Phoenix Contact går over til emballage uden tryk

Phoenix Contact går over til emballage uden tryk

Phoenix Contact ændrer sin emballage til fremover at være uden tryk, både nationalt og internationalt. Emballagen kan dermed genbruges, lyder det fra virksomheden

Den farverige emballage, som Phoenix Contact har benyttet i årtier, vil snart høre fortiden til. Emballage uden print er fremtiden og erstatter de grønne og blå farver og det kendte logo med signalkæden.

De primære årsager til denne ændring er forsyningssikkerhed og større fokus på bæredygtighed.

Ændringerne påvirker hverken emballagens funktionalitet, størrelse eller de automatiserede processer.

Med dette skridt følger Phoenix Contact fortsat sin bæredygtighedsstrategi med at forbedre ressourceforbrug og reducere CO2-udledning.

- Emballage uden tryk genbruges bedre for udeladelsen af blæk reducerer forurening, forklarer Christin Schlieker, Project Manager i Logistik på virksomhedens hovedkontor i Blomberg, Tyskland.

Derudover kan emballage uden tydelige logoer også nemmere genbruges uden for Phoenix Contact.

Emballage uden tryk er samtidig lettere tilgængeligt, også internationalt og giver reduceret transport.

Christin Schlieker fortsætter:

- Vi behøver ikke længere fokusere på vores tryk - i stedet kan vi fokusere på at forbedre muligheden for genbrug og de funktionelle egenskaber. Phoenix Contact har i årevis være engageret i dette.

Selv efter den gradvise ændring vil Phoenix Contact produkter ikke blive sendt ud i verden uden logo. Virksomheden vil i stedet bruge produktetiketten til genkendelse af sit brand.

Til transport vil emballagen også blive forseglet med en nydesignet tape fremstillet af fiberforstærket papir med Phoenix Contacts logo.

-hawin

19/11 2024
  • Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    emballage ›En ombygning af et tørretårn skal være med til at øge kapaciteten og reducere klimabelastningen for Arlas Arinco-mejeri i Videbæk
  • Løft til den cirkulære omstilling

    Løft til den cirkulære omstilling

    emballage ›Med op mod 49,5 mio. kr. til Closing Loops 2.0 fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse får virksomheder i fødevare- og bioressourceklyngen et markant løft i arbejdet med at skalere den cirkulære omstilling.
  • Skruer låget af – og plastforbruget ned

    Skruer låget af – og plastforbruget ned

    emballage ›Fremover bliver creme fraiche fra Coops egen serie produceret med en tynd film som låg i stedet for det traditionelle af plast. Det giver en årlig reduktion på 15 ton plast
  • Dao lancerer nye brevløsninger

    Dao lancerer nye brevløsninger

    emballage ›Fra januar 2026 er der ikke så mange andre end dao, der leverer breve. Nu lancerer distributøren en ny app og købsportal med nye løsninger og en online guide, der gør det endnu lettere at sende brevene
  • Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    emballage ›Den amerikanske emballagevirksomhed der især er kendt for at have opfundet bobleplast har indgået aftale om at blive opkøbt af investeringsselskabet CD&R
  • Bringer flere medarbejdere i spil

    Bringer flere medarbejdere i spil

    emballage ›Øgede pakkemængder og en stejlt stigende vækstkurve var resultatet af sidste års julehandel for Bring Denmark. Derfor fordobler pakkeleverandøren medarbejderstaben under årets julehandel
  • Nyt barrierepapir til store forsendelser

    Nyt barrierepapir til store forsendelser

    emballage ›Ecotec udvidet porteføljen med et både genanvendeligt og biologisk nedbrydeligt beskyttelsesprodukt, der bl.a. kan bruges til træ- og papkasser
  • Store transportbesparelser med plastpaller

    Store transportbesparelser med plastpaller

    emballage ›Ved at skifte de traditionelle europaller af træ ud med lettere plastpaller kan Danmarks transporterhverv forvente årlige besparelser for over 40 millioner kroner, viser nye beregninger, som Smart Retur har gransket nøje