Pallevirksomheden Chep vinder igen platin for social ansvarlighed

Pallevirksomheden Chep vinder igen platin for social ansvarlighed

Den europæiske afdeling hos logistikgiganten Chep, som er kendt for sine bæredygtige blå paller, har opnået platinvurdering for social ansvarlighed af det uafhængige vurderingsbureau EcoVadis. Det er den højest mulige score, som placerer Chep Europa blandt den ene procent mest bæredygtige virksomheder i verden

Vurderingsbureauet EcoVadis har løftet sløret for den årlige rating af globale leverandørers bæredygtighed. Logistik- og forsyningskædevirksomheden Chep Europa modtager igen EcoVadis’ højeste anerkendelse, platinvurderingen, for deres arbejde med bæredygtighed.

Dermed placerer de sig endnu engang i top én procenten af de mest bæredygtige leverandører på verdensplan.

EcoVadis’ metode er baseret på internationale standarder for virksomheders sociale ansvar, herunder Global Reporting Initiative, United Nations Global Compact og ISO 26000. Metoden dækker over 198 kategorier, og 60.000 virksomheder i 155 lande bliver vurderet.

Chep Europa har modtaget platinvurderingen for deres ansvarlige praksisser inden for områderne miljø, arbejdsmarkedsstrategier, menneskerettigheder, etik og bæredygtigt indkøb.

Som en del af Brambles Group, en global virksomhed specialiseret i forsyningskædeløsninger, opererer Chep efter en ”del og genbrug”-model for levering af paller, kasser og containere.

Brambles blev for nylig også rangeret som den næstmest bæredygtige virksomhed i verden af amerikanske Dow Jones’ magasin Barron’s og inkluderet i Corporate Knights prestigefyldte Global 100-liste for 2021 over verdens mest bæredygtige virksomheder.

Brambles har desuden tilsluttet sig FN’s Global Compact. Disse anerkendelser kommer i kølvandet på Brambles’ ambitiøse og vedholdende arbejde med bæredygtighed gennem de seneste mange år, herunder deres målsætninger om nul skovrydning, nul produktaffald til lossepladsen og en reduktion af virksomhedens CO2-udledninger på 33 procent.

Virksomheden præsenterede for nylig sin nye bæredygtighedsstrategi for 2025, der sigter mod ikke bare at reducere virksomhedens klimaaftryk, men at gøre en positiv forskel gennem en såkaldt regenerativ model.

Torben Lund, landechef i Chep Danmark, forklarer:

- Vi er ekstremt stolte over at modtage endnu en udmærkelse for vores arbejde med bæredygtighed. Som pionerer inden for den cirkulære økonomi har vi altid stræbt efter at reducere vores negative påvirkning af klimaet, men nu vil vi tage et skridt videre og udvikle os fra at gøre det ‘mindre dårligt’ til at generere en decideret nettopositiv effekt på planeten og samfundet.

Chep’s bæredygtighedsmål frem til 2025 afspejler denne nye regenerative tilgang, der er baseret på strategien ”Planet Positive, Business Positive and Communities Positive”.

-hawin

19/4 2021
  • Ubro SystemPac og Vangby fusionerer

    Ubro SystemPac og Vangby fusionerer

    emballage ›Ubro SystemPac og Vangby, begge 100% ejet af svenske Opti Group, har besluttet at fusionere deres aktiviteter for at styrke deres position som specialister inden for end-of-line packaging med fokus på pakkemaskiner, emballage og service
  • Toilet- og køkkenruller får en ansigtsløftning

    Toilet- og køkkenruller får en ansigtsløftning

    emballage ›Returpap der forener design, cirkulær produktion og komfort bliver nok sjældent forbundet med toilet- og køkkenruller. Men nu lancerer Fritz Schur Consum sit Svanepapir, som er en iøjnefaldende produktnyhed til løsninger for netop disse produkter
  •  Papirbaseret pallet wrap giver glasproducent store miljøfordele

    Papirbaseret pallet wrap giver glasproducent store miljøfordele

    emballage ›Smurfit Westrocks genanvendelige alternativ til traditionel strækfilm er en banebrydende løsning til virksomheder indenfor for glasproduktion og fyldning, siger en af Storbritanniens største glasproducenter, Encirc
  • Emballageløsninger og intralogistik er klar til LogiMAT

    Emballageløsninger og intralogistik er klar til LogiMAT

    emballage ›LogiMAT 2025 indtager igen alle 10 udstillingshaller og fylder over 120.000 kvadratmeter i Messe Stuttgarts kongrescenter. Globale aktører, smv'er og nystartede virksomheder udstiller deres nyeste produkter, innovationer og løsninger til nutidens og fremtidens logistikudfordringer
  • Dysten om årets mest vildledende fødevareprodukt er i gang

    Dysten om årets mest vildledende fødevareprodukt er i gang

    emballage ›Traditionen tro kårer den svenske forbrugerorganisation 'Äkta vara' en fødevare, som får den tvivlsomme ære af at kunne kalde sig Årets Madbluf
  • RUC-studerende har udviklet låg, der kan stoppe drugging-forbrydelser

    RUC-studerende har udviklet låg, der kan stoppe drugging-forbrydelser

    emballage ›Marcus Nørmann Christensen har på baggrund af sin egen, skræmmende oplevelse etableret virksomheden, Komfid og designet et låg, der placeres i drinksglas på barer mv. for at forhindre andre i at tilsætte piller eller pulver
  • Schuberts fuldendte visioner

    Schuberts fuldendte visioner

    emballage ›Gerhard Schuberts teknologiske innovationer inden for billedbehandling har haft stor betydning for emballageindustrien. Fire årtier efter de første løsninger blev lanceret, fortsætter Schubert med at udvide den omfattende vision-portefølje. I fremtiden vil 2D- og 3D-scannere få følgeskab af en endnu mere kompakt løsning, der kombinerer begge teknologier
  • Genanvendeligt blisterkoncept høster priser på stribe

    Genanvendeligt blisterkoncept høster priser på stribe

    emballage ›Virksomheden Südpack Medica har modtaget sin fjerde pris for den polypropylen (PP)-baserede blisteremballage, PharmaGuard der i denne uge bliver præsenteret for kunder på messen Pharmapack i Paris