i partnerskab med Reitan Distribution

Med 16 restauranter og en plan om yderligere 12 nye restauranter, tager Flammen endnu et skridt for at skærpe sit koncept. Til efteråret starter kæden et partnerskab med Reitan Distribution, som fremover skal levere alle råvarer til restauranterne. Sortimentet bliver udviklet specifikt til Flammen i samarbejde med kæden selv

Restaurant Flammen tager nu et noget utraditionelt skridt i valget af leverandør til kædens 16 restauranter. I stedet for at få råvarerne leveret fra den traditionelle cateringbranche – som stort set hele restaurantsektoren gør – har Flammen valgt at indgå et samarbejde med Reitan Distribution, der har oparbejdet sin styrke ved at levere fødevarer til conveniencesektoren.

I valget af ny leverandør har Flammen kigget bredere end normalt, og det har altså betydet, at Reitan Distribution bliver ny samarbejdspartner fra efteråret, fortæller Flammens adm. direktør, Piet Klein:

- Vores koncept står stærkt, men har alligevel altid brug for at blive udviklet og udfordret, og der kan vi se, at Reitan Distribution griber tingene anderledes an, end vi har været vant til – bl.a. i forhold til optimering af sortiment, logistik og arbejdet med de forskellige kategorier, siger han.

REMA 1000 Danmark ejer Reitan Distribution, som også leverer til alle REMA 1000s butikker landet over.  

Reitan Distribution leverer til en række partnere i conveniencesektoren og er vant til at arbejde i dybden med hver enkelt partner. Derfor bliver sortimentet også udviklet specifikt til Flammen i samarbejde med kæden selv, fortæller indkøbs- og salgsdirektør Merete Kjærgaard fra Reitan Distribution:

- Vores samlede store indkøbsvolumen afspejles i de priser, vi kan tilbyde Flammen, men deres sortiment bliver helt unikt. Vi har erfaring med at arbejde meget tæt med vores partnere, bl.a. i forhold til sortiment, datahåndtering, kvalitetskontrol og supportfunktioner, så vi glæder os til, at Flammen – som er vores første partner inden for restaurationsbranchen – oplever vores tilgang til et partnerskab, siger hun og tilføjer, at Reitan Distribution ønsker at finde yderligere partnere i restaurationsbranchen.

De to partnere trækker nu i arbejdstøjet og skal til at udvikle Flammens sortiment og menuer, som restaurantkædens gæster vil møde fra efteråret, når aftalen rent praktisk går i gang.

- Men det bliver naturligvis med et fuldstændig genkendeligt menukort, som vores gæster kender det i dag – vi kommer ikke til at ændre grundlæggende på vores sortiment og menuer, men vil i stedet arbejde på at bygge ovenpå det allerede kendte, så vores gæster får endnu mere inspiration, når de besøger os, siger Piet Klein.

Restaurant Flammen har i dag 15 restauranter i Danmark og en i Tyskland. Indenfor en kort årrække er planen at åbne yderligere 12 restauranter i Danmark.

-hawin

19/5 2021
  • Pap- og papiraftalerne er på plads

    Pap- og papiraftalerne er på plads

    emballage ›Vana har indgået aftaler om genanvendelse på alle emballageaffaldsfraktioner og på transport af emballageaffaldet. Dermed er Vana helt klar til at håndtere producentansvaret for emballage for medlemsvirksomhederne
  • Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    emballage ›Messe Düsseldorf debuterer med genanvendelige og genbrugelige kopper, fremstillet af ReOil, kemisk genanvendt råmateriale fra OMV, på K 2025-messen
  • Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    emballage ›Arla-mejeriet i Holstebro skal udvides med godt 6.500 kvadratmeter, to nye produktionslinjer og 50 nye fuldtidsmedarbejdere. I alt løber investeringen op i godt 440 millioner kroner
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage