O'boy bliver bæredygtigt klædt
Den kendte kakaodrik skifter kartonemballagen ud med en pose med lynlåslukning, som sparer 60 procent på både materialeforbrug og transportplads
Af Lisbeth Petersen
Da det svenske kakaopulver kom på markedet i 1960 , var det det første af sin slags, som kunne opløses lige godt i kold og varm mælk. Siden har det være favoritkakaopulveret både i Norden og mange andre lande.
Og nu får 60-årige O'boy ny, miljøvenlig indpakning.
- Vi er virkelig stolte over den nye emballage og designet, og vi håber, at alle O'boy-elskere vil synes lige så godt om den. Samtidigt med, at vi har opdateret designet, har vi også opdateret produktionslinjen i vores fabrik i Upplands Väsby, fortæller Sara Sjöholm, som er varemærkeansvarlig for O'boy i koncernen Mondelez International, der i dag ejer produktet.
Ud over ny emballage får varianten 'O'boy Less Sugar' også ændret på indholdet, så det fremover indeholder endnu mindre sukker og mere kakao.