Paptic går ind i branchen for hygiejne og feminine plejeprodukter

Paptic går ind i branchen for hygiejne og feminine plejeprodukter

Virksomheden, der fremstiller træfiberbaserede materialer tilbyder nu producenter af personlige plejeprodukter en emballage, der er designet til at erstatte plast. Det nye materiale kan let genbruges sammen med papir og pap og giver en blød og behagelig brugeroplevelse

-Vi har udviklet et materiale, der ikke kun forbedrer bæredygtigheden men også højner den funktionelle ydeevne, siger Alexandros Skouras, direktør for hygiejnesegmentet hos Paptic.

-Denne løsning erstatter uden problemer traditionelle plastmaterialer og tilbyder et vedvarende og genanvendeligt alternativ. Den er perfekt egnet til produkter til personlig pleje, hvor komfort er en vigtig prioritet, forklarer han.

Single-Use Plastic Directive (SUP) anerkender papir som et bæredygtigt alternativ til plas og Paptic®-materialer falder inden for denne klassificering.

Fuldt genanvendeligt og FSC-certificeret
Paptic® er fremstillet af vedvarende træfibre og er fuldt genanvendeligt og kompatibelt med den cirkulære økonomi.

Det kan forarbejdes på eksisterende plastkonverteringslinjer, så producenterne har en ubesværet overgang til mere bæredygtige emballageløsninger.

Det lette, varmeforseglbare materiale fås med FSC®-certificering, hvilket understreger Paptics engagement i bæredygtighed og ansvarlig indkøb.

-Vores F&U-indsats fokuserer på at udvikle genanvendelige træfiberbaserede materialer, der hjælper vores kunder med at reducere deres afhængighed af plast, samtidig med at vi optimerer ressourceforbruget både i materialer og for at forbedre cirkulariteten ved at holde materialerne i brug i så mange livscyklusser som muligt, forklarer Alexandros Skouras, og tilføjer:

-I Europa er indsamlingen af indsamlingen af fiberbaserede emballagematerialer allerede langt over 84 %, og
nu, og alle fibre går til nye fiberbaserede løsninger som råmateriale.

Om Paptic Ltd
Højvækstvirksomhed, der blev etableret i 2015 med hovedkvarter i Espoo, Finland.

Virksomheden har udviklet Paptic® fiberbaserede og genanvendelige materialer, som har været tilgængelige i industriel skala siden 2018.

I dag arbejder 51 fagfolk med materialerne, som sælges i over 50 lande.

-lipe

20/9 2024
  • Plastbarrieren er overvundet

    Plastbarrieren er overvundet

    emballage ›Xamplas "Morro Coating" er det første plastfri barrieremateriale fremstillet af planter, som bliver introduceret i Japan og i andre asiatiske lande
  • Millioner til cirkulære SMV-løsninger

    Millioner til cirkulære SMV-løsninger

    emballage ›Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse investerer over 92 mio. kr. i cirkulære løsninger i små og mellemstore virksomheder, så de kan øge konkurrenceevnen ved at udnytte deres ressourcer endnu mere effektivt
  • Pomfritter gik helt i sort

    Pomfritter gik helt i sort

    emballage ›Black Friday gav ny omsætningsrekord i Dagrofa Foodservices butikker, hvor bl.a. pommes frites var et stort hit
  • Pantlastbiler på el

    Pantlastbiler på el

    emballage ›Dansk Retursystem udvider brugen af el-lastbiler til indsamling af pantede flasker og dåser. Det kræver udbygning af ladeinfrastrukturen. OK er på vej med flere ladestandere
  • Hent din pakke nu

    Hent din pakke nu

    emballage ›Black Friday har sat nye rekorder hos Bring. Pakkemængderne er steget med over 30 procent sammenlignet med sidste år, og pakkeshops landet over er allerede godt fyldt op. Derfor opfordrer Bring til at man henter pakkerne hurtigst muligt
  • Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    emballage ›En ombygning af et tørretårn skal være med til at øge kapaciteten og reducere klimabelastningen for Arlas Arinco-mejeri i Videbæk
  • Løft til den cirkulære omstilling

    Løft til den cirkulære omstilling

    emballage ›Med op mod 49,5 mio. kr. til Closing Loops 2.0 fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse får virksomheder i fødevare- og bioressourceklyngen et markant løft i arbejdet med at skalere den cirkulære omstilling.
  • Skruer låget af – og plastforbruget ned

    Skruer låget af – og plastforbruget ned

    emballage ›Fremover bliver creme fraiche fra Coops egen serie produceret med en tynd film som låg i stedet for det traditionelle af plast. Det giver en årlig reduktion på 15 ton plast