Paptic går ind i branchen for hygiejne og feminine plejeprodukter

Paptic går ind i branchen for hygiejne og feminine plejeprodukter

Virksomheden, der fremstiller træfiberbaserede materialer tilbyder nu producenter af personlige plejeprodukter en emballage, der er designet til at erstatte plast. Det nye materiale kan let genbruges sammen med papir og pap og giver en blød og behagelig brugeroplevelse

-Vi har udviklet et materiale, der ikke kun forbedrer bæredygtigheden men også højner den funktionelle ydeevne, siger Alexandros Skouras, direktør for hygiejnesegmentet hos Paptic.

-Denne løsning erstatter uden problemer traditionelle plastmaterialer og tilbyder et vedvarende og genanvendeligt alternativ. Den er perfekt egnet til produkter til personlig pleje, hvor komfort er en vigtig prioritet, forklarer han.

Single-Use Plastic Directive (SUP) anerkender papir som et bæredygtigt alternativ til plas og Paptic®-materialer falder inden for denne klassificering.

Fuldt genanvendeligt og FSC-certificeret
Paptic® er fremstillet af vedvarende træfibre og er fuldt genanvendeligt og kompatibelt med den cirkulære økonomi.

Det kan forarbejdes på eksisterende plastkonverteringslinjer, så producenterne har en ubesværet overgang til mere bæredygtige emballageløsninger.

Det lette, varmeforseglbare materiale fås med FSC®-certificering, hvilket understreger Paptics engagement i bæredygtighed og ansvarlig indkøb.

-Vores F&U-indsats fokuserer på at udvikle genanvendelige træfiberbaserede materialer, der hjælper vores kunder med at reducere deres afhængighed af plast, samtidig med at vi optimerer ressourceforbruget både i materialer og for at forbedre cirkulariteten ved at holde materialerne i brug i så mange livscyklusser som muligt, forklarer Alexandros Skouras, og tilføjer:

-I Europa er indsamlingen af indsamlingen af fiberbaserede emballagematerialer allerede langt over 84 %, og
nu, og alle fibre går til nye fiberbaserede løsninger som råmateriale.

Om Paptic Ltd
Højvækstvirksomhed, der blev etableret i 2015 med hovedkvarter i Espoo, Finland.

Virksomheden har udviklet Paptic® fiberbaserede og genanvendelige materialer, som har været tilgængelige i industriel skala siden 2018.

I dag arbejder 51 fagfolk med materialerne, som sælges i over 50 lande.

-lipe

20/9 2024
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage
  • Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    emballage ›Et nyt studie afslører en uheldig effekt af supermarkedernes populære ''2 for 1''-tilbud: De får os nemlig ikke bare til at købe mere – de får os også til at smide mere mad ud
  • Det handler om emballagen

    Det handler om emballagen

    emballage ›Ændrede indkøbsvaner, krav om mere bæredygtig emballage og digitaliseringen og automatiseringens indflydelse på emballagetryk. Det var alt sammen temaer, som eksperter fra emballagevirksomheder, brancheforeninger og den kommercielle og teknologiske sektor diskuterede, da Heidelberger Druckmaschinen fejrede sit 175 års jubilæum
  • Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab

    Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab

    emballage ›Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab for at gøre Salling Groups forsyningskæde endnu mere driftig, leveringsdygtig og grøn. Aftalen er én af de første eksempler på et partnerskab i forsyningskæden med et målrettet fokus på strategisk modstandsdygtighed, siger ekspert
  • Plastmateriale fra brugte drikkekartoner bliver til transportkasser

    Plastmateriale fra brugte drikkekartoner bliver til transportkasser

    emballage ›Tetra Pak planlægger gradvist at udskifte mere end 50.000 transportkasser på det globale reservedelsdistributionscenter i Lund, Sverige. I samarbejde med Schoeller Allibert har virksomheden arbejdet på at fremstille transportkasser af plastmateriale fra brugte drikkekartoner