Partnerskab om emballage fører til bedre løsninger

Partnerskab om emballage fører til bedre løsninger

Den spanske fødevareproducent Choví S.L. og emballagevirksomheden Berry Superfos har samarbejdet i 25 år om emballageløsninger til Chovís produkter. Partnerskabet har ført til mange succeser, senest en flot solgul plastikbøtte til aioli

Et godt partnerskab mellem producent og emballagevirksomhed fører til bedre emballageløsninger, der genererer mere salg. Det er et mangeårigt samarbejde mellem den spanske fødevareproducent Choví S.L. og emballageproducenten Berry Superfos et godt eksempel på.  

Samarbejdet blev indledt med en plastikspand til mayonnaise og har siden budt på flere innovative udviklingsprocesser. Senest har Choví S.L. lanceret sin aioli af mærket Alli-Oli i et nyt sprøjtestøbt plastikbæger i en solskinsgul farve, som leder tankerne hen på varme himmelstrøg og det traditionelle spanske køkken – og får Chovís aioli til at gøre sig bemærket på supermarkedets hylder.

Partnerskab giver pote

Ifølge David Moya, direktør for logistik og indkøb hos Choví, minder forholdet til Berry Superfos mere om et partnerskab end en klassisk kunde-leverandørrelation:

- Jeg ser vores forhold til Berry Superfos som et partnerskab snarere end et forretningsforhold. Vi arbejder tæt sammen og har en gensidig forståelse for udvikling og ledelse. Berry Superfos forstår vores behov som fødevareproducent og præsenterer os for innovative og relevante emballageløsninger.

Han forsætter:

- Vi oplever, at Berry Superfos altid er ajour med den seneste udvikling i emballageindustrien, hvilket hjælper os med at udvikle vores forretning. Derfor henvendte vi os også til Berry Superfos, da vi skulle ændre emballagen til vores aioli. Via en fælles kreativ proces arbejdede vi os gennem flere design for at nå frem til den nye generation af plastikbøtter – to forskellige størrelser med ét og samme type låg.

Et samarbejde nu ­– og for fremtiden

Ifølge David Moya vil det gode samarbejde mellem Berry Superfos og Choví fortsætte i mange år frem

- Berry Superfos leverer emballageløsninger i høj kvalitet og tilpasser sig løbende vores behov, og de løser udfordringerne med god kommunikation og fleksibilitet.  Vi har et godt teamwork og forventer, at vi også i fremtiden vil være i stand til at opretholde det særlige bånd mellem vores to virksomheder.

-hawin

-

24/8 2021
  • Brevet i stærkt jule-comeback

    Brevet i stærkt jule-comeback

    emballage ›Danskerne sendte 50 procent flere breve sidste december end en gennemsnitlig måned hos dao, der forudser en tilsvarende stigning i år. Trenden drives ifølge ekspert især af unge som modspil til digital overmætning
  • Emballagemessen er pakket og klar

    Emballagemessen er pakket og klar

    emballage ›Packaging Innovations & Empack 2026 bliver afholdt i midten af februar i Birmingham UK og byder på et indblik i den faglige udvikling der præger hele emballageindustriens forsyningskæde – og der er rift om billetterne
  • Danske bryggere og EU-politikere kæmper for pantsystemet

    Danske bryggere og EU-politikere kæmper for pantsystemet

    emballage ›EU-krav om genpåfyldelige drikkevare-emballager undergraver det danske pant- og retursystem. Det mener Bryggeriforeningen, som frygter, at kravene fører til, at flere danske mikrobryggerier lukker. Både bryggere og EU-politikere er på barrikaderne
  • AI er kommet på lager hos Zalando

    AI er kommet på lager hos Zalando

    emballage ›Nomagic er leverandør af AI-drevet robotteknologi til lagre og fulfilment-sektoren. Nu har Zalando valgt virksomheden til at styrke den operationelle ekspertise i sine fulfilment-centre yderligere
  • Køretøjer skal kunne skilles ad og genanvendes

    Køretøjer skal kunne skilles ad og genanvendes

    emballage ›Det danske EU-formandskab har landet en markant aftale mellem Rådet og Europa-Parlamentet om bedre design og genbrug af udtjente køretøjer som biler, busser og lastbiler. Aftalen gør det lettere at få bilen repareret og sikrer bedre udnyttelse af materialer og kritiske råstoffer
  • Dana Lim gearer organisationen til milliardmål i 2030

    Dana Lim gearer organisationen til milliardmål i 2030

    emballage ›Mens Dana Lim nærmer sig et århundrede som dansk industrivirksomhed, afleverer ceo Lars Christensen sit 12. regnskab med toplinjevækst og en klar kurs mod milliardomsætning
  • Papirbaseret barriere til juicekartoner

    Papirbaseret barriere til juicekartoner

    emballage ›Tetra Pak lancerer sammen med den spanske drikkevareproducent García Carrión en papirbaseret barriereteknologi til juicekartoner. Ifølge emballageproducenten er det verdens første
  • Recycling-emballage stikker af fra feltet

    Recycling-emballage stikker af fra feltet

    emballage ›Mondi og Polana Bikes har i fællesskab udviklet en ny genanvendelig papircykelemballage. Sammen cykler de mod papirbaserede materialer, reducerede affaldsmængder og øget beskyttelse af cyklerne