Opdelt Zip-pose fra Schur sikrer skånsom tilberedning i mikroovn

Opdelt Zip-pose fra Schur sikrer skånsom tilberedning i mikroovn

En pose med to separate kamre til kartofler og kryddersmør er nyeste skud på SchurStar-konceptet. Zip-Pop posen er nu lanceret af danske Kildespring og sælges i sortimentet 'Naturens Køkken' i flere store supermarkedskæder

Under temaet Den gode smag til en travl hverdag lancerer danske Kildespring nu små kartofler i den innovative Schur®Star Zip-Pop pose.

Kartofler og kryddersmør ligger i to separate kamre i posen, som sættes direkte i mikroovnen. Under tilberedningen åbner dampen fra kartoflerne kamrene, og kryddersmørret smelter ned over kartoflerne. 


Efter kun 8 minutter er de velsmagende og sunde kartofler klar til at sætte på bordet.
Tilberedning i posen gør, at værdifulde mineraler og vitaminer bevares og ikke som tidligere hældes ud med kogevandet.


Fleksibelt emballagekoncept til et bredt produktprogram
-Vi var midt i overvejelserne af skift fra glas til en lettere emballage til vores færdigretter, da vi blev opmærksomme på Schur®Star Konceptet, fortæller Peer Slynge, Adm. Direktør hos Kildespring, og fortsætter:

-Og da vi samtidig havde udfordringer med emballeringsprocessen for de færdige saucer, gjorde Schurs præsentation af pakkemaskinen valget nemt for os. Løsningen er den helt rigtige til vores produktionsproces, og vi får stor nytte af pakkemaskinens fleksibilitet og alsidighed til de mange forskellige produkter, vi skal pakke.

Først på det danske marked
Schur®Star Zip-Pop posen vandt ved lanceringen en pris for emballageinnovation. Løsningen er allerede på markedet i bl.a. USA, Australien, Litauen og Spanien.

-Vi glæder os specielt til at lancere vores nye serie af nemme kartofler under temaet ”Den gode smag til en travl hverdag”. Den praktiske Schur®Star Zip-Pop pose er ikke tidligere set i Nordeuropa, og vi synes, det er en spændende løsning. Tilberedning i mikroovn på så kort tid bevarer nemlig mineraler og vitaminer i kartoflerne. Derfor forventer vi os rigtig meget af den nye serie, som vi snart udvider med 'Rodfrugter' og 'Søde kartofler'. De nye varianter pakkes og tilberedes på samme måde, fortæller Peer Slynge.

Fra mark til gryde uden uvedkommende elementer
Kildespring producerer ærlige produkter til de danske forbrugere. Og navnet 'Naturens Køkken' er kendetegnende for hele sortimentet, som produceres med kortest mulig afstand fra jord til gryde – uden tilsætning af konserveringsmidler, e-numre eller andre uvedkommende elementer.

-Vi ser det som vores fornemste opgave at give kvalitetsbevidste forbrugere muligheden for at vælge hjemmelavet mad, hvor listen over ingredienser er til at forstå. Også selv om hverdagen er for travl til at lave maden selv, siger Peer Slynge.

-lipe

26/1 2022
  • Run på Royal fiber

    Run på Royal fiber

    emballage ›UPM og Royal Vaassen har udviklet et fiberbaseret alternativ til emballageløsninger af plast og aluminium
  • Genanvendelige displays til butikker og leverandører

    Genanvendelige displays til butikker og leverandører

    emballage ›Virksomheden Tosca´s Crystal Clear genanvendelige, klar-til-brug plastikdisplays er et skalerbart alternativ til engangsløsninger af pap, til de hurtigtomsættende varer i detailbutikkerne
  • Fem stjerner til Smurfit

    Fem stjerner til Smurfit

    emballage ›Smurfit Westrock har vundet en hel håndfuld ScanStars for sine emballager ved den årlige prisuddeling i Scandinavian Packaging Association
  • Nu også partner i farma

    Nu også partner i farma

    emballage ›Universal Robots mangeårige partner, automationsvirksomheden Technicon er udnævnt til global UR certified solution partner for den farmaceutiske industri
  • Ny strategi lanceret

    Ny strategi lanceret

    emballage ›Nemlig tager kampen op mod discountsupermarkederne ved at investere i lavere priser, bibeholde sit store sortiment og sin service og ved at styrke hele værdikæden herunder logistikken
  • Tid til Årets Ævlerov

    Tid til Årets Ævlerov

    emballage ›En fynsk tradition, som samler borgere om noget så lavpraktisk som indsamling af overskudsæbler, har siden 2016, hvor Årets Ævlerov blev lanceret, reddet 45 millioner æbler
  • Katte ville vælge monomateriale

    Katte ville vælge monomateriale

    emballage ›Mars Incorporated, som bl.a. står bag. kattemadsmærket Whiskas, har udskiftet en del af sine emballager med en mere genanvendelig pose af et enkelt materiale - foreløbigt i Storbritannien og Tyskland
  • Omkostninger rammer skævt

    Omkostninger rammer skævt

    emballage ›Smurfit Westrock opfordrer til justeringer, så materialer som bølgepap ikke pålægges langt højere omkostninger end materialer, der er mere miljøbelastende