Rød er det nye sort
Coca Colas sukkerfrie varianter Zero og Light får ny emballage i den velkendte røde farve, og den klassiske cola bliver fremover markedsført som 'Original Taste'
Fra årsskiftet vil Coca-Cola Zero Sugar skifte den sorte farve på emballagen ud med den ikoniske røde Coca-Cola farve.
Den røde dåse eller etiket vil have en sort stribe på toppen og låget på flaskerne tillige være sorte for at markere,at der er tale om Zero-varianten.
Samtidig vil også Coca-Cola Light skifte fra den nuværende sølvfarve på dåsen eller mærkatet til en helt rød dåse eller mærkat med en grå stribe i toppen.
Ifølge Coca Cola skyldes ændringen et ønske om at tilbyde forbrugerne en mere ensartet produktportefølje, så forbrugerne blot skal vælge, om deres Coca-Cola skal være med eller uden sukker. Samtidig er det en del af virksomhedens målsætning om at tilbyde forbrugerne flere sukkerfrie valg og øge andelen af produkter, der sælges med lavt sukkerindhold eller helt uden sukker.
Classic bliver til Original Taste
Den ikoniske og verdenskendte røde farve for Coca-Cola har været en del af markedsføringen siden 1890, og den traditionelle Coca-Cola Classic vil fremover blive markedsført som Coca-Cola Original Taste for at fremhæve, at der er tale om den originale opskrift fra 1886, der ikke vil blive ændret.
- De seneste ændringer er mere end bare en ny emballage. Det er vores løfte til forbrugerne om, at de kan nyde den velkendte smag af Coca-Cola fra en rød dåse eller flaske, uanset om det er med eller uden sukker, siger Peter Hædersdal, Senior Brand Manager i Coca-Cola.
Coca-Cola Original Taste og Coca-Cola Zero Sugar i den nye, røde emballage kan findes i butikkerne fra 1. januar 2019.
-lipe