Nyt kulturfænomen hos Arla

Nyt kulturfænomen hos Arla

A38 har været på danskernes morgenbord siden 1938. Nu får den velkendte serie af syrnede mælkeprodukter fra Arla et nyt navn og look: Arla Cultura A38

Men selvom den klassiske A38 skifter navn og udseende, kan man have helt ro i maven: Der er intet nyt indeni, for Arla Cultura A38 er fortsat syrnet med bakteriekulturen Acidophilus og beholder sin karakteristiske syrlige smag.

At A38 flytter ind hos Arla Cultura gør det forhåbentligt lidt mere simpelt at navigere efter produkter, der har den karakteristiske syrlige, friske smag og let perlende konsistens.

Og det får altså både Arla Cultura og A38 produkters på grund af mælkesyrebakterierne, som er karakteristiske for alle produkterne, der nu samles under Arla Cultura.

Den er stadig en vinder på morgenbordet med müsli, nødder og frisk frugt eller i bagværk og dressinger.

Arla A38 forsvinder dermed fra hylderne som selvstændigt brand.

Arla A38 Naturel 1,5%, Arla A38 Naturel økologisk 0,4%, Arla A38 Naturel økologisk 3,5%, Arla A38 Mild hindbær 0,4% overgår til Arla Cultura.

-hawin

25/6 2024
  • Coop dropper endnu flere plastlåg på kartoner

    Coop dropper endnu flere plastlåg på kartoner

    emballage ›Knap seks millioner emballager med yoghurt og ymer fra Coops egen serie bliver nu skiftet ud. Fremover vil koncernen bruge de traditionelle kartoner uden låg, og kan dermed spare omkring 17 tons plast om året
  • Metsä Board investerer i forbedringer af sin førende falsekarton

    Metsä Board investerer i forbedringer af sin førende falsekarton

    emballage ›Bedre printbarhed, lysere udtryk og et lavere miljøaftryk er målet for den kommende, optimerede version af papkvaliteten, MetsäBoard Classic FBB. Produktionsanlægget bliver pt. moderniseret for 60 millioner euro
  • Mondi udvider betragteligt efter afslutning af opkøb

    Mondi udvider betragteligt efter afslutning af opkøb

    emballage ›Med det endelige køb af Schumacher Packagings aktiviteter i Vesteuropa, vil Mondi øge forsyningssikkerheden, produktporteføljen foruden over 1 milliard kvadratmeter ekstra emballagekapacitet
  • VANA og Recipo indleder samarbejde

    VANA og Recipo indleder samarbejde

    emballage ›Det skal være lettere for virksomheder omfattet af flere forskellige producentansvar at løfte den administrative byrde. Derfor har kollektivordningen for emballage, VANA og kollektivordningen på elektronikområdet, Recipo indledt et samarbejde
  • Sveriges pantsystem slår ny rekord 

    Sveriges pantsystem slår ny rekord 

    emballage ›Mere end 2,8 milliarder PET-flasker og aluminiumsdåser blev returneret gennem det svenske retursystem (DRS) i 2024. Det er en stigning på næsten 6 procent i forhold til året før, og ifølge nye data fra Returpack/Pantamera, der driver landets DRS, betyder det, at hver person i Sverige i gennemsnit genanvendte 271 drikkevarebeholdere sidste år
  • To virksomheder vil løse vanskeligt problem med genbrugsplast til fødevarer

    To virksomheder vil løse vanskeligt problem med genbrugsplast til fødevarer

    emballage ›Virksomhederne Nextek, der arbejder med bæredygtighedsteknologi, og Coveris, der er ekspert i fleksibel emballage vil samarbejde om at omdanne emballageaffald af polyolefin (PE og PP) fra forbrugere til genbrugsharpikser og -film af høj kvalitet til fødevarer
  • Varmeforseglende materiale til erstatning for plast

    Varmeforseglende materiale til erstatning for plast

    emballage ›Billerud lancerer nu ConFlex® HeatSeal - et genanvendeligt, varmeforseglende papiremballagemateriale, der er designet til at erstatte plast i emballageapplikationer med høje krav til forseglingsydelse og genanvendelighed
  • Nonfood-materiale med 85 procent genbrugsplast

    Nonfood-materiale med 85 procent genbrugsplast

    emballage ›Emballageproducenten Borealis lancerer nu Borcycle™ M CWT120CL som et nyt teknisk gennembrud for genanvendte plastmaterialer. Produktet vil bl.a. kunne bruges til film- og strækfilmsemballager i landbruget og industrien