Nyt smørbæger til tyske forbrugere er udviklet i Randers

Nyt smørbæger til tyske forbrugere er udviklet i Randers

Tysklands største mejerivirksomhed Müller Group har valgt RPC Superfos og RPC Bebo til at udvikle og producere et kundetilpasset bæger til et nyt smørprodukt. De første prototyper af emballageløsningen så dagens lys i RPC Superfos Innovation Center i Randers

Til et nyt blandingsprodukt af smør og olie har Müller Group GmbH, Tysklands største mejerivirksomhed, fået udviklet en ny skræddersyet plastemballage hos RPC Superfos i Danmark.

Smørproduktet er direkte smørbart fra køleskabet og er nu med succes blevet lanceret på det tyske marked. Det kundetilpassede smørbæger har bløde former, harmoniske farvekombinationer og er nemt at åbne og genlukke, bl.a. fordi der sidder en lille flap på det sprøjtestøbte låg. Når låget sidder rigtigt på bøtten, kommer der en brugervenlig en kliklyd.

Innovationscenter spiller en væsentlig rolle
På sin jagt efter den optimale emballage brugte Müller Group de faciliteter, som RPC Superfos Innovation Center i Randers tilbyder. Også RPC Bebo, et søsterselskab til RPC Superfos, var del af udviklingsprocessen.

Martin Kunst, Senior Packaging Developer hos Müller Group, fortæller, at den ekspertise, han oplevede hos begge emballagefirmaer, har spillet en afgørende rolle for det endelige, yderst tilfredsstillende resultat. Han roser desuden de faciliter til udvikling, der har været til rådighed:

- RPC Superfos Innovation Center er i den grad sofistikeret og inspirerende. Det er ret usædvanligt at have adgang til udviklingsfordele af denne kaliber. Vi testede nogle få versioner af vores emballage i RPC Superfos Innovation Center, og det viste sig at være værdifuldt og nyttigt. Netop fordi vi kunne fremstille et lille antal forpakninger pr. design, kunne vi arbejde os frem til den perfekte løsning ved at justere emballagen undervejs i processen.

En løsning, to leverandører
Der er to versioner af det smørbare produkt. Den ene sælges under varemærket Weihenstephan, og her er både bøtten og låget sprøjtestøbt. Den anden er en ’private label’ version, og her benyttes et sprøjtestøbt bæger med et termoformet låg. Det fremstilles af RPC Bebo og har state-of-the art dekorationer gennem en særlig patenteret pre-printing teknologi, kaldet Bebo Print.

- Det har været en fornøjelse at arbejde sammen med RPC på begge projekter. Vi har oplevet en fuldstændig gnidningsfri kommunikation og projektledelse. Alle har til alle tider vidst alt om samtlige trin i emballage udviklingsprojektet. Det har været en one-stop-shop oplevelse, selvom en af emballageløsninger indebar to leverandører, fortæller Martin Kunst.

Det nye smørbare produkt i den nye emballage er allerede populært blandt forbrugere i Tyskland, og på den baggrund er Müller Group da også ved at gøre klar til snarlig lancering på flere eksportmarkeder, herunder Storbritannien.  

-lipe

 

8/2 2018
  • Plastic Change kommer på finansloven

    Plastic Change kommer på finansloven

    emballage ›Miljøorganisationen får 2 millioner kroner til sit arbejde for at forhindre plastikforurening. Derudover går 90 millioner kroner til at fremme et mere bæredygtigt forbrug i Danmark - bl.a. med genbrugelig takeaway-emballage
  • Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    emballage ›Mikkel Korsholm er ny økonomidirektør hos Dagrofa Foodservice, der er en af landets største totalleverandører til foodservicesektoren i Danmark. Virksomheden er bl.a. fødevaregrossist for hoteller, kantiner og lokale restauranter
  • Amcor og Berry fusionerer

    Amcor og Berry fusionerer

    emballage ›Amcor og Berry Global har netop indgået en endelig fusionsaftale, i form af en ren aktietransaktion som betyder at aktionærerne i Amcor og Berry ejer henholdsvis ca. 63% og 37% af det kombinerede selskab
  • Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    emballage ›BrauBeviale finder sted fra den 26. til den 28. november 2024 i Nürnberg og samler igen alle de nøglekomponenter, der er nødvendige for en vellykket produktion, emballering og markedsføring af øl og drikkevarer
  • Phoenix Contact går over til emballage uden tryk

    Phoenix Contact går over til emballage uden tryk

    emballage ›Phoenix Contact ændrer sin emballage til fremover at være uden tryk, både nationalt og internationalt. Emballagen kan dermed genbruges, lyder det fra virksomheden
  • Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    emballage ›En ny analyse fra Boligselskabernes Landsforening, der repræsenterer de almene boligforeninger, dokumenterer store forskelle i affaldsgebyrer på tværs af landets 98 kommuner
  • Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    emballage ›En af guld, to af sølv og to af bronze. Det er den samlede medaljehøst i den fællesnordiske konkurrences særlige kategori for emballagedesign, udviklet af studerende
  • Faller Packaging holder webinar om paper pouches

    Faller Packaging holder webinar om paper pouches

    emballage ›Medikamenter og medicinsk udstyr i papirposer er en af Faller Packagings seneste udviklinger. Nu præsenterer virksomheden de nye papirbaserede sekundæremballager på en række webinarer, hvor der også er mulighed for at tale med brugerne