Rød er det nye sort

Rød er det nye sort

Coca Colas sukkerfrie varianter Zero og Light får ny emballage i den velkendte røde farve, og den klassiske cola bliver fremover markedsført som 'Original Taste' 

Fra årsskiftet vil Coca-Cola Zero Sugar skifte den sorte farve på emballagen ud med den ikoniske røde Coca-Cola farve.
Den røde dåse eller etiket vil have en sort stribe på toppen og låget på flaskerne tillige være sorte for at markere,at der er tale om Zero-varianten.
 
Samtidig vil også Coca-Cola Light skifte fra den nuværende sølvfarve på dåsen eller mærkatet til en helt rød dåse eller mærkat med en grå stribe i toppen.
 
Ifølge Coca Cola skyldes ændringen et ønske om at tilbyde forbrugerne en mere ensartet produktportefølje, så forbrugerne blot skal vælge, om deres Coca-Cola skal være med eller uden sukker. Samtidig er det en del af virksomhedens målsætning om at tilbyde forbrugerne flere sukkerfrie valg og øge andelen af produkter, der sælges med lavt sukkerindhold eller helt uden sukker.
 
Classic bliver til Original Taste
Den ikoniske og verdenskendte røde farve for Coca-Cola har været en del af markedsføringen siden 1890, og den traditionelle Coca-Cola Classic vil fremover blive markedsført som Coca-Cola Original Taste for at fremhæve, at der er tale om den originale opskrift fra 1886, der ikke vil blive ændret.
 
- De seneste ændringer er mere end bare en ny emballage. Det er vores løfte til forbrugerne om, at de kan nyde den velkendte smag af Coca-Cola fra en rød dåse eller flaske, uanset om det er med eller uden sukker, siger Peter Hædersdal, Senior Brand Manager i Coca-Cola.
 
Coca-Cola Original Taste og Coca-Cola Zero Sugar i den nye, røde emballage kan findes i butikkerne fra 1. januar 2019.

-lipe
 

13/12 2018
  • Pap- og papiraftalerne er på plads

    Pap- og papiraftalerne er på plads

    emballage ›Vana har indgået aftaler om genanvendelse på alle emballageaffaldsfraktioner og på transport af emballageaffaldet. Dermed er Vana helt klar til at håndtere producentansvaret for emballage for medlemsvirksomhederne
  • Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    emballage ›Messe Düsseldorf debuterer med genanvendelige og genbrugelige kopper, fremstillet af ReOil, kemisk genanvendt råmateriale fra OMV, på K 2025-messen
  • Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    emballage ›Arla-mejeriet i Holstebro skal udvides med godt 6.500 kvadratmeter, to nye produktionslinjer og 50 nye fuldtidsmedarbejdere. I alt løber investeringen op i godt 440 millioner kroner
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage