Palcut går ind på det spanske og portugisiske marked

Palcut går ind på det spanske og portugisiske marked

Specialisten i automatiske palleteringsløsninger, Palcut, ekspanderer i Spanien og Portugal. Virksomheden ser et stort potentiale for deres innovative løsninger til pakkelinjer i den store føde- og drikkevareindustri på den iberiske halvø

Palcut A/S åbner etablerer sig med salgs- og supportkontor i Spanien. Kontoret blev åbnet den 1. november og dækker Spanien og Portugal med henblik på afsætning af deres fuldautomatiserede løsninger til antiskrid-papir i palleteringslinjer.

Baggrunden er en strategisk beslutning hos Palcut om, at man fremover ønsker supportere specielt føde- og drikkevareindustrien på den iberiske halvø, hvor der har været en betydelig stigning i automatiseringen og antallet af installerede robotter. Et potentiale der underbygges af en population på 60 millioner mennesker og mange turister i de to lande.

- Den spanske føde- og drikkevareindustri udvikler sig stærkt i disse år, ikke mindst på pakkelinjerne, hvor brugen af robotter vinder frem. Så der er et stort potentiale for Palcut, siger Palle A. Christensen, salgschef for Øst- og Sydeuropa hos Palcut.

Lokal support med stærk baggrund

Palcuts nye salgskontor er placeret i Tarragona, tæt på Barcelona. Xavi Llebaria er udnævnt som leder af aktiviteterne på den iberiske halvø, som omfatter salg og support. Han har mange års erfaringer fra ledende stillinger i papir- og emballageindustrien.

- Med Xavi Llebaria har vi fundet den rette person, da han har stor erfaring fra emballageindustrien og kender behovene hos de spanske og portugisiske kunder, siger Palle A. Christensen og fortsætter:

- Hans opgave er at bearbejde både industrikunder og systemintegratorer, som arbejder med automatisering og installation af palleteringsløsninger. Samtidig skal han udvikle vores forhandlernetværk inden for antiskrid-papir og støtte eksisterende kunder, som typisk er multinationale fødevareproducenter.

Tiden er til bæredygtige løsninger

- Palcuts løsning øger oppetiden og giver en betydelig reduktion af behovet for manuelt arbejde på palleteringslinjerne, og nu er den spanske fødevareindustri klar til at nyde godt af fordelene, siger Xavi Llebaria, salgschef for Spanien og Portugal hos Palcut. Han fortsætter:

- Palcuts løsning giver en stor reduktion i emballageforbruget i form af pap og plastic. Det forbedrer kundernes konkurrenceevne og stiller dem stærkere i forhold til detailhandlen. Flere og flere detailkæder presser på for at reducere CO2-udledningen og levere bæredygtige varer.

- Vi er glade for, at vi nu er i stand til at servicere både eksisterende og nye kunder med vores nye spanske set-up, og vi har store forventninger til at få et stærktet fodfæste på den Iberiske halvø, fordi vi kommer tættere på de to markeder, konkluderer Palle A. Christensen.

-hawin

4/12 2020
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage
  • Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    emballage ›Et nyt studie afslører en uheldig effekt af supermarkedernes populære ''2 for 1''-tilbud: De får os nemlig ikke bare til at købe mere – de får os også til at smide mere mad ud
  • Det handler om emballagen

    Det handler om emballagen

    emballage ›Ændrede indkøbsvaner, krav om mere bæredygtig emballage og digitaliseringen og automatiseringens indflydelse på emballagetryk. Det var alt sammen temaer, som eksperter fra emballagevirksomheder, brancheforeninger og den kommercielle og teknologiske sektor diskuterede, da Heidelberger Druckmaschinen fejrede sit 175 års jubilæum
  • Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab

    Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab

    emballage ›Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab for at gøre Salling Groups forsyningskæde endnu mere driftig, leveringsdygtig og grøn. Aftalen er én af de første eksempler på et partnerskab i forsyningskæden med et målrettet fokus på strategisk modstandsdygtighed, siger ekspert