Partnerskab om emballage fører til bedre løsninger

Partnerskab om emballage fører til bedre løsninger

Den spanske fødevareproducent Choví S.L. og emballagevirksomheden Berry Superfos har samarbejdet i 25 år om emballageløsninger til Chovís produkter. Partnerskabet har ført til mange succeser, senest en flot solgul plastikbøtte til aioli

Et godt partnerskab mellem producent og emballagevirksomhed fører til bedre emballageløsninger, der genererer mere salg. Det er et mangeårigt samarbejde mellem den spanske fødevareproducent Choví S.L. og emballageproducenten Berry Superfos et godt eksempel på.  

Samarbejdet blev indledt med en plastikspand til mayonnaise og har siden budt på flere innovative udviklingsprocesser. Senest har Choví S.L. lanceret sin aioli af mærket Alli-Oli i et nyt sprøjtestøbt plastikbæger i en solskinsgul farve, som leder tankerne hen på varme himmelstrøg og det traditionelle spanske køkken – og får Chovís aioli til at gøre sig bemærket på supermarkedets hylder.

Partnerskab giver pote

Ifølge David Moya, direktør for logistik og indkøb hos Choví, minder forholdet til Berry Superfos mere om et partnerskab end en klassisk kunde-leverandørrelation:

- Jeg ser vores forhold til Berry Superfos som et partnerskab snarere end et forretningsforhold. Vi arbejder tæt sammen og har en gensidig forståelse for udvikling og ledelse. Berry Superfos forstår vores behov som fødevareproducent og præsenterer os for innovative og relevante emballageløsninger.

Han forsætter:

- Vi oplever, at Berry Superfos altid er ajour med den seneste udvikling i emballageindustrien, hvilket hjælper os med at udvikle vores forretning. Derfor henvendte vi os også til Berry Superfos, da vi skulle ændre emballagen til vores aioli. Via en fælles kreativ proces arbejdede vi os gennem flere design for at nå frem til den nye generation af plastikbøtter – to forskellige størrelser med ét og samme type låg.

Et samarbejde nu ­– og for fremtiden

Ifølge David Moya vil det gode samarbejde mellem Berry Superfos og Choví fortsætte i mange år frem

- Berry Superfos leverer emballageløsninger i høj kvalitet og tilpasser sig løbende vores behov, og de løser udfordringerne med god kommunikation og fleksibilitet.  Vi har et godt teamwork og forventer, at vi også i fremtiden vil være i stand til at opretholde det særlige bånd mellem vores to virksomheder.

-hawin

-

24/8 2021
  • Dansk Træemballage efterlyser justeringer

    Dansk Træemballage efterlyser justeringer

    emballage ›Dansk Træemballage mener, at den aktuelle implementering af det udvidede producentansvar for emballage rammer dansk produceret træemballage urimeligt hårdt og skævvrider konkurrencen
  • Kosmetikkalender hyldet med ScanStar

    Kosmetikkalender hyldet med ScanStar

    emballage ›Til julen sidste år fremstillede Metsä Boards og VG Kvadra Pak i fællesskab med kosmetikproducenten LUMENE en pakkekalender. Nu har den modtaget en nordisk emballagepris
  • Fra affald til CO2-fanger

    Fra affald til CO2-fanger

    emballage ›Kemi-forskere på Københavns Universitet har udviklet en teknik, der kan forvandle havenes plastikaffald til en klimaløsning for effektiv CO2-fangst
  • Run på Royal fiber

    Run på Royal fiber

    emballage ›UPM og Royal Vaassen har udviklet et fiberbaseret alternativ til emballageløsninger af plast og aluminium
  • Genanvendelige displays til butikker og leverandører

    Genanvendelige displays til butikker og leverandører

    emballage ›Virksomheden Tosca´s Crystal Clear genanvendelige, klar-til-brug plastikdisplays er et skalerbart alternativ til engangsløsninger af pap, til de hurtigtomsættende varer i detailbutikkerne
  • Fem stjerner til Smurfit

    Fem stjerner til Smurfit

    emballage ›Smurfit Westrock har vundet en hel håndfuld ScanStars for sine emballager ved den årlige prisuddeling i Scandinavian Packaging Association
  • Nu også partner i farma

    Nu også partner i farma

    emballage ›Universal Robots mangeårige partner, automationsvirksomheden Technicon er udnævnt til global UR certified solution partner for den farmaceutiske industri
  • Ny strategi lanceret

    Ny strategi lanceret

    emballage ›Nemlig tager kampen op mod discountsupermarkederne ved at investere i lavere priser, bibeholde sit store sortiment og sin service og ved at styrke hele værdikæden herunder logistikken