Nyt kulturfænomen hos Arla

Nyt kulturfænomen hos Arla

A38 har været på danskernes morgenbord siden 1938. Nu får den velkendte serie af syrnede mælkeprodukter fra Arla et nyt navn og look: Arla Cultura A38

Men selvom den klassiske A38 skifter navn og udseende, kan man have helt ro i maven: Der er intet nyt indeni, for Arla Cultura A38 er fortsat syrnet med bakteriekulturen Acidophilus og beholder sin karakteristiske syrlige smag.

At A38 flytter ind hos Arla Cultura gør det forhåbentligt lidt mere simpelt at navigere efter produkter, der har den karakteristiske syrlige, friske smag og let perlende konsistens.

Og det får altså både Arla Cultura og A38 produkters på grund af mælkesyrebakterierne, som er karakteristiske for alle produkterne, der nu samles under Arla Cultura.

Den er stadig en vinder på morgenbordet med müsli, nødder og frisk frugt eller i bagværk og dressinger.

Arla A38 forsvinder dermed fra hylderne som selvstændigt brand.

Arla A38 Naturel 1,5%, Arla A38 Naturel økologisk 0,4%, Arla A38 Naturel økologisk 3,5%, Arla A38 Mild hindbær 0,4% overgår til Arla Cultura.

-hawin

25/6 2024
  • Emballageretur: Udskyd producentansvaret igen

    Emballageretur: Udskyd producentansvaret igen

    emballage ›Få tilmeldinger og udsigt til bl.a. øget bureaukrati får kollektiv-ordningen til at opfordre myndighederne til at udsætte indførelsen af virksomheders producentansvar på emballage yderligere et år frem til 2026
  • Cirkulære krus hitter på Smukfest

    Cirkulære krus hitter på Smukfest

    emballage ›Royal Unibrew introducerede før sommeren en ny type cirkulære krus, hvor kruset og dets materiale efter brug bliver indsamlet, omdannet og genanvendt til nye krus. Smukfest har i lighed med 36 andre events testet krusene, og målet om en returneringsprocent på 75 procent, blev slået, da det festivalen indsamlede 95 procent af de over en million krus, der var i cirkulation
  • Smurfit Westrock vinder fire ScanStars

    Smurfit Westrock vinder fire ScanStars

    emballage ›Emballagevirksomheden sætter i år rekord som den mest vindende virksomhed i den nordiske emballagekonkurrence. Priserne er høstet med en BiB-løsning, en papirkasse med Hexacomb-indlæg og to bølgepap-kasser, der reducerer plastforbruget
  • Madolie og træaffald som basis i ny bioplast

    Madolie og træaffald som basis i ny bioplast

    emballage ›Den tyske bioplastproducent Bio-Fed, der har hovedkontor i Köln, har udviklet en ny produktlinje, der lanceres under mærket M-Biobase®. Råmaterialet er madolie, træaffald og lignin fra træindustriens affaldsstrømme
  • 40 år med innovation og ekspertise

    40 år med innovation og ekspertise

    emballage ›KM Packaging, der er leverandør af fleksible emballageløsninger, fejrer 40 år med levering emballage til mange forskellige sektorer og produkter, herunder friske madvarer, færdigretter på køl og frys, konfekture og snacks
  • Jysk sparer 78 tons plastikemballage på gardiner

    Jysk sparer 78 tons plastikemballage på gardiner

    emballage ›Med et skift fra plastikemballage til papbånd på færdigsyede gardiner vil JYSK spare yderligere 78 tons plastik hvert år. Ændringen er en del af Jysks strategiske arbejde med at reducere brugen af plastik
  • Genbrugsemballage giver målbare gevinster hos Brødrene Dahl

    Genbrugsemballage giver målbare gevinster hos Brødrene Dahl

    emballage ›Udskiftning af papkasser til genbrugelige plastkasser er et af redskaberne til mere bæredygtig logistik hos en af landets største grossister. Det viser evalueringen af et stort projekt, som Brødrene Dahl sammen med Knapp har gennemført på sit logistikcenter i Randers
  •  Tre nye barrierepapirer fra Sappi

    Tre nye barrierepapirer fra Sappi

    emballage ›Isvafler, slik og chokolade er nogle af de produkter, som producenten af emballagepapir nu har udviklet nye barrierematerialer til,som del af virksomhedens Guard-serie. Nyhederne bliver præsenteret på årets FACKPACK