Optimeret emballage skaber værdi fra eksport til salgPapiret Nordic Bath benytter til sin emballage kommer fra en af Kinesisk papirleverandør, som er FSC-certificeret.

Optimeret emballage skaber værdi fra eksport til salg

Emballage har en stor betydning for et produkt på hele rejsen fra produktionen til det købes af slutkunden i butikken. Emballage skal ideelt set bidrage til den grønne omstilling og beskytte produktet under fragt og opbevaring. Godt designet detailemballage kan endvidere øge ens salg og styrke brandets omdømme. Derfor er emballage også et vigtigt fokuspunkt og en integreret del af brandstrategien Nordic Bath

Nordic Bath skaber skræddersyede badløsninger og badeværelseskoncepter til skandinaviske specialkæder inden for VVS og detailhandler.

Nordic Bath står bl.a. bag den populære badeværelsesbrand ’Duxa’ i Norge, hvor emballagen netop har været en af nøglerne til den store succes.

Kvalitetssikring i Kina

Emballage skal først og fremmest være robust og kunne modstå en lang transport, så produkterne er beskyttet og kommer frem i god behold.

Derfor skal man være omhyggelig i valget af emballageproducent, hvilket kan være vanskeligt, hvis man har sin produktion i Kina.

I Norge har Nordic Baths badeværelsesbrand ’Duxa’ været en kæmpe succes. Her har emballagen har været en af nøglerne til den store succes.

Det har Nordic Bath, som også har skandinaviske ansatte på deres kinesiske kontorer, bl.a. for at få indført skandinaviske standarder til produktionen i Shanghai.

- Vores badelementer og emballage bliver alt sammen produceret hos nøje udvalgte samarbejdspartnere i Kina. Hvis man er 8.000 kilometer væk, kan det dog være svært at kvalitetssikre, derfor har vi for 24 år siden etableret vores kinesiske organisation med hovedkontor i Shanghai.

- Den består af syv kontorer, der bl.a. overvåger produktionen samt kvalitetssikrer produkterne og emballagen hos vores samarbejdspartnere, fortæller administrerende direktør i Nordic Bath, John Aamodt og uddyber:

- Kravene til produktionen og kvaliteten af emballage er markant anderledes i Norden end i Kina. Vi har derfor udarbejdet kravspecifikationen i Skandinavien baseret på forskellige vareprøver. Ud fra dette har vores emballageingeniør i Shanghai udvalgt egnede samarbejdspartnere i Kina.

Certificerede løsninger
Der bruges selvsagt meget emballage, når man producerer komplette kollektioner af badeværelsesinventar til forskellige brands.


Derfor er det et naturligt fokusområde for implementering af tiltag til gavn for miljøet, hvilket Nordic Bath har gjort med deres emballageproduktion.

- Papiret vi anvender i vores emballage, kommer fra en af Kinas største papirleverandører, som er FSC-certificeret, så man i produktionen af papiret sikrer, at skovdriften er bæredygtig og tager hensyn til miljøet og naturen.

- Derudover er vi i fuld gang med at få vores trykkeri ISO 14001 certificeret, så vi kan optimere vores produktion i printfasen, hvilket vil bidrage til en yderligere reduktion af vores CO2-udledning, siger George Mao, der er emballageingeniør i Nordic Baths Shanghai-afdeling.

Emballage som værktøj til salgsoptimering
Emballagens værdiskabelse ligger ikke kun i en miljøvenlig produktion og en sikring af produkterne. Det er også et branding- og marketingværktøj, der har stor indflydelse på, hvor mange der tilvælger et produkt eller en kollektion.

Det er de meget bevidste om hos Nordic Bath, der har et dedikeret team, som rådgiver kunderne om markedsføringen af deres nye badeværelsesbrand eller badelementer og hjælper dem med designet af bl.a. emballagen.

- Vi lever i en verden, hvor op til 82 % af slutkunderne beslutter sig ved hylden på salgsstedet, og hvor man i gennemsnit kun bruger tre minutter på at vælge produkter. Derfor spiller emballage en utrolig vigtig rolle i forsyningskæden, hvor det visuelle udtryk i kombination med de rette informationer på varen er alfa og omega i henhold til salgsoptimering, fortæller John Aamodt og tilføjer:

- Som totalleverandør tilbyder vi naturligvis også kunderne sparring om og design af en ensrettet visuel identitet til deres nye badeværelseskoncept eller -brand lige fra brochurer og butiksudstilling til emballage. På baggrund af vores erfaring fra branchen kan vi sikre, at produkternes tiltrækningskraft og salgspotentiale maksimeres i butikkerne.

-hawin

 

Fakta om Nordic Bath:
Nordic Bath er en skandinavisk badleverandør. Virksomheden tilbyder alle former for badeværelsesinventar og badeværelseskoncepter til detailhandlen, specialkæder og VVS-indkøbsforeninger.

Nordic Bath er en virksomhed under ITP Group, der har mere end 20 års erfaring med produktion af kvalitetsvarer fra Asien og Europa samt håndtering af hele forsyningskæden.

Virksomheden beskæftiger 18 medarbejdere i Skandinavien og har mere end 70 ansatte ingeniører, produktudviklere og tilsynsfolk i Kina.

I Norge dækker virksomheden mere end 12 0 butikker med brandet Duxa.

 

 

 

14/6 2022
  • Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    emballage ›En ombygning af et tørretårn skal være med til at øge kapaciteten og reducere klimabelastningen for Arlas Arinco-mejeri i Videbæk
  • Løft til den cirkulære omstilling

    Løft til den cirkulære omstilling

    emballage ›Med op mod 49,5 mio. kr. til Closing Loops 2.0 fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse får virksomheder i fødevare- og bioressourceklyngen et markant løft i arbejdet med at skalere den cirkulære omstilling.
  • Skruer låget af – og plastforbruget ned

    Skruer låget af – og plastforbruget ned

    emballage ›Fremover bliver creme fraiche fra Coops egen serie produceret med en tynd film som låg i stedet for det traditionelle af plast. Det giver en årlig reduktion på 15 ton plast
  • Dao lancerer nye brevløsninger

    Dao lancerer nye brevløsninger

    emballage ›Fra januar 2026 er der ikke så mange andre end dao, der leverer breve. Nu lancerer distributøren en ny app og købsportal med nye løsninger og en online guide, der gør det endnu lettere at sende brevene
  • Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    emballage ›Den amerikanske emballagevirksomhed der især er kendt for at have opfundet bobleplast har indgået aftale om at blive opkøbt af investeringsselskabet CD&R
  • Bringer flere medarbejdere i spil

    Bringer flere medarbejdere i spil

    emballage ›Øgede pakkemængder og en stejlt stigende vækstkurve var resultatet af sidste års julehandel for Bring Denmark. Derfor fordobler pakkeleverandøren medarbejderstaben under årets julehandel
  • Nyt barrierepapir til store forsendelser

    Nyt barrierepapir til store forsendelser

    emballage ›Ecotec udvidet porteføljen med et både genanvendeligt og biologisk nedbrydeligt beskyttelsesprodukt, der bl.a. kan bruges til træ- og papkasser
  • Store transportbesparelser med plastpaller

    Store transportbesparelser med plastpaller

    emballage ›Ved at skifte de traditionelle europaller af træ ud med lettere plastpaller kan Danmarks transporterhverv forvente årlige besparelser for over 40 millioner kroner, viser nye beregninger, som Smart Retur har gransket nøje