Nyt kulturfænomen hos Arla

Nyt kulturfænomen hos Arla

A38 har været på danskernes morgenbord siden 1938. Nu får den velkendte serie af syrnede mælkeprodukter fra Arla et nyt navn og look: Arla Cultura A38

Men selvom den klassiske A38 skifter navn og udseende, kan man have helt ro i maven: Der er intet nyt indeni, for Arla Cultura A38 er fortsat syrnet med bakteriekulturen Acidophilus og beholder sin karakteristiske syrlige smag.

At A38 flytter ind hos Arla Cultura gør det forhåbentligt lidt mere simpelt at navigere efter produkter, der har den karakteristiske syrlige, friske smag og let perlende konsistens.

Og det får altså både Arla Cultura og A38 produkters på grund af mælkesyrebakterierne, som er karakteristiske for alle produkterne, der nu samles under Arla Cultura.

Den er stadig en vinder på morgenbordet med müsli, nødder og frisk frugt eller i bagværk og dressinger.

Arla A38 forsvinder dermed fra hylderne som selvstændigt brand.

Arla A38 Naturel 1,5%, Arla A38 Naturel økologisk 0,4%, Arla A38 Naturel økologisk 3,5%, Arla A38 Mild hindbær 0,4% overgår til Arla Cultura.

-hawin

25/6 2024
  • Drikkekartoner bliver til transportkasser

    Drikkekartoner bliver til transportkasser

    emballage ›Tetrapak og Recoma, som producerer cirkulære byggeplader af genanvendte drikkekartoner og industriaffald, udvider samarbejdet med projekt, som skal erstatte traditionelle trækasser til transport
  • Bornholmerne tester løsmarked

    Bornholmerne tester løsmarked

    emballage ›Kvickly i Rønne er det første supermarked, som sammen med EU-projektet RELOOPED og det bornholmske affaldsselskab BOFA tester ordning hvor kunderne kan købe pasta, havregryn og andre tørvarer i løsvægt med genbrugsemballager
  • Regeringen sætter to-årigt loft over gebyrer

    Regeringen sætter to-årigt loft over gebyrer

    emballage ›Virksomhedernes udvidede producentansvar træder først i kraft om to uger, men nu får de allerede en midlertidig hjælpepakke fra regeringen. Den skal sænke prisen på de gebyrerne for håndtering af affaldet fra emballagen
  • Tomme tromler i nyt flow

    Tomme tromler i nyt flow

    emballage ›Siden marts 2025 har Freja stået for alle leverancer af tomme tromler i ét flow fra leverandøren Greif i Falkenberg til Fuchs produktionsanlæg i Västerhaninge
  • Kaffegrums og 3D-print i storformat pitches på HI

    Kaffegrums og 3D-print i storformat pitches på HI

    emballage ›På ingeniørforeningen IDAs Technomania, som er en del af HI-messen, vil 20 danske startup-virksomheder både præsentere og konkurrere med opfindelser, der har klimaspørgsmål og digitale udviklinger på dagsordenen
  • Palsgaard udstiller på K 2025

    Palsgaard udstiller på K 2025

    emballage ›Med plantebaserede kemikalier til antifouling, antistatiske løsninger og antidugløsninger leverer Palsgaard løsnigner med høj ydeevne til polymerproducenter
  • Dansk Træemballage efterlyser justeringer

    Dansk Træemballage efterlyser justeringer

    emballage ›Dansk Træemballage mener, at den aktuelle implementering af det udvidede producentansvar for emballage rammer dansk produceret træemballage urimeligt hårdt og skævvrider konkurrencen
  • Kosmetikkalender hyldet med ScanStar

    Kosmetikkalender hyldet med ScanStar

    emballage ›Til julen sidste år fremstillede Metsä Boards og VG Kvadra Pak i fællesskab med kosmetikproducenten LUMENE en pakkekalender. Nu har den modtaget en nordisk emballagepris